Iako ženski rod još uvijek nije odnio premoć u biznisu, stvari se ipak mijenjaju. Nova istraživanja sugeriraju da novoosnovane tvrtke koje pokreću žene ili u kojima su pripadnice ljepšeg spola na rukovodećim mjestima brže napreduju. No, tradicionalni biznis to ne prepoznaje, pa je tako svega 7,1 posto žena na čelu uspješnih vodećih američkih kompanija, piše vodeći američki časopis za poduzetnike Entrepreneur pozivajući se na istraživanje Dow Jones VentureSource lista.
Razlika u industriji
Žene na izvršnim radnim mjestima mogu utjecati na uspjeh u određenim industrijama. Žene su mnogo češće na rukovodećim položajima u uspješnim tvrtkama koje se bave informacijskim tehnologijama, poslovanjem i financijskim uslugama, potrošačkim uslugama i zdravstvenom industrijom. U neuspješnim tvrtkama tih istih branši broj muških rukovoditelja je prevladavao, pa su znanstvenici za list Dow Jones VentureSource zaključili da tvrtka u kojima ima više ženskih direktora bolje posluju. No, kada su u pitanju tvrtke koje se bave robom široke potrošnje, energetikom i komunalnim uslugama te osnovnom industrijom, spolna diferencijacija na rukovodećim položajima ne igra nikakvu ulogu. Istraživanje je isto tako pokazalo da su na čelu tvrtki koje idu u inicijalnu javnu ponudu češće žene. Čak 75 posto tvrtki koje su izašle na burzu od 2003. imalo je u rukovodećem kadru više žena. Od 70 posto tvrtki koje su preuzimale druge tvrtke ili su se pak spajale s drugima također su imale žene direktore. Također, u tvrtkama koje bilježe rast prihoda i profita imaju žene barem na jednom od rukovodećih mjesta. “Ovo istraživanje pokazuje da, u nekim slučajevima, zapošljavanje žena na rukovodećim položajima može poboljšati koeficijente tvrtke za uspjeh”, rekla je Maryam Haque, viši znanstveni analitičar u Dow Jones VentureSource. “U industriji rizičnog kapitala gdje je vjerojatnije da će tvrtka uspjeti ova studija pokazuje da spolna raznolikost na izvršnim radnim mjsestima može biti prednost”, dodaje Haque.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu