Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Hotelijeri pitaju: Ako je niža stopa PDV-a loša, zašto ju imaju sve turističke zemlje?

Autor: Marija Crnjak
22. kolovoz 2013. u 09:08
Podijeli članak —
Dalibor Urukalović/PIXSELL

Kako Poslovni dnevnik doznaje Vlada ni iduće godine ne namjerava mijenjati poreznu politiku prema turizmu.

Ocjene da se državi nije isplatilo snižavanje stope PDV-a na ugostiteljske usluge, što su u kontekstu sporog punjenja proračuna za Poslovni dnevnik konstatirali neki porezni stručnjaci i ekonomski analitičari, na zadnje noge digle su hotelijere u Hrvatskoj, koji se nadaju da Vlada neće poreznu stopu vratiti na 25 posto.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Kako neslužbeno doznajemo, želje će im biti ispunjene bar kad je u pitanju 2014. godina, jer Vlada u idućoj godini ne planira mijenjati poreznu politiku prema turizmu. Hotelijeri napominju da su učinci proširenja povlaštene stope PDV-a s usluga smještaja na pripremu i posluživanje hrane i pića pomno analizirani prije uvođenja, a zbog pozitivnih učinaka jednaka rješenja imaju sve turističke zemlje u Europi.

Ocjene da se državi nije isplatilo snižavanje stope PDV-a na ugostiteljske usluge, što su u kontekstu sporog punjenja proračuna za Poslovni dnevnik konstatirali neki porezni stručnjaci i ekonomski analitičari, na zadnje noge digle su hotelijere u Hrvatskoj, koji se nadaju da Vlada neće poreznu stopu vratiti na 25 posto.

Kako neslužbeno doznajemo, želje će im biti ispunjene bar kad je u pitanju 2014. godina, jer Vlada u idućoj godini ne planira mijenjati poreznu politiku prema turizmu. Hotelijeri napominju da su učinci proširenja povlaštene stope PDV-a s usluga smještaja na pripremu i posluživanje hrane i pića pomno analizirani prije uvođenja, a zbog pozitivnih učinaka jednaka rješenja imaju sve turističke zemlje u Europi.

“Uvođenje smanjenje stope PDV-a je jedna od ključnih, odnosno najvažnijih mjera koje su donijete u kontekstu rasta i razvoja turističkog sektora. Značaj ove mjere je izrazito širok i ne može se promatrati jednodimenzionalno, posebno ne utjecaj staviti u kontekst koliko je država izgubila, a ne sagledavajući što smo ovom mjerom dobili. Također, ta mjera nije kratkoročna i ne može se sagledavati kroz analizu računa dobiti i gubitka kroz jednu poslovnu godinu, i izračunavati koliki je direktna kratkoročna korist. Očekujemo da će se upravo kroz ovu mjeru nastala vrijednost usmjeriti u nove investicije, koje direktno dovode do zapošljavanja i stvaranja novonastale vrijednosti u sektoru”, istaknuo je Kristian Šustar, predsjednik Udruge poslodavaca u hotelijerstvu Hrvatske.

Željko Kukurin, predsjednik Uprave Istraturista pojašnjava da smisao takvih mjera nikad i nije kratkoročno vezan uz punjenje ili pražnjenje proračuna, već za podizanje konkurentnosti i posljedično gospodarskog rasta. “To će sniženje PDV-a sigurno donijeti, što će se vidjeti kroz rast ulaganja možda već u ovoj godini”, kaže Kukurin.

Kristian Šustar podsjeća da se prema podacima Svjetskog ekonomskog foruma Hrvatska u turističkoj konkurentnosti nalazi na 35. mjestu među 140 zemalja svijeta, no po poreznom opterećenju hrvatski sektor turizma i ugostiteljstva je na 133. mjestu i posljednji je na listi turističkih zemalja. Također, Šustar ističe da je upravo smanjenje fiskalne presije jedna od ključnih točaka akcijskog plana za provedbu Vladine Turističke strategije Hrvatske. ”Povratak na staro urušio bi čitav koncept podizanja konkurentnosti sektora koji je započeo sa snižavanjem stope PDV-a na ugostiteljske usluge”, upozorava Šustar.

Tihomir Nikolaš, član uprave tvrtke Riviera Adria pojašnjava da 23 države članice EU primjenjuju sniženu stopu PDV-a za turističke usluge, a sve su naznake da će im se pridružiti i sve ostale. Nikolaš ističe da snižena stopa poreza omogućuje dosizanje razumnih stopa povrata na investicije, te izaziva rast investicija i plaća.

“U Francuskoj se i za smještajne i za ugostiteljske usluge primjenjuje snižena stopa od 7 posto, u Španjolskoj i Cipru stopa od 8 posto, u Italiji 10 posto. Čak i države kojima konkurentnost u turizmu nije nacionalni prioritet, pomažu svojim ugostiteljima radikalnim stopama. U Nizozemskoj je u primjeni snižena stopa od 6 posto, u Švedskoj 12 posto. Ove godine je čak i Grčka smanjila stopu PDV-a na ugostiteljske usluge s 23 na 13 posto.

Nikolaša je posebno začudilo mišljenje neimenovanih “ekonomskih analitičara” koji su za Poslovni dnevnik kazali da se država “odrekla toliko novca, dajući ga tako u dobroj mjeri i strancima, što kroz vlasništvo kapitala u hotelskim kompanijama…”

“Na stranu što vlasništvo nad pojedinim tvrtkama u sektoru ne može biti vodilja porezne politike, osim u totalitarnim sustavima, želimo napomenuti da ovogodišnjim smanjenjem poreza na ugostiteljske usluge te famozne velike turističke tvrtke nisu ostvarile značajan benefit, jer velika većina tih tvrtki, poput Riviera Adrie, svoje ugostiteljske sadržaje uglavnom iznajmljuje privatnim zakupcima. Njima se pak tim potezom povećala konkurentnost, omogućio razvoj te investicije, uključujući investicije u fiskalizaciju”, pojašnjava Nikolaš.

Autor: Marija Crnjak
22. kolovoz 2013. u 09:08
Podijeli članak —
Komentari (6)
Pogledajte sve

Mi jos zivimo u socijalizmu, cim netko zaradjuje to je kriminal, pa neka ljudi zaradjuju, doci ce i drugi pa ce se povecati posao, to je trziste, a na tome ce i radnici profitirati, sto se mi brinemo jer netko previse zaradjuje, to ce trziste regulirati povecanjem konkurentnosti i otvaranjem novih objekata i zaposljavanjem novih ljudi….

PDV u turizmu treba vratiti bar na 20%, nema nikakvog razloga da ljudi koji jedva spajaju kraj s krajem plaćaju 25%, a tajkuni u turizmu samo 10% dok razliku trpaju sebi u džepove! To je totalno antisocijalno podilaženje krupnom kapitalu koji zbog manjeg PDV-a nigdje nije spustio cijene svojih usluga niti za lipu, dapače često su ih i povećavali da si još bolje napune džepove [emo_palacd]

Vec iduce godine ce se vidjeti koji val investicija ce se pokrenuti u turizmu, izmedju ostalog i zato sto je PDV sada na razini ostalih konkurenata na Mediteranu…,Srdj, Kupari, Mlini i Srebreno, KORF u iduce dvije godine ulaze silne pare u svoje hotele, pa u obnovu ovih svih hotela koji su jos drzavni…itd., sto ce vezano na to pomoci i gradjevini i ostalima….

Podići će plaće? Ajde da i to vidimo,sobarice npr.u Rovinju rade u nekim razvikanim hotelima i po 12-14 sati za sitnu lovu i bez plaćenih prekovremenih naravno,piju tablete za smirenje,sitni trgovci i ugostitelji po gradu tjeraju ljude na rad po 12 sati bez određenog vremena za marendu,”bijelo roblje” radi jer nema izbora…..učinite nešto po tom pitanju! Što radi inspekcija rada gospodine Mrsić?

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close