Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Hospitalija: Akvizicijama do tržišnog udjela od 150 mil. kuna

Autor: Marija Crnjak
26. rujan 2006. u 06:30
Podijeli članak —

Riječ je o dvije-tri tvrtke za distribuciju medicinskih proizvoda veličine slične Hospitalijinoj, kaže direktor Stipe Hrkač

Poznati distributer medicinskih i farmaceutskih proizvoda, tvrtka Hospitalija trgovina iz Svete Nedelje u idućoj se godini sprema na akvizicije kojima planira povećati svoj udio na tržištu za oko trećinu sadašnjeg, čime je na dobrom putu prema staroj slavi koju taj poznati distributer medicinskih i farmaceutskih proizvoda vuče još iz bivše države. Hospitalija d.d. do ’90-tih godina bila je najveći i najpoznatiji distributer medicinskih proizvoda na području bivše Jugoslavije, no zahvaljujući lošem menadžmentu i gubitku dobrog dijela tržišta dolazi u financijske poteškoće, odnosno na rub stečaja. Društvo 2000. godine preuzima društvo EOS-Z d.o.o. s ciljem saniranja dugova nastale dotadašnjim lošim vođenjem društva, a u procesu restrukturiranja osnivaju se dva nova društva – Hospitalija Nekretnine d.o.o. i Hospitalija trgovina d.o.o. Najveća prekretnica za tvrtku je ulazak “private equity” Quaestus fonda u vlasničku strukturu društva, te dokapitalizacija društva u iznosu od 10 milijuna kuna koja omogućava temelj za daljnji razvoj. Ulaskom Quaestus-a u vlasničku strukturu uspostavlja se i petogodišnji plan poslovanja kojim se pretpostavlja snažan rast društva kako kroz organski rast tako i kroz akvizicije s ciljem stvaranja vodećeg distributera na području RH u segmentu distribucije medicinskih proizvoda. U siječnju 2004. godine Hospitalija trgovina je osnovala podružnicu u Bosni i Hercegovini pod imenom Hospitalija trgovina Sarajevo koja je registrirana za uvoz i distribuciju medicinskih proizvoda i kemikalija na području Bosne i Hercegovine te je zadužena za plasman proizvoda na tom području. U rujnu 2005. godine tvrtka je preuzela 100-postotni udjel u društvu Medias d.o.o. te time ostvarila svoju prvu akviziciju, što je društvu donijelo znatno veće prihode na konsolidiranoj razini, veće prodajne marže te mogućnost ostvarivanja značajnih sinergijskih efekata. Danas Hospitalija trgovina godišnje drži oko pedeset milijuna kuna, a Medias oko šezdeset milijuna, a trenutno je u tijeku proces integracije Mediasa u Hospitalija trgovina Grupu.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Kako bi prije vremena otplatila kredite oba društva te smanjila izloženost riziku od promjene tečaja, prošlog tjedna tvrtki Hospitalija trgovina odobreno je izdavanje obveznica javnom ponudom u ukupnom iznosu od 75 milijuna kuna (u denominaciji u kunama te s rokom dospijeća 2009. godine). Dio sredstava iskoristiti će se za podmirivanje dugoročnih obveza prema dobavljaču Mediasa nastalih preuzimanjem društva te za podmirivanje dijela kratkoročnih obveza, no značajan iznos predviđen je upravo za financiranje akvizicija tijekom 2007. godine. Kako se moglo i očekivati, u Hospitaliji još uvijek ne žele govoriti o detaljima akvizicija. “Zasad ne možemo otkriti ni o kojim se tvrtkama radi ni o ostalim detaljima, budući da su još uvijek u tijeku pregovori. Mogu vam samo kazati da se radi o dvije ili tri tvrtke koje se bave istom djelatnošću kao i mi, te po veličini odgovaraju Hospitalija trgovini”, jedino je što je za Poslovni dnevnik želio otkriti direktor Hospitalije Stipe Hrkač, inače bivši direktor Fonda za privatizaciju. Hrkač predviđa da će nakon akvizicija Hospitalija trgovina Grupa držati tržište u vrijednosti oko 150 milijuna kuna.

Poznati distributer medicinskih i farmaceutskih proizvoda, tvrtka Hospitalija trgovina iz Svete Nedelje u idućoj se godini sprema na akvizicije kojima planira povećati svoj udio na tržištu za oko trećinu sadašnjeg, čime je na dobrom putu prema staroj slavi koju taj poznati distributer medicinskih i farmaceutskih proizvoda vuče još iz bivše države. Hospitalija d.d. do ’90-tih godina bila je najveći i najpoznatiji distributer medicinskih proizvoda na području bivše Jugoslavije, no zahvaljujući lošem menadžmentu i gubitku dobrog dijela tržišta dolazi u financijske poteškoće, odnosno na rub stečaja. Društvo 2000. godine preuzima društvo EOS-Z d.o.o. s ciljem saniranja dugova nastale dotadašnjim lošim vođenjem društva, a u procesu restrukturiranja osnivaju se dva nova društva – Hospitalija Nekretnine d.o.o. i Hospitalija trgovina d.o.o. Najveća prekretnica za tvrtku je ulazak “private equity” Quaestus fonda u vlasničku strukturu društva, te dokapitalizacija društva u iznosu od 10 milijuna kuna koja omogućava temelj za daljnji razvoj. Ulaskom Quaestus-a u vlasničku strukturu uspostavlja se i petogodišnji plan poslovanja kojim se pretpostavlja snažan rast društva kako kroz organski rast tako i kroz akvizicije s ciljem stvaranja vodećeg distributera na području RH u segmentu distribucije medicinskih proizvoda. U siječnju 2004. godine Hospitalija trgovina je osnovala podružnicu u Bosni i Hercegovini pod imenom Hospitalija trgovina Sarajevo koja je registrirana za uvoz i distribuciju medicinskih proizvoda i kemikalija na području Bosne i Hercegovine te je zadužena za plasman proizvoda na tom području. U rujnu 2005. godine tvrtka je preuzela 100-postotni udjel u društvu Medias d.o.o. te time ostvarila svoju prvu akviziciju, što je društvu donijelo znatno veće prihode na konsolidiranoj razini, veće prodajne marže te mogućnost ostvarivanja značajnih sinergijskih efekata. Danas Hospitalija trgovina godišnje drži oko pedeset milijuna kuna, a Medias oko šezdeset milijuna, a trenutno je u tijeku proces integracije Mediasa u Hospitalija trgovina Grupu.

Kako bi prije vremena otplatila kredite oba društva te smanjila izloženost riziku od promjene tečaja, prošlog tjedna tvrtki Hospitalija trgovina odobreno je izdavanje obveznica javnom ponudom u ukupnom iznosu od 75 milijuna kuna (u denominaciji u kunama te s rokom dospijeća 2009. godine). Dio sredstava iskoristiti će se za podmirivanje dugoročnih obveza prema dobavljaču Mediasa nastalih preuzimanjem društva te za podmirivanje dijela kratkoročnih obveza, no značajan iznos predviđen je upravo za financiranje akvizicija tijekom 2007. godine. Kako se moglo i očekivati, u Hospitaliji još uvijek ne žele govoriti o detaljima akvizicija. “Zasad ne možemo otkriti ni o kojim se tvrtkama radi ni o ostalim detaljima, budući da su još uvijek u tijeku pregovori. Mogu vam samo kazati da se radi o dvije ili tri tvrtke koje se bave istom djelatnošću kao i mi, te po veličini odgovaraju Hospitalija trgovini”, jedino je što je za Poslovni dnevnik želio otkriti direktor Hospitalije Stipe Hrkač, inače bivši direktor Fonda za privatizaciju. Hrkač predviđa da će nakon akvizicija Hospitalija trgovina Grupa držati tržište u vrijednosti oko 150 milijuna kuna.

Autor: Marija Crnjak
26. rujan 2006. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close