Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Pojmovnik

Autor: Poslovni.hr
28. lipanj 2010. u 22:00
Podijeli članak —

Monopol
Monopol (grč. monos, eng. monopoly) znači isključivo pravo, potpuno prisvajanje. U ekonomiji se definira kao tržišna situacija gdje postoji samo jedan davatelj određene vrste usluga ili proizvoda.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Glavna osobina monopola je nedostatak gospodarske konkurencije za robu ili uslugu koja se nudi i nedostatak prihvatljive zamjenske robe. Karakteristika monopola je da bez obzira na količinu koja se nudi, može potpuno odrediti cijenu robe. Potpuni monopol je tržišna situacija u kojoj se na strani ponude nalazi samo jedan ponuđač, a na strani potražnje velik broj kupaca. Nedostatkom konkurencije, monopolist može ostvariti profite u dužem vremenskom razdoblju. Kada na tržištu nema konkurencije tj. kada postoji monopol krajnji korisnici (kupci) su ti koji trpe najviše, iz razloga jer takva poduzeća tijekom vremena postaju manje inovativna i efikasna. Ljudi ne mogu početi kupovati i koristiti neki drugi proizvod koji može biti jeftiniji i bolji iz razloga što nema zamjene, takav proizvod ne postoji.

Monopol
Monopol (grč. monos, eng. monopoly) znači isključivo pravo, potpuno prisvajanje. U ekonomiji se definira kao tržišna situacija gdje postoji samo jedan davatelj određene vrste usluga ili proizvoda.

Glavna osobina monopola je nedostatak gospodarske konkurencije za robu ili uslugu koja se nudi i nedostatak prihvatljive zamjenske robe. Karakteristika monopola je da bez obzira na količinu koja se nudi, može potpuno odrediti cijenu robe. Potpuni monopol je tržišna situacija u kojoj se na strani ponude nalazi samo jedan ponuđač, a na strani potražnje velik broj kupaca. Nedostatkom konkurencije, monopolist može ostvariti profite u dužem vremenskom razdoblju. Kada na tržištu nema konkurencije tj. kada postoji monopol krajnji korisnici (kupci) su ti koji trpe najviše, iz razloga jer takva poduzeća tijekom vremena postaju manje inovativna i efikasna. Ljudi ne mogu početi kupovati i koristiti neki drugi proizvod koji može biti jeftiniji i bolji iz razloga što nema zamjene, takav proizvod ne postoji.

Autor: Poslovni.hr
28. lipanj 2010. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close