Kompanija MasterCard, u suradnji sa GfK centrom za istraživanje tržišta, provela je u travnju 2012. godine MasterIndex istraživanje o stavovima i ponašanju potrošača u Hrvatskoj, izvijestili su iz MasterCarda.
Rezultati ovog istraživanja pokazuju da čak 90% ispitanika svoje platne kartice nosi sa sobom na putovanja u inozemstvo, no tek njih 30% zaista ih tom prilikom i koristi. Tijekom odmora u Hrvatskoj, kartice se, u prosjeku, koriste za 50% plaćanja, pokazuje istaživanje.
Unatoč teškoj financijskoj situaciji i padu životnog standarda, građani nisu odustali od svojih užitaka. Broj onih koji su putovali u inozemstvo povećao se od prošle godine, kao i broj onih koji ove godine planiraju putovati van zemlje ili ljetovati u Hrvatskoj. Interes za usluge putnih agencija viši je nego prethodne godine, a povećao se i broj rezervacija smještaja pomoću agencija.
Čak 73% ispitanika putovalo je u inozemstvo u posljednje dvije godine, a 48% njih planira to i tijekom ove godine, što je rast od 5% te 4% u odnosu na 2011. Tradicionalno, oni boljeg imovinskog stanja te višeg socio-ekonomskog statusa putuju češće.
Istraživanje pokazuje da 64% ispitanika ove godine svoj ljetni odmor planira provesti u Hrvatskoj što je rast od 3% u odnosu na 2011. godinu; gotovo polovica njih odsjest će u plaćenom smještaju, a gotovina je preferirano sredstvo plaćanja. Uporaba kartica tijekom odmora povećava se ovisno o dobi i prihodima, a u prosjeku se kartice koriste za 50% ukupnih plaćanja tijekom odmora. Najčešće, kartice se koriste za putne troškove, svakodnevne potrepštine u trgovinama te odjeću. U odnosu na prošlu godinu, gorivo i cestarine češće se plaćaju debitnim karticama.
Očekivano, planiranje ljetnog odmora tipičnije je za stanovnike kontinentalnih krajeva no, financijska situacija čini se težom nego prošle godine za sve: većina kućanstava ne vidi nikakvo poboljšanje, ali trećina vjeruje u bolju budućnost. To se posebice odnosi na mlade do 30 godina koji su optimistični kada je o budućnosti riječ.
Nadalje, 71% ispitanika na neki način prati i kontrolira svoje troškove, a najčešće je to internet bankarstvo (39%). Za 59% ispitanika internet je također i najomiljenije mjesto za informiranje i edukaciju o financijama; građane prvenstveno zanima kako bolje voditi svoje financije, iza čega slijedi informiranje o načinima štednje.
(pd)
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu