Poslovni uspjeh nekog hotela ponajprije ovisi o njegovu menadžmentu, a tek posredno o kretanjima na turističkom tržištu. Ako direktori hotela žele p(o)stati dobri menadžeri i ostvariti kvalitetne odnose s podređenima u hotelu, trebaju prionuti gradnji cjelokupnog pozitivnog ozračja unutar kompleksa. Preporuka je to doc. dr. sc. Vlade Galičića s Fakulteta za turistički i hotelski menadžment Opatija koji podsjeća kako se upravo atmosfera koja prevladava u nekom hotelu odražava na rezultate poslovanja u njemu. Pozitivna atmosfera ne podrazumijeva se sama po sebi i ne postiže se slučajno, već je rezultat međuljudskih odnosa pri čemu najvažniju ulogu ima menadžment na čelu s direktorom hotela.“Svojim ukupnim ponašanjem direktor odlučuje o sudbini hotela, o tome hoće li cjelokupni hotelski tim raditi savjesno i inovativno ili više-manje bezvoljno. Sa suradnicima treba postupati kao s odraslim osobama i tretirati ih kao partnere i pokazati kako bez njih nije moguće povećati produktivnost”, kaže docent Galičić koji je u karijeri i sam bio direktor hotela – šest godina vodio je opatijski hotel Imperial.Ističe kako poduzetne, inovativne i u svakom pogledu sposobne suradnike imaju samo oni hoteli čiji direktori ne posjeduju samo organizacijsko-stručnu, već i socijalnu kompetenciju i pokazuju je u svakodnevnom kontaktu sa suradnicima, odnosno menadžerima nižih razina i svim zaposlenicima u hotelu. U izgradnji karijere uspješnog direktora osnovno je pitanje kako izbjeći pogreške u rukovođenju.
Pogubna harmonija
“Konflikti su dio svakodnevice pa održavanje harmonije po svaku cijenu može biti pogubno. Sa sigurnošću se može reći kako ne postoji uspješna grupa ili tim bez ikakvih sukoba. Naprotiv, vrhunski rezultati postižu se upravo u onim hotelima gdje u interesu kvalitete i zadovoljstva gosta ponekad nastanu i konfliktne situacije. Ipak, konflikte treba eliminirati kako se ne bi odrazili na opću atmosferu u hotelu”, objašnjava Galičić i napominje kako mnogi direktori pokušavaju sve sami napraviti ili pretjeruju u nadgledavanju drugih. No jedna od osobina dobrog i uspješnog direktora hotela upravo je delegiranje – prepuštanje poslova drugima. Posao možete prepustiti drugome, ali ono što ne možete prepustiti jest odgovornost. “Prilikom svakog kontakta sa svojim suradnicima imajte na umu da svi radite zajedno na istom zadatku te ga uspješno možete riješiti samo zajedničkim snagama. Ako postoje problemi, nije dobro automatski svaljivati krivnju na svoje suradnike. Direktor prije svega treba imati na umu da svaka njegova izjava ima dvostruku važnost – istovremeno je infromacija i motivacija, no u komunikaciji valja pripaziti i na govor tijela – svoje ponašanje, izbor riječi, visinu glasa, geste, mimiku i kretanje prilagoditi svakom suradniku individualno. Uz to, preporuka je da se u svakodnevnom kontaktu sa suradnicima ne zaborave simbolične geste. Šefa recepcije, primjerice, svakako valja ponuditi kavom uđe li vam u kancelaruiju upravo u trenutku kad ju sami ispijate.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu