Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Superbrzi brodovi jurit će uz splitsku rivu

Autor: Saša Vejnović
04. veljača 2010. u 22:00
Podijeli članak —

U travnju će splitskim akvatorijem juriti najbrži brodovi na svijetu, organizatori se nadaju da će utrka privući i milijardera Abramoviča

Kad je prije dvije godine dobio poziv Craiga Wilsona da dođe na utrku Powerboat P1, Tomislav Blago Mišetić nije mogao ni pomisliti da će uskoro on sam, kao vlasnik licencije za Hrvatsku, organizirati utrku superbrzih brodova tik pred splitskom lukom. “Wilson, trostruki svjetski prvak u ovom natjecanju, pozvao me na utrku i tada se rodila ideja da bismo to mogli organizirati u Hrvatskoj. Split je kao centar Dalmacije bio logičan izbor jer ima odlične predispozicije za takav događaj”, kazao je Mišetić kojemu račune može pomrsiti još jedino stroga inspekcija koja je već nekoliko puta pregledala prostor u kojem bi trebali biti smješteni sudionici utrke. Utka P1 koja će se ove godine prvi put voziti u Hrvatskoj treba se održati od 16. do 18. travnja, u vrijeme Croatia Boat Showa, što je izvrstan spoj, ali bi problem mogao biti skučen prostor na kojem se možda ne bi mogla jamčiti sigurnost za posjetitelje i natjecateljske ekipe.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Čak 161 televizijska postaja
No, kako je s hrvatske strane uloženo oko dva milijuna eura, Mišetić se nada zelenom svjetlu. “Planirani budžet s naše strane je dva milijuna eura, no priča je puno skuplja. Svaka utrka je vrijedna oko devet milijuna eura, što znači da će ostalih sedam milijuna namiriti vlasnici utrke P1”, kazao je Mišetić, koji se nada pozitivnoj nuli u prvoj godini. To neće biti lako s jer je gledanje tih dvodnevnih utrka brodova koji jure više od 200 kilometara na sat besplatno. “S čitavog Marjana moći će se vidjeti staza koja je duga četiri i pol nautičke milje, a naplaćivat će se samo VIP prostor koji će biti na Sustipanu, nešto slično Snježnoj kraljici”, kazao je Mišetić koji očekuje oko 1500 VIP gostiju i otkriva tek neke cijene. Najjeftiniju karta platit će 150 kuna oni što utrku požele gledati iz blizine, s unajmljenog trajekta. Paket s dnevnom kartom za Sustipan stajat će četiri tisuće kuna, dok će dvodnevna, koja uključuje i noćenje, stajati osam tisuća. Najskuplje karte uključivat će tri noćenja, četverodnevni program, vožnju brodovima, transfer helikopterom i tko zna što još. Njihovu cijenu ipak nam nije otkrio. Osim organizatora moći zaraditi i još poneki sponzor, a za takve će se 17. travnja u hotelu Lav prirediti investitorska večer. “Asif Ragoonwala, vlasnik licencije, privatno se druži s Romanom Abramovičem, Ditrichom Mateschitzem i Lakshmijem Mittalom, poznatim biznismenima i milijarderima, koji će doći u Split na tu večeru”, kazao je Mišetić i dodao da će se za ostale svjetske biznismene pobrinuti Ragoonwalov brat Tariq, član predsjedništva Svjetske gospodarske komore. Od ukupno 450 gostiju stranaca bi trebalo biti 150, među kojima će biti vlasnici momčadi, ali i niz predsjednika uprava raznih tvrtki, čelnika fondova, banaka. S hrvatske strane očekuje se 300 gostiju, od kojih će 250 njih za taj objed morati platiti. “Planirali smo da dio ljudi predstavlja hrvatske regije koji bi ih onda pojedinačno, svaki za svojim stolom, predstavljali gostima, a nakon svake prezentacije išao bi slijed jela iz te regije. Pokušat ćemo spajati ljude iz određenih područja i investitore u taj sektor”, kazao je Mišetić.

Kad je prije dvije godine dobio poziv Craiga Wilsona da dođe na utrku Powerboat P1, Tomislav Blago Mišetić nije mogao ni pomisliti da će uskoro on sam, kao vlasnik licencije za Hrvatsku, organizirati utrku superbrzih brodova tik pred splitskom lukom. “Wilson, trostruki svjetski prvak u ovom natjecanju, pozvao me na utrku i tada se rodila ideja da bismo to mogli organizirati u Hrvatskoj. Split je kao centar Dalmacije bio logičan izbor jer ima odlične predispozicije za takav događaj”, kazao je Mišetić kojemu račune može pomrsiti još jedino stroga inspekcija koja je već nekoliko puta pregledala prostor u kojem bi trebali biti smješteni sudionici utrke. Utka P1 koja će se ove godine prvi put voziti u Hrvatskoj treba se održati od 16. do 18. travnja, u vrijeme Croatia Boat Showa, što je izvrstan spoj, ali bi problem mogao biti skučen prostor na kojem se možda ne bi mogla jamčiti sigurnost za posjetitelje i natjecateljske ekipe.

Čak 161 televizijska postaja
No, kako je s hrvatske strane uloženo oko dva milijuna eura, Mišetić se nada zelenom svjetlu. “Planirani budžet s naše strane je dva milijuna eura, no priča je puno skuplja. Svaka utrka je vrijedna oko devet milijuna eura, što znači da će ostalih sedam milijuna namiriti vlasnici utrke P1”, kazao je Mišetić, koji se nada pozitivnoj nuli u prvoj godini. To neće biti lako s jer je gledanje tih dvodnevnih utrka brodova koji jure više od 200 kilometara na sat besplatno. “S čitavog Marjana moći će se vidjeti staza koja je duga četiri i pol nautičke milje, a naplaćivat će se samo VIP prostor koji će biti na Sustipanu, nešto slično Snježnoj kraljici”, kazao je Mišetić koji očekuje oko 1500 VIP gostiju i otkriva tek neke cijene. Najjeftiniju karta platit će 150 kuna oni što utrku požele gledati iz blizine, s unajmljenog trajekta. Paket s dnevnom kartom za Sustipan stajat će četiri tisuće kuna, dok će dvodnevna, koja uključuje i noćenje, stajati osam tisuća. Najskuplje karte uključivat će tri noćenja, četverodnevni program, vožnju brodovima, transfer helikopterom i tko zna što još. Njihovu cijenu ipak nam nije otkrio. Osim organizatora moći zaraditi i još poneki sponzor, a za takve će se 17. travnja u hotelu Lav prirediti investitorska večer. “Asif Ragoonwala, vlasnik licencije, privatno se druži s Romanom Abramovičem, Ditrichom Mateschitzem i Lakshmijem Mittalom, poznatim biznismenima i milijarderima, koji će doći u Split na tu večeru”, kazao je Mišetić i dodao da će se za ostale svjetske biznismene pobrinuti Ragoonwalov brat Tariq, član predsjedništva Svjetske gospodarske komore. Od ukupno 450 gostiju stranaca bi trebalo biti 150, među kojima će biti vlasnici momčadi, ali i niz predsjednika uprava raznih tvrtki, čelnika fondova, banaka. S hrvatske strane očekuje se 300 gostiju, od kojih će 250 njih za taj objed morati platiti. “Planirali smo da dio ljudi predstavlja hrvatske regije koji bi ih onda pojedinačno, svaki za svojim stolom, predstavljali gostima, a nakon svake prezentacije išao bi slijed jela iz te regije. Pokušat ćemo spajati ljude iz određenih područja i investitore u taj sektor”, kazao je Mišetić.

Preko 200 kilometara na sat
Organizatorima će novac pristići i od televizijskih prijenosa jer će splitsku utrku P1 prenositi 161 televizijska postaja, a moći će se pratiti u 191 zemlji svijeta. U Hrvatskoj je prava prijenosa otkupila Nova TV, a utrke će prenositi i u svim zemljama bivše Jugoslavije. U Sloveniji prava ima Pop TV, u BiH OBN, TV Avala će prenositi utrke u Srbiji i Crnoj Gori, Makedonci moći pratiti na televiziji A1. U samom Splitu Mišetić očekuje oko 50.000 ljudi po danu s obzirom na to da je prva godina. Za gledatelje atrakcija neće izostajati jer P1 ne zaostaje ni za Formulom1. I ovdje postoje boksovi u kojima se izmjenjuju propeleri, mjeri se snaga ili provjerava težina. Upravo je težina jedino ograničenje u najekskluzivnijoj klasi – Evolution. Riječ je o brodovima koji se ne nalaze u serijskoj proizvodnji, a jedino pravilo te klase je da na jednu konjsku snagu može ići maksimalno tri i pol kilograma težine broda. Split će biti prva u nizu ovogodišnjih utrka, a premijerno se uvodi još jedna klasa uz Evolution i Super sport (ponešto modificirani serijski brodovi). Riječ je o klasi Super sport u kojoj 20 momčadi voze potpuno identične brodove. Postoje izgledi da jedan brod bude u hrvatskim bojama i s Hrvatom za volanom. Možda i to bude dodatni motiv za okupljanje Splićana i ljubitelja brzine i oktana na Marjanu tih dana. Bez obzira na odaziv, utrke P1 će se pred Splitom voziti iduće tri godine, na koliko je potpisan ugovor, a pokaže li se posao unosnim, produžit će se na još pet godina. Osim ulagača, indirektno bi trebala zaraditi i Hrvatska jer, kazao je Mišetić, vrijednost neplaćenog publiciteta za svaku zemlju je milijardu i pol eura. Utrke Powerboata P1 ove će se godine voziti u Splitu, Jalti (Ukrajina), Istanbulu (Turska), Cascaisu (Portugal), Stockholmu (Švedska), Siracusi (Italija). Brodovi su dugi 13 metara i teški sedam tona, a njihova dva motora imaju do 1800 konjskih snaga. Natjecat će se 18 momčadi, a voze se brodovi i motori najpoznatijih proizvođača poput kompanija Fountain, Cigarette, Donzi, Sunseeker, Outerlimits, Ilmor, Mercury i Lamborghini. Svaka je utrka otvorena za javnost i održava se blizu obale kako bi posjetitelji mogli vidjeti cijelu stazu. Splitska utrka održat će se pred lukom, a boksovi, u kojima će posjetitelji moći razgledati glisere do dana utrke, bit će smješteni uz rivu. U organizaciju natjecanja uključeno je 600 ljudi, dok dodatnih dvije tisuće redovno dolazi na utrku kao pratnja momčadima i organizatorima.




Autor: Saša Vejnović
04. veljača 2010. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close