Usmena predaja najmoćniji je marketinški alat još od kamenog doba koji je i danas najjače oružje prodaje kozmetičke industrije i noćna mora financijskih prevaranata poput Bernarda Madoffa. Viralni marketing, marketinška tehnika kojom se najefikasnije potiče usmena predaja, širenjem društvenih mreža podigao se na novu razinu.
Marketinške agencije ovaj su alat otkrile početkom devedesetih godina, i to zahvaljujući otkriću kako su neke kultne televizijske emisije stjecale svoje poklonike. Naime, poklonici već zaboravljene američke serije “Mystery Science Theater 3000” masovno su snimali svaku epizodu i dijelili je svojim prijateljima, u čemu su ih unatoč formalnoj zakonskoj zabrani poticali producenti. Ubrzo je gledanost probila plafon i zagolicala maštu marketingaša. Shvatili su da zanimljivim isječcima mogu druge motivirati da umjesto njih usmeno preporučuju neki proizvod drugima. Uspješnost je bilo teško kvantificirati, ali brojke su govorile u korist te marketinške novotarije.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu