Da je hrvatsko trište automobila zabilježilo velik pad prodaje u prvih šest ovogodišnjih mjeseci, pokazuju i podaci britanske autoagencije Jato, prema kojoj su u prvom polugodištu u našoj zemlji prodana samo 15.342 nova vozila, što je pad od 24,3 posto u odnosu na istro razdoblje lani. Iz analize Jatoa vidljivo je da je na razini svih 30 promatranih europskih zemalja zabilježen pad prodaje od 6,7 posto.
Kupce je tako našlo 6,46 milijuna novih automobila, što je pad od gotovo pola milijuna vozila u odnosu na lani. Darin Janković, direktor prodaje Jato Dynaimcsa za Hrvatsku, ističe da je trend pada prodaje novih automobila vidljiv u cijeloj Europi, čak i u nekim zemljama u kojima gotovo i nije bilo gospodarske krize. "U čitavoj Europi imamo pad, a u Hrvatskoj je katastrofa. Na situaciju na našoj zemlji je, osim sve lošijega gospodarskoga stanja, utjecao i ulazak u Europsku uniju te očekivanje novih trošarina i cijena. Činjenica je da se ulaskom u EU vrlo malo toga promijenilo, barem za nove automobile, pa će se u trećem kvartalu vidjeti tek prava slika", kaže Janković. Dodaje da je situacija posebno zanimljiva u zemljama poput Švicarske i Austrije, gdje krize nije bilo, a u kojima se proteklih godina gotovo u komad moglo predvidjeti vrlo stabilno tržište automobila.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu