Uprava operatera podmorskog željezničkog tunela koji spaja Veliku Britaniju i Francusku, Eurotunnel potpisala je jučer početni vezujući sporazum o restrukturiranju dugovanja u visini devet milijardi eura. Osim toga, tim sporazumom odgođena je godišnja skupština kompanije s 12. na 30. lipnja, a francusko-britanski konzorcij je taj dogovor sklopio s Ad Hoc odborom svojih najvećih kreditora dok će s manjima nastaviti pregovore što uključuje i manjinske dioničare Eurotunnela. Inače, višegodišnje dugovanje do danas je srušilo dvije uprave tvrtke i više puta ugrozilo ne samo poslovanje već i njen opstanak, a najveći dio duga stvoren je u samoj gradnji tunela ispod La Manchea jer je cijena bila uvelike veća od procijenjene prije početka bušenja podmorja. Dodatni udar na tvrtku bilo je kašnjenje željezničkog prometa između Londona i Pariza, te nedovoljan broj preveznih putnika. Svi ti problemi utjecali su i na dionice operatera koje su se 1994. godine prodavale po cijeni od 400 penija i bile jedne od najisplativijih ulaganja dok je danas takva situacija da je trgovanje dionicama Eurotunnela zabranjeno i na londonskoj i na pariškoj burzi. Najveću pomoć posrnula je kompanija proteklih mjeseci dobila od dvije velike međunarodne investicijske kuće – Goldman Sachsa i Macquariea – koje su i pripremile plan rekonstrukcije dugovanja. Prema izvorima bliskim upravi Eurotunnela te bi dvije banke zauzvrat trebale dobiti vlasnički udio u operateru podmorskog tunela s time da bi Eurotunnel, ako sve izađe na dobro, trebao dobiti siguran priljev novaca za život i opstanak tvrtke, a navodno se radi o svoti od 1,8 milijardi britanskih funti. Istovremeno s objavom informacije o dogovoru Eurotunnela o dugovanju, francuski je list La Tribune objavio kako se iz posla povlači velika kompanija Vinci, no, njena uprava nije željela komentirati te napise.
Uprava operatera podmorskog željezničkog tunela koji spaja Veliku Britaniju i Francusku, Eurotunnel potpisala je jučer početni vezujući sporazum o restrukturiranju dugovanja u visini devet milijardi eura. Osim toga, tim sporazumom odgođena je godišnja skupština kompanije s 12. na 30. lipnja, a francusko-britanski konzorcij je taj dogovor sklopio s Ad Hoc odborom svojih najvećih kreditora dok će s manjima nastaviti pregovore što uključuje i manjinske dioničare Eurotunnela. Inače, višegodišnje dugovanje do danas je srušilo dvije uprave tvrtke i više puta ugrozilo ne samo poslovanje već i njen opstanak, a najveći dio duga stvoren je u samoj gradnji tunela ispod La Manchea jer je cijena bila uvelike veća od procijenjene prije početka bušenja podmorja. Dodatni udar na tvrtku bilo je kašnjenje željezničkog prometa između Londona i Pariza, te nedovoljan broj preveznih putnika. Svi ti problemi utjecali su i na dionice operatera koje su se 1994. godine prodavale po cijeni od 400 penija i bile jedne od najisplativijih ulaganja dok je danas takva situacija da je trgovanje dionicama Eurotunnela zabranjeno i na londonskoj i na pariškoj burzi. Najveću pomoć posrnula je kompanija proteklih mjeseci dobila od dvije velike međunarodne investicijske kuće – Goldman Sachsa i Macquariea – koje su i pripremile plan rekonstrukcije dugovanja. Prema izvorima bliskim upravi Eurotunnela te bi dvije banke zauzvrat trebale dobiti vlasnički udio u operateru podmorskog tunela s time da bi Eurotunnel, ako sve izađe na dobro, trebao dobiti siguran priljev novaca za život i opstanak tvrtke, a navodno se radi o svoti od 1,8 milijardi britanskih funti. Istovremeno s objavom informacije o dogovoru Eurotunnela o dugovanju, francuski je list La Tribune objavio kako se iz posla povlači velika kompanija Vinci, no, njena uprava nije željela komentirati te napise.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu