Divizija Ekspres najmanja je divizija, ali je vrlo bitan dio Hrvatske pošte zbog dinamičnosti tržišta na kojem se natječe i zbog velike konkurencije koja je već dugo prisutna. Ima 700 zaposlenika koji u otprilike 250 vozila svakodnevno dostavljaju brze pošiljke i pakete u svaki kutak Hrvatske.
Alen Premužak, izvršni direktor divizije Ekspres Hrvatske pošte, ističe kako se među uobičajenim pošiljkama nerijetko nađe i poneka zanimljivost. Naime, nedavno su dobili narudžbu za prijevoz magarca. Također je jednom paket pojeo drugu pošiljku, točnije, pas pseću hranu, a prevozile su se i brodice, jahte, pa čak i predmet težak nekoliko tona. Događa se i to da neke dostavljačke tvrtke ne mogu ispuniti preuzete obveze, pa zatraže usluge od divizije Ekspres, koja u tom slučaju dostavi i pošiljke njihovih korisnika. Temeljni moto je da divizija Ekspres uvijek traži način da riješi korisnikov problem. Tržište kurirskih usluga na kojem se natječe divizija Ekspres, koje je samo jedan segment poštanskog tržišta, može se reći, oduvijek je liberalizirano i na njemu posluje nekoliko velikih svjetskih te manjih hrvatskih tvrtki. Hrvatska pošta ima monopol na jedan drugi dio poštanskog tržišta. Postoji rezervirano područje unutar univerzalne poštanske usluge, u koje spada, primjerice, obična pisma i preporučene pošiljke do 100 grama i upravo ovdje često dolazi do nesporazuma, a razlog je vrlo jasan. Naime, kad je Hrvatska postala članica Ujedinjenih naroda, morala je potpisati razne međunarodne dokumente i konvencije, pa tako i one koji se tiču univerzalnih poštanskih usluga koje javni operater mora pružati u Hrvatskoj. Univerzalna poštanska usluga obuhvaća, primjerice, sva pisma do težine od 2 kg, pakete do težine od 10 kg u unutarnjem prometu i neke specifične usluge. Drugim riječima, svaki stanovnik, bez obzira na kojem dijelu Hrvatske živi, ima pravo poslati i primiti poštanske usluge po istoj cijeni i uz visoku kvalitetu usluge koja je definirana međunarodnim standardima. Ne možemo imati jednu cijenu u Zagrebu, a drugu, primjerice, na Lastovu i zbog toga Hrvatska pošta svjesno posluje s gubitkom jer usluge moraju biti pristupačne svima.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu