Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Borba telekoma za televizijski program u 600 hotela

Autor: Bernard Ivezić
01. prosinac 2010. u 22:00
Podijeli članak —

Hotelima se nude bogati TV sadržaji, videoteka i posebna naplata

Hoteli su nove mete širenja telekomunikacijskih operatera u dojučerašnje strogo informatičke vode. Prema podacima Hrvatske gospodarske komore i Državnog zavoda za statistiku u Hrvatskoj je više od 600 hotela, a podaci s terena ukazuju da njih manje od petine ima sustavno rješenu ponudu TV usluga u svojim sobama. Unazad nekoliko mjeseci na to su tržište snažno ušli svi veći operateri. Najuspješniji je u ovom segmentu B.Net. Predsjednik uprave Adrian Ježina kaže da uslugu kabelske televizije pružaju u nekoliko desetaka hotela te da je riječ mahom o važnim poslovnim korisnicima. Ježina posebno ističe da je riječ o posebnom tržištu za koje vrijede posebna pravila za distribuciju TV sadržaja.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Posebna ponuda
“Zato je u hotelima dostupna ponuda programa koja je usklađena s licencnim ugovorima i pravima koja imamo za pojedine programe a koji se tiču distribucije i prikazivanja u hotelima”, pojašnjava on te dodaje da tehnički to znači da pružaju svoju uobičajenu uslugu kabelske televizije.Na ovo tržište snažno je ušao i Hrvatski telekom koji je napravio posebnu novu uslugu Hotel TV. Riječ je o prilagođenom MAXtv-u koji omogućuje gledanje televizijskog programa, posuđivanje filmova u videoteci te prilagođeni izbornik i sustav naplate za svaki pojedini hotel. “HT kontinuirano nadograđuje postojeće sadržaje te brine o njihovoj atraktivnosti, kako po pitanju TV programa, tako i ponude u videoteci, gdje je moguće pronaći nove naslove brojnih svjetskih hitova”, kažu u HT-u.O broju hotela koji koriste njihove usluge pak nemaju komentara. Zato u Metronetu ističu da pregovaraju s nekoliko hotela i hotelskih lanaca o njihovom rješenju digitalne televizije. “U ovom trenutku jedan od dubrovačkih hotela, kao i jedan hotel u Zagrebu su u procesu implementacije IPTV rješenja dok jedan varaždinski hotel testiranja naše rješenje”, kaže voditelj Odjela komunikacija Metroneta Luka Rukavina. Dodaje da je veliki poticaj širenju usluga digitalne televizije za hotele omogućila popularizacija IPTV usluga kod građana. “Rastom IPTV usluga u posljednjih godinu, dvije stvorila se svijest za uvođenjem IPTV hotelskih rješenja te smatramo da će se upravo u idućih godinu dana ostvariti veći broj implementacija takve usluge”, kaže Rukavina.

Hoteli su nove mete širenja telekomunikacijskih operatera u dojučerašnje strogo informatičke vode. Prema podacima Hrvatske gospodarske komore i Državnog zavoda za statistiku u Hrvatskoj je više od 600 hotela, a podaci s terena ukazuju da njih manje od petine ima sustavno rješenu ponudu TV usluga u svojim sobama. Unazad nekoliko mjeseci na to su tržište snažno ušli svi veći operateri. Najuspješniji je u ovom segmentu B.Net. Predsjednik uprave Adrian Ježina kaže da uslugu kabelske televizije pružaju u nekoliko desetaka hotela te da je riječ mahom o važnim poslovnim korisnicima. Ježina posebno ističe da je riječ o posebnom tržištu za koje vrijede posebna pravila za distribuciju TV sadržaja.

Posebna ponuda
“Zato je u hotelima dostupna ponuda programa koja je usklađena s licencnim ugovorima i pravima koja imamo za pojedine programe a koji se tiču distribucije i prikazivanja u hotelima”, pojašnjava on te dodaje da tehnički to znači da pružaju svoju uobičajenu uslugu kabelske televizije.Na ovo tržište snažno je ušao i Hrvatski telekom koji je napravio posebnu novu uslugu Hotel TV. Riječ je o prilagođenom MAXtv-u koji omogućuje gledanje televizijskog programa, posuđivanje filmova u videoteci te prilagođeni izbornik i sustav naplate za svaki pojedini hotel. “HT kontinuirano nadograđuje postojeće sadržaje te brine o njihovoj atraktivnosti, kako po pitanju TV programa, tako i ponude u videoteci, gdje je moguće pronaći nove naslove brojnih svjetskih hitova”, kažu u HT-u.O broju hotela koji koriste njihove usluge pak nemaju komentara. Zato u Metronetu ističu da pregovaraju s nekoliko hotela i hotelskih lanaca o njihovom rješenju digitalne televizije. “U ovom trenutku jedan od dubrovačkih hotela, kao i jedan hotel u Zagrebu su u procesu implementacije IPTV rješenja dok jedan varaždinski hotel testiranja naše rješenje”, kaže voditelj Odjela komunikacija Metroneta Luka Rukavina. Dodaje da je veliki poticaj širenju usluga digitalne televizije za hotele omogućila popularizacija IPTV usluga kod građana. “Rastom IPTV usluga u posljednjih godinu, dvije stvorila se svijest za uvođenjem IPTV hotelskih rješenja te smatramo da će se upravo u idućih godinu dana ostvariti veći broj implementacija takve usluge”, kaže Rukavina.

Bolja opcija
Direktor Poslovne prodaje Amis Telekoma Nenad Motika kaže da su svoju uslugu pokrenuli prije četiri mjeseca te da je tržište za ovu ponudu vrlo veliko. “AmisTV omogućuje hotelima da zamjene uobičajene satelitske programe s visoko kvalitetnim TV sadržajem, kao i da u potpunosti uklone troškove ulaganja u opremu za distribuciju TV signala do soba”, ističe Motika. Dodaje da digitalna televizija u cjelosti poboljšava uslugu i dojam koji gosti imaju o uslugama pojedinog hotela. “Gosti imaju na raspolaganju sve što i kod kuće, interaktivnu televiziju, snimalicu i vremenski pomak”, zaključuje Motika.

Preskupa TV prava

Optima telekom neće nuditi IPTV za hotele
Matija Martić, predsjednik Uprave Optima telekoma, najvećeg alternativnog fiksnog operatera kaže da su odustali od projekta OptiTV-a za hotele. “Optima Telekom je vodeći alternativni operater koji posluje sa 26 ponajboljih domaćih hotela, po čemu smo prvi na tržištu. Zbog toga smo razmišljali o uvođenju usluge OptiTV-a u hotele, međutim taj se plan nije realizirao. Prava korištenja IPTV-a za hotele su, naime, vezana za prava korištenja programa koja su znatno skuplja za tu kategoriju”, zaključuje Martić.

Autor: Bernard Ivezić
01. prosinac 2010. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close