Dva najveća igrača u prodaji hardvera u Hrvatskoj, tvrtke M San i Hewlett-Packard, promijenile su poslovnu politiku i izravno ušle u maloprodaju. Vlasnik najveće hrvatske IT veleprodajne tvrtke M Sana Stipo Matić osnovao je tvrtku eKupi koja na istoimenom portalu želi postati vodeća internetska trgovina za prodaju potrošačke elektronike, uredskog materijala a u budućnosti i knjiga, igara i poklona. Najuspješniji brend računala u Hrvatskoj HP otvara pak u četvrtak svoju prvu vlastitu fizičku trgovinu u Hrvatskoj u zagrebačkom Arena Centru sa više od 200 različitih proizvoda. Prema IDC Adriaticsu prodaja hardvera čini do 60 posto IT tržišta u Hrvatskoj. Direktor IDC Adriaticsa Boris Žitnik kaže da je lani prodano hardvera za 538 milijuna dolara, a na maloprodaju od tog iznosa otpada do 200 milijuna dolara.
Velik potencijal
“M San i HP ovim potezom ciljaju upravo na taj maloprodajni dio. Ne smislim da će time povećati volumen tržišta koliko će dovesti do njegovog preslagivanja”, pojašnjava Žitnik.Voditelj komercijalnog poslovanja M Sanove tvrtke eKupi Goran Janičijević kaže da otvaranjem internetske trgovine prate trendove koje već nameću svjetski igrači. “Najveći principali poput Samsunga, LG-a, Panasonica te dijelom IBM-a, HP-a i ostalih već su direktno prisutni bilo kroz robne lance, bilo kao direktni ponuđači proizvoda i usluga velikim kupcima kroz projektno poslovanje a neki otvaraju i vlastite maloprodaje”, ističe Janičijević te dodaje da je potencijal velik jer u EU e-trgovina elektroničkih uređaja čini 30% a u Hrvatskoj 5% tržišta. Igor Fiolić, voditelj HP-ovog odjela za računala u Hrvatskoj kaže da ta tvrtka ovim potezom potvrđuje svoju vodeću poziciju i olakšava korisnicima izbor. “HP Brand Store, jedna od 6 trgovina u cjelokupnoj regiji EMEA, uključivat će široki asortiman uređaja tvrtke poput računala, printera, softvera te druge opreme i uvjereni smo u njen uspjeh s obzirom da smo u prva tri kvartala ove godine ostvarili rast u broju isporučenih prijenosnih i stolnih računa od 30 posto”, ističe Fiolić.Božidar Prpić, operativni direktor Konikoma kaže da zbog širine ponude, brojnih mogućnosti plaćanja i činjenice da Hrvati više vole vidjeti i isprobati proizvod prije kupnje ne vidi opasnost od nove konkurencije.“Nama je isplativo držati web trgovinu ali ona po prometu nije tako velika kao fizičke trgovine dok su se brend trgovine kod nas pokazale ne tako uspješne kao primjerice Konikom”, pojašnjava Prpić.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu