Premda je prosječna starost lokomotiva u vlasništvu Hrvatskih željeznica (HŽ) 30 godina, poduzeće već godinama ne kupuje nove. Oko 30 posto lokomotiva je neispravno ili neupotrebljivo, ali umjesto da ih HŽ rashoduje, tvrtka ih obnavlja i modernizira jer unatoč izdašnim izdvajanjima iz proračuna novca za nove nema. To možda i ne bi bio toliki problem da HŽ 2012. ne očekuje fleksibilizacija tržišta, što će mu narušiti monopol. Kako neslužbeno doznajemo, želi li HŽ u domaćim i europskim okvirima biti konkurentan u putničkom, a posebice u teretnom prijevozu, pod hitno treba nove lokomotive, barem 20 dizelskih za putničke vlakove i 15 električnih lokomotiva za teretne. Iako je prije dvije godine postojao interes za kupnjom 15 elektrolokomotiva, od te se ideje zbog manjka novca odustalo. Zbog nedovoljnih ulaganja u prijevozna sredstva Sindikat hrvatskih željezničara održat će 16. prosinca prosvjed.
Rijetko u staro željezo
U HŽ-u imaju 381 lokomotivu, ali u dnevnom je prometu njih 252. “Brojimo i one koje ne koristimo, koje su u servisima, radionicama ili skladištima. Za dnevni vozni red potrebno je 252 lokomotive, a preostale ne prometuju zbog čekanja na popravak ili rashodovanje”, objašnjava Oliver Krilić, predsjednik Uprave HŽ Vuče vlakova. Prosječna starost hrvatskih dizelskih i električnih lokomotiva je 30 godina, manevarskih 35, dizelskih motornih vlakova 22, a elektromotornih 34 godine, kaže Krilić i dodaje da je zbog starosti potrebno više i češće ulagati u modernizaciju. Zbog novih mjera štednje, uvedenih zbog posljedica krize, rashodovanje lokomotiva u staro željezo je rijetko. U posljednje tri godine HŽ je rashodovao tek četiri stare dizelske lokomotive. U 2007. HŽ je za obnovu lokomotiva izdvojio 93,9 mil. kuna, 2008. 68,4 mil. kuna, a u 10 mjeseci ove godine 44,4 mil. kuna.

Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu