Gastro Grupa d.o.o. kao vodeća kompanija odnosno klaster u Hrvatskoj za distribuciju gastro programa u HoReCa (hoteli, restorani, kafići) tržištu mora biti prisutna na svim relevantnim sajmovima, osobito na sajmovima gastronomije, izjavio je Đuro Horvat, predsjednik Uprave Gastro grupe u povodu netom završenog prvog sajma Gastronomia u Grazu. Sajam nam je zanimljiv, dodaje Horvat, kao i svi ostali sajmovi na koje odlazimo, prije svega zbog praćenja trendova i uvida u inovacije na području ugostiteljstva i hoteljerstva. Budući da se na samom sajmu nalazi velik broj izlagača koji diktiraju trendove i predstavljaju inovacije, ne treba ni spominjati kako je to pravo mjesto za prikupljanje dobrih kontakata i stvaranje baze za potencijalne buduće poslovne odnose.
Važna blizina
U Hrvatskoj se već nekoliko sajmova specijaliziralo za ugostiteljsku ponudu i mnogi iz ove branše smatraju kako je splitski Gast prerastao regionalne okvire, dok za Zagrebački velesajam, pak, kažu da se u segmentu gastro ponude mora obnoviti i osvježiti. Gastro grupa, koju čini 35 članica, ima, inače, godišnji promet od tri milijarde kuna te oko 13.500 HoReCa kupaca. Ove godine planira doseći 25 posto tržišnog udjela u tom segmentu prodaje za razliku od prošlogodišnjih 23 posto. S obzirom na lidersku poziciju u distribuciji na domaćem tržištu, pokroviteljstva gastro sajmova, pa tako i splitskoga Gasta, dio su promotivne politike grupe. Ante Mihić, predsjednik Ceha ugostitelja pri Hrvatskoj obrtničkoj komori, nije bio u Grazu jer smatra da mnogo toga može kupiti i vidjeti u Hrvatskoj. Za razliku od njega kojem se put iz Vodica, gdje ima poznatu slastičarnicu, učinio vjerojatno predugim, iz Zagreba i sjeverozapadnih županija u Austriju su krenuli puni autobusi ugostitelja. Mihić obično odlazi na splitski sajam Gast koji mnogi drže najvećim te vrste u Hrvatskoj, Istrijani pak imaju svoje specijalizirane sajmove u Puli, Poreču i Umagu, a rado odlaze i u Italiju baš kao što Zagrepčani rado posjećuju sajmove u Austriji iako i Zagrebački velesajam ima tradiciju sajmovanja vezanih uz turizam i ugostiteljstvo. Međutim, Nilly Nail, direktor Messecentergraz, smatra da je njihov sajam namijenjen prvenstveno domaćim izlagačima, a – primjerice – zagrebački Gastro, hrvatskim. Gastronomima je zanimljivo da posjećuju što više sajmova jer vide nove tvrtke i novitete, specifičnosti pojedinih regija, a konkurencija među gradovima je pozitivna. Na prvi sajam Gastronomia u Graz je došlo malo tvrtki iz drugih zemalja, tek nekolicina ih je iz Slovenije i Hrvatske, ali u prvoj fazi, dok sajam ne sagradi nove izložbene prostore u koje investira ukupno 58 milijuna eura u idućih nekoliko godina, cilj im je, tumači Nail, dolazak što većeg broja posjetioca, a ne izlagača.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu