Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Toyota Urban Cruiser- ime mu baš odgovara

Autor: Stanko Borić
13. kolovoz 2009. u 22:00
Podijeli članak —

U klasi urban crossovera vodi se žestoka bitka za kupce: uz Toyotin Urban Cruiser tu su Nissan Qashqai i Suzuki SX4. Bogato opremljen osnovni model Toyotin je adut

Ime mu savršeno odgovara, to je najkraći opis Urban Cruisera, prvog Toyotona crossovera, klase automobila koja postaje sve popularnija među vozačima. Naime, Urban Cruiser uistinu je odličan za gradsku vožnju, jer inovativni Toyotin sustav Stop&Start maksimalno štedi gorivo u gradskim gužvama te prilikom čekanja na semaforima. Taj sustav (koji je i moguće isključiti) nakon što se automobil zaustavi motor gasi, odnosno stavlja u stand by mod i ne troši gorivo dok stoji. Pritiskom kvačila motor ponovno počinje raditi. Naravno, i kada se motor ugasi, sve ostale funkcije u automobilu popt klime ili navigacijskog uređaja ostaju upaljene.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Potrošnju goriva u gradu uistinu je tako moguće svesti na minimum tako da smo i, uz ne baš nježnu vožnju, trošili maksimalno sedam litara, uz napomenu da taj sustav dolazi samo s benzinskim motorom. Izvan grada potrošnja jebila oko pet litara. Doduše, treba reći da se ipak radi o motoru od 1,3 litre a taj benzinac izvlači 101 konjsku snagu. Sam motor je prilično živahan i zahvalan za vožnju, no s obzirom na veličinu automobila, bilo zgodno da u ponudi ima i više motora. Naime, u ponudi za Urban Cruiser postoje samo dva motora, navedeni benzinac te 1,4 litreni dizelaš sa 90 KS. Urban Cruiser je ugodan za vožnju, upravljač je dosta precizan, a dimenzije vozila (malčice kraći od četiri metra) čine ga jednostavnim za parkiranje. Laganom parkingu pomaže i pregledan zadnji kraj vozila. Mijenjač je pristojan te možda malo predugačkog hoda, no teško je očekivati da auto te cjenovne kategorije (150.000 kuna) mijenjač bude na razini skupih limuzina. S obzirom da se radi o povišenom automobilu, pregled u vožnji je odličan.

Ime mu savršeno odgovara, to je najkraći opis Urban Cruisera, prvog Toyotona crossovera, klase automobila koja postaje sve popularnija među vozačima. Naime, Urban Cruiser uistinu je odličan za gradsku vožnju, jer inovativni Toyotin sustav Stop&Start maksimalno štedi gorivo u gradskim gužvama te prilikom čekanja na semaforima. Taj sustav (koji je i moguće isključiti) nakon što se automobil zaustavi motor gasi, odnosno stavlja u stand by mod i ne troši gorivo dok stoji. Pritiskom kvačila motor ponovno počinje raditi. Naravno, i kada se motor ugasi, sve ostale funkcije u automobilu popt klime ili navigacijskog uređaja ostaju upaljene.

Potrošnju goriva u gradu uistinu je tako moguće svesti na minimum tako da smo i, uz ne baš nježnu vožnju, trošili maksimalno sedam litara, uz napomenu da taj sustav dolazi samo s benzinskim motorom. Izvan grada potrošnja jebila oko pet litara. Doduše, treba reći da se ipak radi o motoru od 1,3 litre a taj benzinac izvlači 101 konjsku snagu. Sam motor je prilično živahan i zahvalan za vožnju, no s obzirom na veličinu automobila, bilo zgodno da u ponudi ima i više motora. Naime, u ponudi za Urban Cruiser postoje samo dva motora, navedeni benzinac te 1,4 litreni dizelaš sa 90 KS. Urban Cruiser je ugodan za vožnju, upravljač je dosta precizan, a dimenzije vozila (malčice kraći od četiri metra) čine ga jednostavnim za parkiranje. Laganom parkingu pomaže i pregledan zadnji kraj vozila. Mijenjač je pristojan te možda malo predugačkog hoda, no teško je očekivati da auto te cjenovne kategorije (150.000 kuna) mijenjač bude na razini skupih limuzina. S obzirom da se radi o povišenom automobilu, pregled u vožnji je odličan.

Pun sigurnosnih sustava
Testirali smo maksimalno opremljen model sa paketom opreme Executive. Motor se tako pokreće pritiskom na tipku, a ključ slobodno možete ostaviti u džepu ili nekom pretincu. Executive paket ima i navigacijski DVD sustav sa 6,5 inčnim ekranom osjetljivim na dodir. Naravno tu je i MP3 CD radio player sa šest zvučnika te Bluetoth sustav za bezično telefoniranje. Tu je još puno opreme poput putnog računala, automatskog klima uređaja, upravljača presvučenog kožom, kompletnog električnog paketa, blokade protiv pokretanja motora itd.Već u osnovnom modelu Active, Urban Cruiser dolazi sa mnoštvom sigurnosnih sustava. Osim ABS-a tu su VSC nadzot stabilnosti vozila, EBD sustav za elektronsku raspodjelu kočione sile te BA sustav pomoći pri naglom kočenju. Osim zračnih jastuka za vozača i suvozača, automobil ima i bočne zračne jastuke, bočne zračne zavjese i zračni jastuk za koljena vozača. Isto tako pri eventualnom sudaru, pomoći će i bočna ojačanja, te povlačenje papučica i upravljača.

Dobar omjer cijene i kvalitete
Opći dojam o automobilu je apsolutno pozitivan. Urban Cruiser odličan je automobil za grad, a poslužit će i na putovanjima na duže relacije iako ne za veći broj putnika. Jedan od razloga je dosta malen prtljažnik od 314 litara u kojeg stane prtljaga za tri osobe. Auto je dopadljivog izgleda, pogotovo prednji kraj. No Toyota bi mogla imati problema s vrlo jakom konkurencijomu tom segmentu, kao Nissan Qashqaija te Suzuki SX4, koji imaju dobre prodajne rezultate, posebice Nissan. Veća gama motora u ponudi konkurencije mogla bi biti prevaga kupcima, ali i Urban Cruiser ima adute u svoju korist. Jedan od njih je cijena jer osnovni model (uza napomenu da je i on bogato opremljen) može se nabaviti za nešto manje od 132.000 kuna, odnosno 18.000 eura. Testni model Executive stoji 150.732 kune. Dizelaši se kreću u cjenovnom rasponu od 146 do 177 tisuća kuna, s tim da se kod dizel motora može nabaviti i varijanta s pogonom na sva četiri kotača čega nema kod benzinaca.

toyota urban cruiser 1,33 dual vvt-i

Duljina, širina, visina (u mm) 3930/1725/1525
Obujam motora (u ccm) 1329
Snaga motora (u kW/KS) 74/101
Maks. brzina (u km/h) 175
Ubrzanje 0-100 (u s) 12,5
Prtljažnik (u l) 314
Potrošnja (grad/otv. cesta/kombinirano) 7/5/5,5

Autor: Stanko Borić
13. kolovoz 2009. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close