Kako će funkcionirati prijevozništvo i tržište regije u 2013. godini?

Autor: HUP , 28. studeni 2012. u 21:59
Zagreb: Osniva se regionalna koordinacija udruga u prijevozničkoj djelatnosti

Forum Eurotrans okupio je vodeće ljude u Hrvatskoj i regiji koji se bave cestovnim prijevozom.

U organizaciji tvrtke Business Media Croatia, Hrvatskih cestovnih prijevoznika i Hrvatske udruge poslodavaca te pod pokroviteljstvom Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture i Centra za vozila u Zagrebu je 20. studenoga 2012. održan tradicionalni forum Eurotrans koji je okupio sve vodeće ljude u Hrvatskoj i regiji koji se bave cestovnim prijevozom. Prijevoz i mobilnost temelj su ekonomskog razvoja, a kvalitetan sustav prijevoza je preduvjet za rast i konkurentnost Europske unije. Samo prometni sektor zapošljava deset milijuna ljudi i čini 5% europskog BDP. K tome, sektor je važan i za proizvođačku industriju koja se temelji na predvidivoj i dostupnoj prijevoznoj usluzi. Prema podacima Europske komisije, teretni prijevoz će se do 2030. povećati za 40% te 80% do 2050., a putnički prijevoz će narasti za 34% u 2030. i 51% u 2050. godini. Imajući u vidu te pokazatelje kao i to da se 75% današnjeg prometa odvija na cestama, nužno je učiniti cestovni prijevoz učinkovitijim te ojačati alternativne načine prijevoza kao što su željeznica ili unutrašnji vodeni putovi.

Vozni park
Glavne teme ovogodišnjeg skupa bile su povezane uz skori ulazak Hrvatske u Europsku uniju, a time i razmatranje mogućnosti preuzimanja određenih pozicija Hrvatske u regiji: promet i tehnika, sigurnost prometa, periodička obuka vozača te trenutni europski projekti u realizaciji strukovnih udruga. Cilj skupa bio je kroz niz predavanja informirati i educirati prijevoznike što ih očekuje i kako se najbolje prilagoditi novim uvjetima. Tako je dvjesto okupljenih imalo prilike čuti predavanja koja su se bavila dolazećim normama Euro 6, stanjem voznog parka u Hrvatskoj te carinskim procedurama koje nas očekuju nakon 1. srpnja sljedeće godine. Važno pitanje s kojim će se suočiti naši prijevoznici je i periodička obuka vozača koja će biti nužna pa su sudionici osim predavanja o priprema i zakonodskim obvezama imali prilike čuti i praktična iskustva slovenskih kolega. Njihova iskustva upućuju na važnost i nužnost uključivanja predstavnika gospodarstva u oblikovanje, bilo zakonskih obveza bilo kontinuirane obuke, jer se onda postižu najbolji rezultati što se još nedovoljno primjenjuje.

Granice
Forum Eurotrans završen je tribinom na kojoj su sudjelovali predstavnici udruga, prijevoznika i ministarstava iz Hrvatske, Slovenije, Bosne i Hercegovine, Srbije, Crne Gore i Makedonije kao prilika za razmjenu gledišta o novom statusu Hrvatske nakon ulaska u Europsku uniju i isticanje pojedinih problema koji muče prijevoznike navedenih zemalja:

  • ukidanje graničnih formalnosti između Hrvatske i Europske unije s posebnim osvrtom na prijevozničke odnose sa Slovenijom
  • utjecaj premještanja šengenskog režima za BiH, Crnu Goru, Srbiju i Makedoniju
  • šengenski režim kroz neumski koridor
  • informiranost prijevoznika u regiji o kategorizacijama graničnih prijelaza s RH/EU
  • bilateralni odnosi u režimu međunarodnih dozvola među zemljama u regiji
  • prijedlog osnivanja regionalnog savjeta za koordinaciju u cestovnom prijevozništvu robe i putnika i intermodalni prijevoz – novi uvjeti rada za cestovne prijevoznike
  • socijalni odnosi: kolektivni ugovori, registar vozača, odnosi sa sindikatima, vrijeme vožnje, plaćanje radnika
  • definiranje minimalnih troškova prijevoza kao borba protiv sive ekonomije te naplata potraživanja
  • budućnost cestovnog prijevoza u regiji

Na tribini je zaključeno da će idući forum biti organiziran na regionalnoj razini te da se kao preduvjet oformi regionalna koordinacija udruga iz prijevozničke djelatnosti koja će početi detaljnije pripremati suradnju i zajedničke regionalne projekte radi jačanja konkurentnosti prijevoznika.

Komentirajte prvi

New Report

Close