Hrvatski bi trgovci, da je to izvedivo, kirurškim skalpelom i 2010. najradije izrezali iz svojih bilanci. Do srpnja ove godine u razdoblju dugom 21 mjesec kontinuirano je bilježen pad maloprodaje na godišnjoj razini. Pod udarom recesije trgovci baš i ne žele otkriti konkretne učinke iz ove godine, a nerado govore i o očekivanjima za 2011. Od 10 najvećih trgovaca, rangiranih po prihodu, točne podatke moguće je naći samo za dvije tvrtke koje kotiraju na Zagrebačkoj burzi.
Nacionalni lider među trgovcima, Konzum Ivice Todorića, u prvih devet mjeseci 2010. uspio je u odnosu na isto razdoblje 2009. prihod povećati za 43 milijuna kuna, sa 9,542 na 9,585 milijardi kuna. U razdoblju srpanj-rujan Konzum je prodajni prostor povećao za 8227 četvornih metara dvama supermarketima i osam manjih formata, sada raspolaže sa 282.834 kvadrata, no ostvareni promet nije u “stopu” pratio nove kvadrate. Riječke Plodine Mile Ćurkovića imale su nešto bolji učinak. Rujan 2010. zaključen je sa 1,22 milijarde kuna prihoda, dok je rujan 2009. imao rezultat od 1,15 milijardi kuna, odnosno prihod je na godišnjoj razini veći 62 milijuna kuna. “Znatan pad potrošnje i kupovne moći učinili su 2010. izazovnom za sve trgovačke lance. Mercator Hrvatska je u prvih devet mjeseci ostvario 306 milijuna eura prihoda od prodaje, što je 3,7 posto više nego u 2009.”, iznosi predsjednik Uprave Hrvoje Štorga. Tijekom tih devet mjeseci na hrvatskom tržištu investirali su više od 21 milijuna eura, primarno u razvoj maloprodajne mreže, što je, nakon Slovenije, najveći udjel u sveukupnim investicijama grupe Mercator. Štorga navodi kako strategija Mercator grupe na svim tržištima regije predviđa razvoj dvaju prodajnih formata tzv. value i economy, s kojima obuhvaća dvije najveće ciljane skupine potrošača pojedinog tržišta. Akvizicija Getroa u 2010. kompaniji je, podsjeća, pružila mogućnost daljnjeg prilagođavanja asortimana i formata trgovine pa su ušli u segment tzv. kvartovskih trgovina s brendom “Getro market” u kojem nude i do 50% niže cijene artikala. Plan je u 2011. uz nedavno otvorene 22 trgovine na području Slavonije lansirati još 20 trgovina u drugim regijama Hrvatske.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu