Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Hrvatski radnici uglavnom su nezadovoljni poslom

Autor: Igor Medić
25. rujan 2006. u 06:30
Podijeli članak —

Istraživanje je proveo prema obrascu Gallup Patha koji opisuje put između individualnog doprinosa svakog zaposlenika i konačnog poslovnog rezultata tvrtke

Radnici u hrvatskim tvrtkama u velikoj su mjeri nezadovoljni zbog toga što ne dobivaju dovoljno pohvala za svoj rad kao i zbog činjenice da postoji nedovoljna komunikacija na relaciji menadžer-zaposlenik, otkrila su istraživanja koja provela hrvatska podružnica američke agencije Gallup. U Hrvatskoj Gallup ima tim od četvero ljudi, a za projekte koje provodi angažira i vanjske suradnike. Šef Gallupova ureda za Hrvatsku Ali Toza u razgovoru za Poslovni dnevnik rekao je da su do tog rezultata došli nakon anketa provedenih u tvrtkama koje posluju u našoj zemlji, no iz razumljivih razloga nije mogao otkriti o kojima je točno riječ. No, uočen je negativan trend i potreba za promjenama. Gallup je istraživanja provodio prema svome patentiranome obrascu koji se naziva Gallup Path (Gallupov model), a koji opisuje put između individualnog doprinosa tvrtki svakog zaposlenika i konačnog poslovnog rezultata. “U biti tog programa je teorija da svaki zaposlenik pridonosi porastu prodaje i profita te lojanosti kupaca”, rekao je Toza. Dodaje kako je svrha detektirati eventualne probleme te unaprijediti ljudske resurse unutar neke tvrtke.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Recept
Gallup Path tvrtkama ne daje jedinstven recept kako poboljšati svoje poslovanje već prvenstveno otkriva na koji način zaposlenici doprinose ukupnome uspjehu tvrtke. To se postiže pomoću tzv. Q12 upitnika koji sadrži 12 pitanja na koja zaposlenici unutar neke tvrtke odgovaraju, a njima se otkriva stupanj njihove motiviranosti i zainteresiranosti za rad. “Ankete su anonimne i zaposlenici od njih ne moraju strahovati niti se eventualno bojati otkaza, svrha je motivacija, a ne kažnjavanje”, rekao je Toza dodajući kako je jedno od osnovnih obilježja te velike i ugledne agencije uvijek bila anonimnost. Nakon Gallupova upitnika menadžer dobiva ukupnu sliku o svome timu, a ne o pojedinome zaposleniku tako da se ne može otkriti kako je tko odgovorio. “Vrsni menadžer točno zna što može očekivati od pojedinog zaposlenika”, kaže Toza dodajući kako promoviranje dijaloga može pomoći menadžeru da donese prave odluke. Također, jednostavne geste poput pohvala, tapšanja po ramenu, dijaloga i sličnih stvari na zaposlenike imaju vrlo pozitivan učinak koji uvelike može doprinijeti njihovoj efikasnosti. Gallupove preporuke za bolje poslovanje su prije svega otkriti u čemu je neki zaposlenik dobar, te ga onda poticati da u tome bude još bolji. “Ljudi se ne mijenjaju puno, treba ih poticati tamo gdje su jaki, a upravljati gdje su slabi”, tvrdi Toza. U svakoj tvrtki postoje 3 vrste zaposlenika, angažirani, neangažirani i aktivno neangažirani. Prvi svoj posao obavljaju sa strašću i osjećajem povezanosti s tvrtkom. Ovi zadnji najštetniji su za svaku tvrtku jer rade bez ikakva entuzijazma i samo radi plaće, nervozni su i nezadovoljni te svoje negativno raspoloženje šire i na druge. To su oni koji na sva ili većinu od 12 pitanja iz upitnika Q12 odgovaraju negativno. Istraživanja širom svijeta pokazuju kako najviše, oko 54 posto, ima neangažiranih zaposlenika, koji doduše obavljaju svoje poslove, ali bez imalo strasti. Ipak, poslodavce može utješiti činjenica kako je onih koji su aktivno neangažirani ipak znatno manje od angažiranih, 17 naprama 28 posto.

Radnici u hrvatskim tvrtkama u velikoj su mjeri nezadovoljni zbog toga što ne dobivaju dovoljno pohvala za svoj rad kao i zbog činjenice da postoji nedovoljna komunikacija na relaciji menadžer-zaposlenik, otkrila su istraživanja koja provela hrvatska podružnica američke agencije Gallup. U Hrvatskoj Gallup ima tim od četvero ljudi, a za projekte koje provodi angažira i vanjske suradnike. Šef Gallupova ureda za Hrvatsku Ali Toza u razgovoru za Poslovni dnevnik rekao je da su do tog rezultata došli nakon anketa provedenih u tvrtkama koje posluju u našoj zemlji, no iz razumljivih razloga nije mogao otkriti o kojima je točno riječ. No, uočen je negativan trend i potreba za promjenama. Gallup je istraživanja provodio prema svome patentiranome obrascu koji se naziva Gallup Path (Gallupov model), a koji opisuje put između individualnog doprinosa tvrtki svakog zaposlenika i konačnog poslovnog rezultata. “U biti tog programa je teorija da svaki zaposlenik pridonosi porastu prodaje i profita te lojanosti kupaca”, rekao je Toza. Dodaje kako je svrha detektirati eventualne probleme te unaprijediti ljudske resurse unutar neke tvrtke.

Recept
Gallup Path tvrtkama ne daje jedinstven recept kako poboljšati svoje poslovanje već prvenstveno otkriva na koji način zaposlenici doprinose ukupnome uspjehu tvrtke. To se postiže pomoću tzv. Q12 upitnika koji sadrži 12 pitanja na koja zaposlenici unutar neke tvrtke odgovaraju, a njima se otkriva stupanj njihove motiviranosti i zainteresiranosti za rad. “Ankete su anonimne i zaposlenici od njih ne moraju strahovati niti se eventualno bojati otkaza, svrha je motivacija, a ne kažnjavanje”, rekao je Toza dodajući kako je jedno od osnovnih obilježja te velike i ugledne agencije uvijek bila anonimnost. Nakon Gallupova upitnika menadžer dobiva ukupnu sliku o svome timu, a ne o pojedinome zaposleniku tako da se ne može otkriti kako je tko odgovorio. “Vrsni menadžer točno zna što može očekivati od pojedinog zaposlenika”, kaže Toza dodajući kako promoviranje dijaloga može pomoći menadžeru da donese prave odluke. Također, jednostavne geste poput pohvala, tapšanja po ramenu, dijaloga i sličnih stvari na zaposlenike imaju vrlo pozitivan učinak koji uvelike može doprinijeti njihovoj efikasnosti. Gallupove preporuke za bolje poslovanje su prije svega otkriti u čemu je neki zaposlenik dobar, te ga onda poticati da u tome bude još bolji. “Ljudi se ne mijenjaju puno, treba ih poticati tamo gdje su jaki, a upravljati gdje su slabi”, tvrdi Toza. U svakoj tvrtki postoje 3 vrste zaposlenika, angažirani, neangažirani i aktivno neangažirani. Prvi svoj posao obavljaju sa strašću i osjećajem povezanosti s tvrtkom. Ovi zadnji najštetniji su za svaku tvrtku jer rade bez ikakva entuzijazma i samo radi plaće, nervozni su i nezadovoljni te svoje negativno raspoloženje šire i na druge. To su oni koji na sva ili većinu od 12 pitanja iz upitnika Q12 odgovaraju negativno. Istraživanja širom svijeta pokazuju kako najviše, oko 54 posto, ima neangažiranih zaposlenika, koji doduše obavljaju svoje poslove, ali bez imalo strasti. Ipak, poslodavce može utješiti činjenica kako je onih koji su aktivno neangažirani ipak znatno manje od angažiranih, 17 naprama 28 posto.

Rezultati
Nakon što Gallup u nekoj tvrtki otkrije koliki je postotak angažiranih, neangažiranih i aktivno neangažiranih, njegovi se rezultati predstave menadžeru na kojemu je tada da pokuša popraviti rezultate. To se postiže razgovorima sa zaposlenicima čiji je cilj da se vidi koji je najbolji način da unaprijedi raspoloženje unutar tvrtke. “Tada se napravi tzv. akcijski plan u kojemu mu mi dajemo savjete kako da poboljša radnu klimu”, kaže Toza. Dodaje kako su njihova istraživanja u svijetu vrlo često otkrila da na jednog angažiranog dolazi jedan neangažirani, a cilj je da na jednog aktivnog neangažiranog bude četiri angažirana radnika.

Q12 upitnik

1. Znam li što se od mene očekuje?
2. Imam li materijale potrebne za obavljanje posla?
3. Jesam li primio priznanja za svoj rad?
4. Imam li najboljeg prijatelja na poslu?
5. Uvažava li se moje mišljenje?
6. Imam li osjećaj da je moj posao važan?
7. Jesam li imao mogućnost steći nova znanja?
8. Postoji li netko tko potiče moje usavršavanje?
9. Je li nekome stalo do mene kao osobe?
10. Je li netko razgovarao u posljednjih 6 mjeseci sa mnom o mom napretku?
11. Jesu li moji kolege predani poslu?
12. Imam li svakoga dana priliku raditi ono u čemu sam najbolji?

Autor: Igor Medić
25. rujan 2006. u 06:30
Podijeli članak —
Komentari (2)
Pogledajte sve

Ovaj tip uopće nije šef ureda. Koje su ovo neistine u ovom članku. Bolje da Poslovni prije nego objavi članak provjeri. Na Biznetu kaže da je Generalni dir Robert Manchin a izvršni Maja Touza.

Mislim da ne postoji zadovoljan radnik u ovoj državi, a tome pridonosi najviše pravni sustav, kod mene konkretno ili je mala plaća ili je dobra ali imam pranje svaki dan jer su mi nadređeni psihički bolesnici koji nemaju što raditi ili im žena kući ne da ili se puca sa drugim pa su gospoda ljuta.
sve u svemu sutra bih odselio na Novi Zeland da mogu.
Sve Vas pozdravlja hrvatska mladež koja je završila fax za ništa i sada gleda kako se ekipa bez znanja i škole zapošljava bez problema.[smiley10]

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close