Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Peta disciplina

Autor: Lovorka Kozole
04. kolovoz 2006. u 06:30
Podijeli članak —

Peter M. Senge, Fifth Discipline: The Art and Practice of the Learning Organization, Currency, 2. izdanje, 2006., 464 stranice

Autor Peter Senge ovu je knjigu utemeljio na više od petnaest godina vlastita iskustva. Između ostalog, autor je utemeljitelj i predsjednik Society for Organizational Learning. Njegova je osnovna teza da je, dugoročno gledano, jedina održiva prednost u velikoj konkurenciju koju neko poduzeće može ostvariti sposobnost toga poduzeća da uči, i to brže od svoje konkurencije. U ovom drugom izdanju svoje knjige autor iznosi niz primjera koji su se u razdoblju od izlaska prvog izdanja 1990. godine mnogima činili pretjerano radikalni, pa čak i nemogući, a koji danas više nego čvrsto dokazuju da je još i tada bio u pravu. Novi primjeri dokazuju da je njegovo, tada možda neobično razmišljanje, danas postalo duboko ukorijenjeno u način poslovanja i upravljanja poslovanjem u suvremenom svijetu. Vrlo je važno da se autor u svemu tome ne ograničava isključivo na iznošenje svojih teorijskih stavova i primjera što su u međuvremenu potvrdili njegovu teoriju, nego nastoji što bolje razložiti tehnike i strategije uz čiju se pomoć poduzeće može riješiti svojih “nemogućnosti da uči”, a koje predstavljaju veliku prijetnju produktivnosti i uspjehu u poslovanju bilo koje vrste. Stoga preporučuje strategije koje treba naučiti i trajno usvojiti organizacija koja želi stalno učiti. Njih je potrebno što više poticati da bi se oslobodile kolektivne težnje za uspjehom, a zaposlenici usvojili shvaćanje da je nužno neprestano učiti kako bi došli do rezultata koje žele ostvariti.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Autor Peter Senge ovu je knjigu utemeljio na više od petnaest godina vlastita iskustva. Između ostalog, autor je utemeljitelj i predsjednik Society for Organizational Learning. Njegova je osnovna teza da je, dugoročno gledano, jedina održiva prednost u velikoj konkurenciju koju neko poduzeće može ostvariti sposobnost toga poduzeća da uči, i to brže od svoje konkurencije. U ovom drugom izdanju svoje knjige autor iznosi niz primjera koji su se u razdoblju od izlaska prvog izdanja 1990. godine mnogima činili pretjerano radikalni, pa čak i nemogući, a koji danas više nego čvrsto dokazuju da je još i tada bio u pravu. Novi primjeri dokazuju da je njegovo, tada možda neobično razmišljanje, danas postalo duboko ukorijenjeno u način poslovanja i upravljanja poslovanjem u suvremenom svijetu. Vrlo je važno da se autor u svemu tome ne ograničava isključivo na iznošenje svojih teorijskih stavova i primjera što su u međuvremenu potvrdili njegovu teoriju, nego nastoji što bolje razložiti tehnike i strategije uz čiju se pomoć poduzeće može riješiti svojih “nemogućnosti da uči”, a koje predstavljaju veliku prijetnju produktivnosti i uspjehu u poslovanju bilo koje vrste. Stoga preporučuje strategije koje treba naučiti i trajno usvojiti organizacija koja želi stalno učiti. Njih je potrebno što više poticati da bi se oslobodile kolektivne težnje za uspjehom, a zaposlenici usvojili shvaćanje da je nužno neprestano učiti kako bi došli do rezultata koje žele ostvariti.

Autor: Lovorka Kozole
04. kolovoz 2006. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close