Tvrdnje aviokompanija da zračne luke zarađuju silne novce dok se oni zbog poskupljenja goriva i krize bore s dugovima, nemaju statističko uporište, potvrdili su nekoliko puta sudionici Aviation Business Arene u srijedu u zagrebačkom hotelu Esplanade. "Čak 48 posto europskih zračnih luka posluje s gubitkom", tvrdi Tonči Peović, član Uprave Zračne luke Zagreb. Oni koji posluju dobro, poput aerodroma u Ženevi, pronađu poseban model pa tako spomenuti aerodrom polovicu prihoda ostvaruje avijacijskim uslugama, a drugu polovicu kupnjom u njihovim trgovinama, poslovanjem restorana, barova i ostalog.
Najveće šanse Dubrovniku
S druge strane, hrvatske zračne luke, posebice one manje, oslanjaju se na državne potpore. Marko Maček iz sektora za državne potpore Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja spomenuo je da će zračne luke ubuduće teže dolaziti do potpora. Maček naglašava da će ulaskom Hrvatske u Europsku uniju zračne luke za svaku državnu potporu morati dobiti odobrenje Europske komisije, dok im je dosad trebala samo potvrda Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja.Potpora zračnom prometu u Hrvatskoj iznosi nešto iznad sto milijuna kuna godišnje, dok na sveukupne prometne subvencije za željeznice, autoceste i ostalo, otpada približno 5,5 milijardi kuna. "To je malo, ali subvencije će rasti samo za zračni promet, dok će se sve druge rezati", tvrdi Dean Simonić, pomoćnik ministra za zračni promet Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture. Najviše šansi za izvlačenje novca iz fondova EU ima zračna luka Dubrovnik koja prolazi kroz fazu rekonstrukcije, tvrdi Simonić.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu