Premija na obveznim osiguranjima motornih vozila (AO) ugovorena za 2002. iznosila je u Hrvatskoj 1,78 milijardi kuna, a za 2011. dosegnula je 2,91 milijardu. Istodobno je ukupno isplaćen iznos odšteta imao znatno manju krivulju, uvećan je sa 1,15 na 1,18 milijardi kuna. Upravo u križaljci koja svjedoči o rastu premije od 1,13 milijardi kuna, dok su isplaćene odštete bile veće tek 30 milijuna kuna, mnogi vide motiv za dolazak nove konkurencije nakon što Hrvatska postane članica EU, što će zasigurno potaknuti liberalizaciju tržišta. U odnosu na trendove iz autoosiguranja u zemljama iz kojih bi mogli stići novi igrači, Hrvatska s prosječnom cijenom AO police od 202 eura slijedi Austriju u kojoj je polica 257 eura, dok se kod ostalih kreće između 80 i 172 eura. Osiguravatelji iz Mađarske i Slovačke te Poljske i Češke (slovenski Triglav već je tu) vjerojatno razrađuju taktiku ulaska na hrvatsko tržište.
Sve preko podružnica
Društvima iz EU dolazak je dopušten osnivanjem samo podružnice. Kako je AO polica u kategoriji najjednostavnijih proizvoda, vrlo podatnih konceptu online prodaje, to znači da bi ukupnu aktivnost novopridošlih osiguravatelja zapravo vodile dobro ekipirane matice. U situaciji sve manje kupovne moći i obveze plaćanja AO police mnogim Hrvatima uskoro će cijena postati jedini kriterij u zaključivanju ugovora.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu