Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Koči li Hanfa zapravo tržišnu utakmicu?

Autor: Božica Babić
29. rujan 2013. u 22:00
Podijeli članak —

Od svih nepravilnosti na tržištu osiguranja regulator vidi samo ‘obmanjujuće’ reklame.

Odmah prekinite s promidžbenom kampanjom "Predstavljamo vam do 23% nižu cijenu police obveznog auto osiguranja," naredila je u petak Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga (Hanfa) Generali osiguranju.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Obvezala ih je neka u roku tri dana dostave izvješće o otklanjanju nezakonitosti i nepravilnosti s popisom medija u kojima su objavljivane promidžbene informacije. Hanfa pojašnjava da Generali kažnjava radi toga što nejasnom i nepotpunom informacijom klijente dovodi u zabludu. Ovo je tek druga odluka Hanfe o zabrani, prva je vezana uz kampanju Croatia osiguranja iz 2011. "Sreća u nesreći" gdje se među ostalim isticalo "Dok vam neki skupo prodaju obećanja, mi svoja ispunjavamo".

Odmah prekinite s promidžbenom kampanjom "Predstavljamo vam do 23% nižu cijenu police obveznog auto osiguranja," naredila je u petak Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga (Hanfa) Generali osiguranju.

Obvezala ih je neka u roku tri dana dostave izvješće o otklanjanju nezakonitosti i nepravilnosti s popisom medija u kojima su objavljivane promidžbene informacije. Hanfa pojašnjava da Generali kažnjava radi toga što nejasnom i nepotpunom informacijom klijente dovodi u zabludu. Ovo je tek druga odluka Hanfe o zabrani, prva je vezana uz kampanju Croatia osiguranja iz 2011. "Sreća u nesreći" gdje se među ostalim isticalo "Dok vam neki skupo prodaju obećanja, mi svoja ispunjavamo".

Čak i zanemari li se da je Hanfa na reklamu CO reagirala nakon četiri tjedna dajući rok od osam dana za dostavu dokaza, a Generali je po prstima dobio nakon dva tjedna uz rok od samo tri dana, ovo postupanje regulatora otvara dvojbu o slobodi tržišne utakmice i nemogućnosti liberalizacije ponude (cjenika) prema pravilima koje je ovom sektoru nakon prvog srpnja donijelo zajedničko europsko tržište.  Godinama je trajala nelojalna tržišna utakmica upravo na autoosiguranjima na koju regulator nikada nije reagirao. Kada su maksimalni bonus od 50% vezali uz gotovo 90% polica osiguravatelji su 2007. potpisali sporazum da prestaju s tom praksom. Međutim, javna je tajna da ona traje i danas.

Više društava i dalje klijente za novougovorenu policu nezakonito daruje bonom za kupnju motornih goriva, policom osiguranja kućanstva, godišnjom članarinom HAK-a… Sve se odvija na pragu Hanfe koja jedina to ne vidi. Generali je u sličnoj situaciji u Sloveniji imao agresivniju kampanju, još nižu cijenu police plus nagradu, no tamošnji regulator je nije ukinuo. Generali nije bankrotirao već je utabao put za rušenje cijene auto police kod susjeda za oko 30 posto.

Autor: Božica Babić
29. rujan 2013. u 22:00
Podijeli članak —
Komentari (1)
Pogledajte sve

Tako su nas čuvali i od monopola T-Coma… Pa su svi poumirali ili ih je pokupovao rečeni, uz najveće cijene u EU. Hvala, državo – ne samo da si skupa, nego i glxpa.

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close