Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Hrvat ruši rekord najbržeg leta oko svijeta

Autor: Stanko Borić
17. ožujak 2010. u 22:00
Podijeli članak —

Tročlana posada mora u Sabrelineru 65, prvom tipu poslovnog mlažnjaka, ‘zaokružiti’ globus u 56 sati

U petak počinje utrka s vremenom u kojem će tročlana posada 29 godina starog Sabrelinera 65, inače prvog tipa poslovnog mlažnjaka i jedinoga takvog aviona u Europi, pokušati oboriti rekord najbržeg leta oko svijeta avionom. Jedan od njih bit će i Hrvat Tom Zorman. “Morat ćemo zaokružiti globus u manje od 56 sati jer je Arnold Palmer, igrač golfa, 1976. obletio zemlju za 57 sati Learjetom 36, koji nam je konkurent po performansama u kategoriji zrakoplova od 9000 do 12.000 kilograma. Poletjet ćemo iz Ženeve, a sletjeti u 11 zračnih luka, preletjeti 30-ak zemalja i prijeći više od 37.000 kilometara”, kazao je Zorman. On je karijeru započeo u Zračnoj luci Zagreb, a potom je slijedila Adria Airways. Godine 1992. zaposlio se u operativnom centru Croatia Airlinesa gdje je promoviran u šefa centra, a potom u voditelja službe za kontrolu letova. Zorman sada radi u švicarskoj kompaniji Sonnig SA, operateru za korporativne zrakoplove, u čijem je vlasništvu i Sabreliner 65.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Dugogodišnje iskustvo
U tvrtku je došao prije dvije godine kako bi organizirao i vodio njihov operativni centar, i to na poziv Riccarda Mortare, njegova suputnika u letu i vlasnika Sonniga. Zorman je prošao i školovanja u Lufthansi, ATR-u, Airbusu te radionice Eurocontrola. U zrakoplovu kojim će se obarati rekord Zorman ima zadaću glavnog organizatora leta. Njegovi suputnici Mortara i Flavien Guderzo smjenjivat će se u pilotiranju, dok će Zorman morati osigurati da rute na koje će sletjeti budu optimalne te da sve aktivnosti na zemlji budu koordinirane. Motrit će i vremenska izvješća, vulkane te navigaciju na ruti i svim aerodromima. U zrakoplovu će biti i poslovni čovjek Nicolae Buzaianu, jedan od organizatora i sponzora leta te vlasnik švicarske energetske kompanije Selectra. Pridružit će im se i ekipa snimatelja te promatrač Međunarodne zrakoplovne federacije FAI koji će pratiti je li let odrađen prema pravilima. Kada je u pitanju obaranje rekorda, prvo zaustavljanje zrakoplova je u Abu Dhabiju ili Bahreinu, a potom se let nastavlja za Colombo na Šri Lanki. “Put će nas dalje voditi istočno preko Tajlanda i sletjet ćemo u Macau ili u Hanoiju”, kaže Zorman. Nakon Macaua slijedi Osaka pa dva najkritičnija zaustavljanja, Petropavlovsk i Anchorage. Slijede Las Vegas, Montreal, Keflavik, Casablanca i ponovno slijetanje u Ženevu. Cilj misije je postaviti 11 individualnih svjetskih rekorda (na svakom sektoru). “Avion je brz, čvrst i pogodan za ovakav pothvat. Sonnig SA ima i mlađih aviona, no koristeći ‘29-godišnjeg mladića’ željeli smo pokazati da je korporativna avijacija i prije 30-ak godina kreirala zrakoplove koji su i danas relevantni i sposobni rušiti rekorde”, rekao je Zorman, koji je potom objasnio financijsku konstrukciju projekta.

U petak počinje utrka s vremenom u kojem će tročlana posada 29 godina starog Sabrelinera 65, inače prvog tipa poslovnog mlažnjaka i jedinoga takvog aviona u Europi, pokušati oboriti rekord najbržeg leta oko svijeta avionom. Jedan od njih bit će i Hrvat Tom Zorman. “Morat ćemo zaokružiti globus u manje od 56 sati jer je Arnold Palmer, igrač golfa, 1976. obletio zemlju za 57 sati Learjetom 36, koji nam je konkurent po performansama u kategoriji zrakoplova od 9000 do 12.000 kilograma. Poletjet ćemo iz Ženeve, a sletjeti u 11 zračnih luka, preletjeti 30-ak zemalja i prijeći više od 37.000 kilometara”, kazao je Zorman. On je karijeru započeo u Zračnoj luci Zagreb, a potom je slijedila Adria Airways. Godine 1992. zaposlio se u operativnom centru Croatia Airlinesa gdje je promoviran u šefa centra, a potom u voditelja službe za kontrolu letova. Zorman sada radi u švicarskoj kompaniji Sonnig SA, operateru za korporativne zrakoplove, u čijem je vlasništvu i Sabreliner 65.

Dugogodišnje iskustvo
U tvrtku je došao prije dvije godine kako bi organizirao i vodio njihov operativni centar, i to na poziv Riccarda Mortare, njegova suputnika u letu i vlasnika Sonniga. Zorman je prošao i školovanja u Lufthansi, ATR-u, Airbusu te radionice Eurocontrola. U zrakoplovu kojim će se obarati rekord Zorman ima zadaću glavnog organizatora leta. Njegovi suputnici Mortara i Flavien Guderzo smjenjivat će se u pilotiranju, dok će Zorman morati osigurati da rute na koje će sletjeti budu optimalne te da sve aktivnosti na zemlji budu koordinirane. Motrit će i vremenska izvješća, vulkane te navigaciju na ruti i svim aerodromima. U zrakoplovu će biti i poslovni čovjek Nicolae Buzaianu, jedan od organizatora i sponzora leta te vlasnik švicarske energetske kompanije Selectra. Pridružit će im se i ekipa snimatelja te promatrač Međunarodne zrakoplovne federacije FAI koji će pratiti je li let odrađen prema pravilima. Kada je u pitanju obaranje rekorda, prvo zaustavljanje zrakoplova je u Abu Dhabiju ili Bahreinu, a potom se let nastavlja za Colombo na Šri Lanki. “Put će nas dalje voditi istočno preko Tajlanda i sletjet ćemo u Macau ili u Hanoiju”, kaže Zorman. Nakon Macaua slijedi Osaka pa dva najkritičnija zaustavljanja, Petropavlovsk i Anchorage. Slijede Las Vegas, Montreal, Keflavik, Casablanca i ponovno slijetanje u Ženevu. Cilj misije je postaviti 11 individualnih svjetskih rekorda (na svakom sektoru). “Avion je brz, čvrst i pogodan za ovakav pothvat. Sonnig SA ima i mlađih aviona, no koristeći ‘29-godišnjeg mladića’ željeli smo pokazati da je korporativna avijacija i prije 30-ak godina kreirala zrakoplove koji su i danas relevantni i sposobni rušiti rekorde”, rekao je Zorman, koji je potom objasnio financijsku konstrukciju projekta.

Financijska konstrukcija“Uvjeren sam da bi Riccardo i sam zatvorio konstrukciju, no ulaskom Selectre kao partnera financijska strana više nije bila upitna. Buzaianuova nazočnost i angažman od početka projekta bili su važan faktor koji nas je doveo na startnu liniju”, kaže Zorman. Gorivo (60-ak tona kerozina), aerodromske usluge i ostale troškove plaćaju sami, a Tvrtka Jetex pobrinut će se za dozvole preleta svih zemalja.

Autor: Stanko Borić
17. ožujak 2010. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close