Srđan Gulić, Digitel
Glavni kreativni direktor Digitel komunikacija Srđan Gulić smatra kako su prošlogodišnje reklamne kampanje u hrvatskom oglasnom prostoru pokazale da domaće reklamne agencije i njihovi klijenti pažljivo osluškuju recentne svjetske trendove. Gulić smatra da je globalna ekonomska recesija, osim nužne revizije ‘gospodarenja’ budžetima, ujedno otvorila vrata pozitivnim promjenama u načinu razmišljanja o stvarnoj učinkovitosti oglašivačkih kanala. “Tragajući za što učinkovitijim poligonima komunikacije prema sve detaljnije segmentiranim ciljanim skupinama, komunikacijski stratezi su odmah uočili da im nadohvat ruke stoji golemo i jeftino područje koje se posljednjih godina globalno širi upravo proporcionalno recesiji, a to je virtualni prostor”, pojašnjava. Kako ističe, agencijski kreativci prvi su put, nakon pionirskog vremena Mad Mena, dobili novu priliku unovčiti “ono što im se stvarno sviđa”. “Onog trenutka kad su agencije izašle pred svoje klijente s kvalitetnim ‘paketima’ integriranih komunikacija koji su radikalno promijenili preživjele ‘hijerarhijske vrijednosti’ medija i oglašivačkih kanala, reklamna industrija je globalno i lokalno dobila novi zamah. Kreativnost je postala nužnost. Stara podjela na ‘kreativce’ i ‘ostale’ jednostavno je morala nestati jer je kreativnost, kako u agencijama, tako i kod njihovih klijenata, u ‘novom svijetu’ postala uvjet opstanka. Cijeli svijet misli da je Steve Jobs genijalac. Ja bih rekao da je čovjek jednostavno kreativan”, kaže Gulić. Među domaćim reklamnim kampanjama koje potvrđuju da je ‘globalni kreativni vjetar’ zapuhao i u Hrvatskoj, Gulić izdvaja kampanju agencije EURO RSCG za Ledo nagradnu igru ‘U sladoledu je spas’, odnosno njezin YouTube viral u kojem Rene Bitorajac ‘glumi’ kuhara Stephana Macchija. “Lokalno je relevantna, autentična, duhovita i produkcijski savršena, a jasno i glasno prenosi poruku ciljanoj skupini, i to njezinim jezikom, na njezinom kanalu. Oglašivačka kreativnost par excellence”, smatra kreativni direktor Digitela. Od Digitelovih kampanja izdvaja onu za lansiranje novog mobilnog brenda Bonbon. “Ova kampanja je školski primjer nove integrirane kreativnosti i pravi je ogledni case study za svakog tko još uvijek misli da se može uspješno reklamirati samo 30-sekundnim TV spotovima. Stvoren je ‘kreativni konglomerat’ koji je proizveo vjerojatno najširu reklamnu kampanju za lansiranje jednog proizvoda u hrvatskoj povijesti”, zaključuje Gulić.
Igor Mladinović, Mccann Erickson Hrvatska
Kreativnog direktora grupacije McCann Erickson Hrvatska Igora Mladinovića od prošlogodišnjih kampanja najviše se dojmila kampanja agencije Imago za Hrvatsku lutriju “Za sve koji se vole igrati”. “Odličan casting i super scenarij. U svakom slučaju osvježenje. I to osvježenje bez prizemnog narodskog humora”, ističe Mladinović, dok među kampanjama u produkciji McCann Ericksona izdvaja reklamu ‘’Madrac’’, za štednju Hrvatske poštanske banke, s glumicom Jadrankom Đokić u svim ulogama. “To je odličan primjer kako serija reklama biva sve bolja i bolja iz nastavka u nastavak. Jedva čekam da snimimo sljedeću”, otkriva Mladinović. No, kada je u pitanju razina kvalitete domaćih kampanja, Mladinović ne dijeli oduševljenje Srđana Gulića iz Digitela. Smatra, naime, da Hrvatska kaska za svjetskim trendovima. “Ali, kad bi oglašavanje bilo jedina stvar u kojoj kaskamo, gdje bi nam bio kraj”, kaže Mladinović.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu