Prošli je tjedan Nacionalno vijeće za konkurentnost objavilo novu ljestvicu konkurentosti. Prema očekivanjima svih koji svakodnevno sudjeluju i rade u hrvatskom gospodarstvu, vijest koju smo čuli, ponovno je jako loša i vrlo uznemirujuća. Hrvatska je i dalje vrlo nekonkurentna zemlja, na 76. mjestu u donjem dijelu konkurentnih zemalja. To drugim riječima znači da smo propustili novih 12 mjeseci, ponovno ne čineći ništa, da postanemo malo konkurentniji, efikasniji, uspješniji, odnosno da bolje i kvalitetnije živimo.
Što zapravo znači indeks konkurentnosti? Indeks konkurentnosti u jednoj brojki, mjestu na rang-ljestvici, jednostavno i sveobuhvatno govori koliko je svaki hrvatski proizvod i usluga konkurentan na svjetskom, globalnom tržištu. Naime, svaki hrvatski poduzetnik u cijeni svojeg proizvoda mora ugraditi taj faktor konkurentnosti vlastitog okruženja i tržišta, odnosno možda bolje reći faktore nekonkurentnosti. Drugim riječima, na cijenu svakog proizvoda ili usluge izravno utječu rigidnost Zakona o radu i nefleksibilno tržište rada, birokratiziranost i neefikasnost institucija javne, regionalne i lokalne vlasti i uprava, sudstva, komplicirane, nedorečene i nekvalitetne zakonske regulative, loše makroekonomske stabilnosti, korupcija, siva ekonomija, neadekvatan obrazovni sustav, financijsko tržište, fiskalni i parafiskalni nameti, neefikasna javna poduzeća. Kada sve te naše izazove i probleme uračunate u cijenu proizvoda i usluga (što sve skupa sumarno znači 76. mjesto, odnosno hendikep, minus koji imamo), jasno da nismo konkurentni, odnosno da naši proizvodi teško nalaze tržište i kupca. A konkurentnost je mjera koja jednoznačno govori koliko je vaš proizvod atraktivan i poželjan tržištu i korisnicima kojima je namijenjen, odnosno koliko imate šansi da prodate vlastiti proizvod ili uslugu. To zapravo znači da konkurentnost izravno definira uspjeh gospodarstva i određuje stope rasta. Upravo je zbog toga danas na globalnom tržištu ključno pravilo: biti konkurentan i činiti sve da okruženje omogući poslodavcima da svoju poslovnu ideju, originalnost i inovativnost pretvore u što konkurentniji i kvalitetniji proizvod ili uslugu. To je danas top-tema i fokus svih mudrih i uspješnih zemalja i gospodarstava.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu