Partner koji vam najbolje može izraditi softver po narudžbi je onaj koji poznaje vaše poslovanje i s kojim već uspješno surađujete, kaže član Uprave za prodaju i marketing Overseas Expressa Dario Alfirević. Navodi da je u posljednje četiri godine Overseas Express u IT uložio znatna sredstva i da na projekt internetskog rješenja koje je Combis izradio po narudžbi otpada znatan dio sredstava. Neslužbeno se na konferenciji moglo doznati da tvrtke poput Overseasa u IT ulažu u srednjoročnom razdoblju, znači tijekom tri do pet godina, i više od 20 milijuna kuna, što u održavanje postojećih sustava, a što u razvoj novih. Alfirević ističe da se novi internetski sustav Overseasa ubraja u vrlo zahtjevne aplikacije jer podržava istovremeni rad 5000 do 6000 korisnika. Overseas Express je krajem prošle godine odlučio unaprijediti svoju ponudu na internetu te zaokružiti proces automatizacije poslovanja. Alfirević pojašnjava da su željeli pojačati svoju ponudu na internetu jer im je cilj izaći na tržište privatnih korisnika, jedno od rijetkih koje unatoč krizi kontinuirano raste.
Praćenje po barkodu
“Primjena informatike može donijeti samo dobro za kompaniju. Overseas Express je prva tvrtka u svojoj branši u Hrvatskoj koja je krenula u intenzivnu informatizaciju, što je jedan od razloga zašto smo danas tržišni lider s više od 40 posto udjela. Od 2005. godine na ovamo zahvaljujući informatici uveli smo niz novina, poput praćenja pošiljki po barkodu i informatizacije cjelokupnoga temeljnog poslovanja”, kaže Alfirević. Dodaje da su stoga odlučili nastaviti suradnju s dugogodišnjim partnerom Combisom. Alfirević ističe da je suradnja Overseasa i Combisa, jednog od najvećih sistemskih integratora u Hrvatskoj i tvrtke kćeri Hrvatskog telekoma, počela prije sedam godina. “Tada je naša organizacijama imala relativno skromne IT zahtjeve. U međuvremenu smo informatizirali mnogo naših poslovnih funkcija te mnogo naučili o Combisu, što nas je uvjerilo da bi baš ta tvrtka trebala izraditi naš sustav”, kaže Alfirević. Voditelj projekta implementacije internetskog rješenja za Overseas Express u Combisu Mladen Maras ističe da je jedna od posljedica dobrog razumijevanja između kompanija vrlo kvalitetna priprema. “Ovakvi projekti mogu trajati prilično dugo što jako zavisi od priprema i zahtjeva koje imaju korisnici. Overseas je prethodno jako dobro definirao zahtjeve tako da smo se mogli odmah uključiti u proces izrade rješenja pa na implementaciju i razvoj nije utrošeno mnogo vremena”, kaže Maras. Alfirević kaže da je od ideje do gotovoga internetskog rješenja koje omogućuje naručivanje slanja pošiljke i praćenje njezina položaja tijekom dostave trebalo deset mjeseci. “Prvih pet mjeseci istraživali smo tržište kako bismo vidjeli kakva sve rješenja za paketnu distribuciju koriste strane kompanije u Europi, SAD-u i drugim razvijenim zemljama. Uz koristi koje donosi automatizacija procesa, rješenje za internetsko naručivanje i praćenje pošiljaka je za nas također velik prodajni moment pa je zato bilo nužno ocijeniti kolike će biti uštede, odnosno kako će utjecati na profitabilnost”, pojašnjava Alfirević. Dodaje da je očekivan rast prodaje od novih usluga na temelju rješenja koje je izradio Combis tri posto. Nadalje, očekuje se pad troškova reklamacija za 11 posto, kao i smanjenje pritiska na službu za korisnike, i to za 10 posto.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu