Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

‘Nemojte glumiti jadnike, jer nikad nećete naći sponzora’

Autor: Marija Crnjak
19. rujan 2013. u 14:05
Podijeli članak —
Viktor i Dijana Vetturelli, te Gordan Kožulj

Priručnik “Kako do sponzora” besplatan je i moguće ga je preuzeti na web stranici www.promis.com.hr.

Nemojte se predstavljati kao jadnici kojima treba novac, jer nikad nećete pronaći sponzora. Na sastanke s potencijalnim sponzorima dolazite na vrijeme, napravite dnevni red, ne sastajte se u kafićima. Ažurirajte vlastite web stranice, radite na imidžu kluba, i saznajte ime novinara koji prate sport te mu redovito šaljite informacije o vašim aktivnostima. To su samo neki od savjeta u novom priručniku o sponzorstvima nastalog u suradnji bivšeg plivačkog reprezentativca Gordana Kožulja te stručnjaka iz konzultantske tvrtke za strateška sponzorstva CiV, Dijane i Viktora Vetturellija.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Priručnik "Kako do sponzora" besplatan je i moguće ga je preuzeti na web stranici www.promis.com.hr, a u njemu se mogu naći vrlo konkretne preporuke nastale temeljem brojnih iskustava stvarnih ljudi, sportaša, sponzora, medija, kao i putem raznih izvora iz dostupne literature. Osnovna poruka priručnika jest da se sponzorstvo ne treba moliti, već se sponzorima nešto prodaje.

Nemojte se predstavljati kao jadnici kojima treba novac, jer nikad nećete pronaći sponzora. Na sastanke s potencijalnim sponzorima dolazite na vrijeme, napravite dnevni red, ne sastajte se u kafićima. Ažurirajte vlastite web stranice, radite na imidžu kluba, i saznajte ime novinara koji prate sport te mu redovito šaljite informacije o vašim aktivnostima. To su samo neki od savjeta u novom priručniku o sponzorstvima nastalog u suradnji bivšeg plivačkog reprezentativca Gordana Kožulja te stručnjaka iz konzultantske tvrtke za strateška sponzorstva CiV, Dijane i Viktora Vetturellija.

Priručnik "Kako do sponzora" besplatan je i moguće ga je preuzeti na web stranici www.promis.com.hr, a u njemu se mogu naći vrlo konkretne preporuke nastale temeljem brojnih iskustava stvarnih ljudi, sportaša, sponzora, medija, kao i putem raznih izvora iz dostupne literature. Osnovna poruka priručnika jest da se sponzorstvo ne treba moliti, već se sponzorima nešto prodaje.

Riječ je o publikaciji koja je nastala na temelju spoznaje autorskog trojca o potrebi edukacije tržišta te nedostatku informacija o problematici i mogućnostima sponzorstava, koja su u globalnim okvirima vrlo bitan segment promotivnih aktivnosti poslovnih subjekata. Pitanja na koji su autori pokušali odgovoriti su zašto tvrtke ne sponzoriraju, te zašto se postojeća sponzorstva ne koriste dovoljno kvalitetno. 

 "Moderni sport zahtijeva osiguravanje visoke razine financijskih resursa, a time i obavezu sportaša u pronalasku tvrtki koje bi ga podržale putem sponzorskih ugovora. Pred vrhunskim sportašima je stoga sve više zahtjeva da osim održavanja visoke razine kondicije i vještina, imaju odgovornost razvijanja odnosa sa navijačima, medijima i sponzorima. Sportaši moraju biti svjesni kako je sport jednim dijelom i show business, te da ukoliko žele živjeti od svoga sporta ujedno moraju biti vrhunski sportaši u kontekstu vještina i vrlina, ali i vrhunski zabavljači u kontekstu sposobnosti privlačenja pažnje javnosti. Takvim pristupom povećavaju si mogućnost ugovaranja potencijalnih sponzorstava, a time i financijskoj sigurnosti u svojim daljnjim aktivnostima", pojašnjava Gordan Kožulj u uvodu priručnika. 

Prema dostupnim podacima u Hrvatskoj se na godišnjoj razini za sport izdvaja svega 0,2 posto proračunskih sredstava, ili oko 300 milijuna kuna, što je nedovoljno za dugoročnu konkurentnost hrvatskog sporta na međunarodnoj razini, ali i pokretanje novih sportskih generacija koje zbog loše perspektive odlaze u druge branše. Autori ističu da sportske organizacije i sportaši na tržištu mogu opstati samo ako se tržišno orjentiraju i posvete sportskom marketingu, te profesionalnijem pristupu sponzorstvima.

Autor: Marija Crnjak
19. rujan 2013. u 14:05
Podijeli članak —
Komentari (1)
Pogledajte sve

Jel oni to govore za individualne sportaše? U RH možda par njih ga imaju kao Sandra Perković,Blanka al njima sami i dodju ostali 0. Ako COsig prodaju strancima bit će još manje! Pa Dinamo koji je dosta uspješan i redovito igra u Europi na prsima nema nikakvu reklamu! Valjda je jedini takav klub

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close