Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Kontrolori će teško utvrditi je li ‘epidemija’ opravdana, evo zašto

Autor: Darko Bičak
03. svibanj 2013. u 10:41
Podijeli članak —
Svaka četvrta stjuardesa je bolesna?/PIX

Zrakoplovno osoblje mora zadovoljavati posebne zdravstvene standarde radi sigurnosti.

Epidemija bolovanja u Croatia Airlinesu, koja je započela sa 40 otvorenih bolovanja u srijedu, nastavila se i tijekom četvrtka kada su na bolovanju bile 42 stjuardese i stjuardi.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

To je dovelo do dodatna tri otkazana leta. Iako bi ovakav niz bolovanja u normalnoj situaciji izazvao paniku, jer je iznenenada oboljelo 25 posto ukupnog kabinskog osoblja jedne zrakoplovne kompanije, i naslovnice bi vrištale o epidemiji legionele, ptičje gripe ili neke slične opake zaraze, u slučaju Croatia Airlinesa je svima jasno o čemu se zapravo radi – zaposlenici nezadovoljni prijedlogom novog Kolektivnog ugovora protestiraju na ovaj način.

Epidemija bolovanja u Croatia Airlinesu, koja je započela sa 40 otvorenih bolovanja u srijedu, nastavila se i tijekom četvrtka kada su na bolovanju bile 42 stjuardese i stjuardi.

To je dovelo do dodatna tri otkazana leta. Iako bi ovakav niz bolovanja u normalnoj situaciji izazvao paniku, jer je iznenenada oboljelo 25 posto ukupnog kabinskog osoblja jedne zrakoplovne kompanije, i naslovnice bi vrištale o epidemiji legionele, ptičje gripe ili neke slične opake zaraze, u slučaju Croatia Airlinesa je svima jasno o čemu se zapravo radi – zaposlenici nezadovoljni prijedlogom novog Kolektivnog ugovora protestiraju na ovaj način.

Radi li se ovdje o zloporabi institituta prava na bolovanje? Iz Uprave CA poručuju da će inzistirati na kontrolama prijavljenih bolovanja. No, iz Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje (HZZO), koji obavlja takve kontrole, kažu da Zakon o radu omogućuje radnicima da dva dana budu na bolovanju bez da odu liječniku. Dakle, ukoliko se danas – a ukupno je 54 zaposlenika CA trenutno na bolovanju – pojave na poslu, nikome ništa. Eventualno im tvrtka može oduzeti ta dva dana bolovanja od slobodnih dana ili od godišnjeg odmora. No, i ukoliko se "epidemija" u CA nastavi, pitanje je koliko redovne kontrole HZZO-a mogu biti učinkovite.

Naime, kako potvrđuje i HZZO, zrakoplovno i kabinsko osoblje mora zadovoljavati specifične zdravstvene standarde, što znači i da mora prolaziti posebne liječničke preglede. Kako pojašnjava jedan specijalist medicine rada, koji među svojim pacijentima nema zaposlenike CA, ali ima neke druge "zrakoplovce", te je  želio ostati anoniman, zbog osjetljivosti posla i sigurnosti putnika mora se inzistirati na savršenim zdravstvenim uvjetima svih uključenih u taj sustav.

Konkretno, kaže liječnik, u praksi je moguće da netko od takvog osoblja izjavi "da se ne osjeća spremnim taj dan za letenje" i da to bude dostatan razlog za opravdano "profesionalno bolovanje". Iz HZZO-a su na upit Poslovnog dnevnika komentirali da za "obično bolovanje" zrakoplovaca ne postoji posebna procedura i da se ono regulira preko obiteljskih lječnika. No, ni oni nisu pojasnili što u slučaju "profesionalnih bolovanja", kada o zdravstvenom stanju zrakoplovnog osoblja odlučuju specijalisti. 

Autor: Darko Bičak
03. svibanj 2013. u 10:41
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close