Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Želite li znati što sve nas zanima, pogledajte tražilice

Autor: The New York Times
10. prosinac 2012. u 18:31
Podijeli članak —
Pitanja korisnika često su politički nekorektna

Pitanja korisnika često su politički nekorektna.

Postoje neke stvari koje ćete pitati prijatelje, obitelj i one u koje imate najviše povjerenja. A postoje i ona pitanja na koja odgovore tražite na internetu.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Internetske tražilice već odavno daju odgovore na brojne teme koje ljudi pretražuju, no danas stranice poput Binga i Googlea prikazuju upravo ona pitanja koja korisnici najčešće postavljaju, pa tako svima daju priliku da se virtualno nadvire na tuđe rame i otkriju zanimljive uzorke. Među pitanjima koja se često postavljaju našli su se: "Kad će doći kraj svijeta?, Je li Neil Armstrong musliman?, Je li George Washington bio homoseksualac?" Google tu funkcionalnost naziva "automatski unos", a Microsoft "automatska sugestija", a cilj joj je predvidjeti što ćete upitati na temelju unosa drugih korisnika. Jednostavno počnite upisivati pitanje počevši s riječima kao što su "je li" ili "da li", a pretraživač će popuniti ostalo. Stručnjaci koji se bave ponašanjem korisnika na internetu kažu da automatski unos otkriva i neke šire uzorke, pa tako upućuju i na činjenicu da se često radi o osjetljivim i politički nekorektnim temama. "Tražilica vam je najbolji prijatelj, s njome razgovarate svaki dan i s njome dijelite ono što ne biste ni s najboljim prijateljima", kaže Danny Sullivan, glavni urednik stranice Search Engine Land, koja se bavi industrijom pretraživanja. Jedna kategorija začuđujuće je česta u automatskom unosu, a to su pitanja o nečijoj homoseksualnosti. To se pitanje pojavljuje kad unesete imena kao što su George Clooney, igrač bejzbola Alex Rodriguez, glumica Ellen Page, Džingis Kan pa čak i Papa.

Postoje neke stvari koje ćete pitati prijatelje, obitelj i one u koje imate najviše povjerenja. A postoje i ona pitanja na koja odgovore tražite na internetu.

Internetske tražilice već odavno daju odgovore na brojne teme koje ljudi pretražuju, no danas stranice poput Binga i Googlea prikazuju upravo ona pitanja koja korisnici najčešće postavljaju, pa tako svima daju priliku da se virtualno nadvire na tuđe rame i otkriju zanimljive uzorke. Među pitanjima koja se često postavljaju našli su se: "Kad će doći kraj svijeta?, Je li Neil Armstrong musliman?, Je li George Washington bio homoseksualac?" Google tu funkcionalnost naziva "automatski unos", a Microsoft "automatska sugestija", a cilj joj je predvidjeti što ćete upitati na temelju unosa drugih korisnika. Jednostavno počnite upisivati pitanje počevši s riječima kao što su "je li" ili "da li", a pretraživač će popuniti ostalo. Stručnjaci koji se bave ponašanjem korisnika na internetu kažu da automatski unos otkriva i neke šire uzorke, pa tako upućuju i na činjenicu da se često radi o osjetljivim i politički nekorektnim temama. "Tražilica vam je najbolji prijatelj, s njome razgovarate svaki dan i s njome dijelite ono što ne biste ni s najboljim prijateljima", kaže Danny Sullivan, glavni urednik stranice Search Engine Land, koja se bavi industrijom pretraživanja. Jedna kategorija začuđujuće je česta u automatskom unosu, a to su pitanja o nečijoj homoseksualnosti. To se pitanje pojavljuje kad unesete imena kao što su George Clooney, igrač bejzbola Alex Rodriguez, glumica Ellen Page, Džingis Kan pa čak i Papa.

Nick In't Ven, izvršni direktor za programiranje u Microsoftovoj tražilici Bing, kaže da rezultati upućuju na opću radoznalost korisnika. "Sve temeljimo na iskustvu, na upitima korisnika diljem svijeta", dodaje In't Ven. "Pokušavamo dati odraz kolektivnih namjera korisnika." Kaže da je s kolegama iz Microsofta često raspravljao o nekim vrlo čudnim pitanjima. Prije nekoliko mjeseci pozornost su im zaokupila pitanja o kulturnim stereotipima. Unesite "zašto su Amerikanci" i među rezultatima automatskog unosa naći će se nastavak "glupi", "debeli", "domoljubi". Ako umjesto "Amerikanci" upišete "Kinezi", dobit ćete "mršavi", "nepristojni" i "pametni". Glasnogovornica Googlea Krisztina Radosavljevic-Szilagyi u izjavi je istaknula: "Rezultati u automatskom unosu odraz su aktivnosti pretraživanja svih korisnika interneta." Jedan od razloga zašto tražilice nude tu funkcionalnost jest da se smanji učestalost pravopisnih pogrešaka tako da pretraga željenih internetskih stranica bude jednostavnija i preciznija, ali važan je razlog i da ljudi steknu dojam kao da se stvari brže kreću i da štede vrijeme na tome što ne moraju upisati tih nekoliko dodatnih riječi.Pokusom koji je Google proveo prije nekoliko godina pokazalo se da su ljudi bili zadovoljniji kad bi rezultate pretraga dobili tek nekoliko milisekunda brže, što ljudski mozak nikako ne može svjesno zamijetiti.

Quentin Hardy i Matt Richtel

Autor: The New York Times
10. prosinac 2012. u 18:31
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close