Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Kako prepoznati održivu uslugu, proizvod i tehnologiju

Autor: Josipa Ban /VLM
08. travanj 2013. u 22:00
Podijeli članak —
Za dobivanje oznake Green Mark prolazi se stroga procedura

Oznaka se dodjeljuje i s ciljem promicanja i povećanja konkurentnosti i tržišnog plasmana održivih usluga i proizvoda i tehnologija.

U nastojanju da na hrvatskom tržištu započne proces odvajanja zelenog od onoga što to nije, a kako bi se u konačnici i potrošačima zajamčila održivost onoga što nabavljaju, tvrtka Energo Media Servis je u kolovozu 2011. godine započela s dodjelom oznake Green Mark – Sign of Excellence.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Tomislav Marjanović, direktor Energo Media Servisa, objašnjava da se oznaka dodjeljuje u svrhu liberalizacije, nacionalne diversifikacije, stvaranja dodane vrijednosti te promicanja i povećanja konkurentnosti i tržišnog plasmana održivih usluga, proizvoda i tehnologija, a oznaku trenutno ima 29 tvrtki. Također, napominje, oznaku se dodjeljuje i za održivu proizvodnju, skladištenje, distribuciju i potrošnju električne i toplinske energije.  "Kroz oznaku Green Mark nastojimo u prvom redu diversificirati održive usluge, proizvode i tehnologije te tržištu odnosno krajnjim potrošačima dati određenu vrstu jamstva", ističe Marjanović. No, oznaka veliku korist donosi i samim tvrtkama i institucijama, kaže, kroz prednost koju im daje u komunikacijama na nacionalnoj i međunarodnoj razini, a pravo na njezino isticanje pokazuje da je ono što se prodaje prošlo određenu proceduru. Da bi netko bio nositelj oznake mora ispuniti određene kriterije. U prvoj fazi ispunjava se aplikacija koja sadrži opće podatke o podnositelju zahtjeva te detaljan opis općih i tehničkih karakteristika usluge, proizvoda ili tehnologije te detaljan opis održivosti.

U nastojanju da na hrvatskom tržištu započne proces odvajanja zelenog od onoga što to nije, a kako bi se u konačnici i potrošačima zajamčila održivost onoga što nabavljaju, tvrtka Energo Media Servis je u kolovozu 2011. godine započela s dodjelom oznake Green Mark – Sign of Excellence.

Tomislav Marjanović, direktor Energo Media Servisa, objašnjava da se oznaka dodjeljuje u svrhu liberalizacije, nacionalne diversifikacije, stvaranja dodane vrijednosti te promicanja i povećanja konkurentnosti i tržišnog plasmana održivih usluga, proizvoda i tehnologija, a oznaku trenutno ima 29 tvrtki. Također, napominje, oznaku se dodjeljuje i za održivu proizvodnju, skladištenje, distribuciju i potrošnju električne i toplinske energije.  "Kroz oznaku Green Mark nastojimo u prvom redu diversificirati održive usluge, proizvode i tehnologije te tržištu odnosno krajnjim potrošačima dati određenu vrstu jamstva", ističe Marjanović. No, oznaka veliku korist donosi i samim tvrtkama i institucijama, kaže, kroz prednost koju im daje u komunikacijama na nacionalnoj i međunarodnoj razini, a pravo na njezino isticanje pokazuje da je ono što se prodaje prošlo određenu proceduru. Da bi netko bio nositelj oznake mora ispuniti određene kriterije. U prvoj fazi ispunjava se aplikacija koja sadrži opće podatke o podnositelju zahtjeva te detaljan opis općih i tehničkih karakteristika usluge, proizvoda ili tehnologije te detaljan opis održivosti.

Ukoliko elementi održivosti nisu u potpunosti jasni i vidljivi ili nisu u skladu s najvišim međunarodnim standardima, kandidat mora odgovoriti i na specifične upite. Kao dodatnu posebnost Green Mark oznake, koja se dodjeljuje na period od pet godina s pravom produljenja, Marjanović ističe proces stroge kontrole prijavljenog, odnosno utvrđenog stanja održivosti u trenutku dodjele oznake. "Tijekom tih pet godina kontrola se obavlja jednom godišnje kako bi se utvrdilo jesu li se standardi održivosti spustili, ostali jednaki ili povećali. Ukoliko su se spustili, oduzima se pravo na korištenje oznake, ukoliko su ostali jednaki traži se plan povećanja standarda s našim besplatnim savjetodavnim uslugama, a ako su se povećali nastupilo je puno opravdanje i za ovim projektom i za samog nositelja", objašnjava Marjanović. Iznos koji tvrtke ili institucije moraju izdvojiti da bi bile njen nositelj je 20 tisuća kuna za pet godina korištenja. Banco Popolare Croatia, Arena Centar, Biovega, Eko Prijevoz, Knauf Insulation, Solaris, HEP Opskrba, samo su neke od tvrtki nositelji Green Mark oznake u Hrvatskoj. "Želimo što veći broj pravnih osoba koji su nositelj ove oznake, ali proces tranzicije gospodarstva u zeleno je dugotrajan, stoga želimo da on bude u skladu sa standardima, a ne tek puka medijska priča", kaže Marjanović.

TPA Horwath

Za zeleno gospodarstvo

"Čast nam je nositi oznaku Green Mark i biti dio programa koji sustavno potiče poslovnu zajednicu na razvoju zelenog i konkuretnog gospodarstva", kaže Maja Blažević, voditeljica poslovnog razvoja i marketinga konzultantske tvrtke TPA Horwath. Za Green Mark smo se odlučili, kaže, jer njihovi stručnjaci pružaju usluge koje su povezane sa sektorom alternativnih izvora energije kao i zbog klijenata iz tog sektora.  

Peugeot Hrvatska

Inovativna tehnologija

Green Mark oznaku Peugeot je dobio za inovativni tehnologiju hibridnog dizela, koju koriste modeli 3008 HYbrid4 i 508 RXH te orijentiranost prema brizi za okoliš kroz razvoj tehnologija (motora) koje smanjuju potrošnju i emisiju štetnih plinova. "Strategija brige za okoliš jedna je od najvažnijih u politici marke Peugeot. Želimo ponuditi kvalitetne proizvode koji su odgovorni prema okolišu, bez žrtvovanja voznih svojstava", ističe Dijana Ćoso, iz odnosa s javnošću Peugeota. Pritom napominje da Oznaka Green Mark za marku Peugeot znači njenu veću prepoznatljivost kao zelenog brenda.

Knauf Insulation 

Prirodna izolacija 

Knauf Insulation iz Novog Marofa nositelj je oznake za svoj proizvod, staklenu mineralnu vunu nove generacije proizvedenu po tzv. Ecose tehnologiji koja jamči potpuno prirodni proizvod, "prvi i jedini takve vrste u svijetu izolacije", kaže Krešimir Benjak, direktor marketinga Knauf Insulationa. "Pojam "zelene gradnje" danas je prepoznat kao ključna prednost u projektiranju novih i obnovi postojećih zgrada. Naši proizvodi su školski primjer proizvoda čijom se ugradnjom donose brojne prednosti u ekonomskom smislu kroz uštedu energije i novca za režije, ali i kroz kvalitetniji i zdraviji boravak u prostorima", kaže Benjak.

Autor: Josipa Ban /VLM
08. travanj 2013. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close