Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Hrvatski slatkiši i grickalice osvojili Španjolce i Portugalce

Autor: Božica Babić
19. svibanj 2009. u 22:00
Podijeli članak —

Nastup na sajmu Gourmet Food kroz police španjolskog trgovca El Corte Ingles potvrdio se kao novo rješenje za osvajanje i ostalih tržišta

Slane grickalice, čokolade, keksi, tjestenine, voćni sok i flaširana izvorska voda, proizvodi hrvatske prehrambene industrije, osvojili su Španjolce i Portugalce i otvorili šansu za izvoz na tržišta čiji potencijal premašuje 50 milijuna kupaca. Dogodilo se to kroz nastup osam tvrtki (Franck, Gavrilović, Istravino, Jamnica, Klara Marić, Kraš, Maraska, Zvečevo) na sajmu “Prehrambeni proizvodi Europe – Gourmet Food”, koji se u organizaciji najvećega španjolskog trgovačkog lanca El Corte Ingles održavao od 26. veljače do 5. travnja.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Nezapažena vina
Aranžman s tvrtkom El Corte pun je pogodak, ocjenjuje Slobodan Mikac, ravnatelj Agencije za promicanje izvoza i ulaganja, jedan od autora projekta, u čiju se realizaciju uključilo Ministarstvo gospodarstva (financijskom potporom) i Veleposlanstvo RH u Madridu te počasni konzulat u Barceloni. “Nadmašena su očekivanja, ideja testiranja ukusa budućih kupaca potvrdila se toliko dobrom da odustajemo od tradicionalnih nastupa na sajmovima prehrambene industrije po svjetskim destinacijama i okrećemo se izravnim kontaktima s velikim trgovcima. To je nova strategija Agencije u potpori poduzetnicima za veći izvoz”, ustvrdio je Mikac, navodeći tek kratko da je već otvorena komunikacija s trgovačkim lancima iz Njemačke, Velike Britanije, Francuske i Austrije. Pojedine skupine proizvoda odlično su se prodavale unatoč financijskoj krizi koja je zahvatila i Španjolsku u kojoj je samo u supermarketima El Corte zabilježen pad prodaje prehrambenih proizvoda 20-30% u odnosu na lani. Mikac posebno izdvaja da su kupcima atraktivni bili Franckov Tip Top snack s okusom pizze i hamburgera, Kraševa Jaffa Dorina čokolada i čokoladne napolitanke, tjestenina Klara Marić proljetni ljiljani i šurle sa šparogama te Maraskin sok od višnje. Alkoholna pića i vina zbog prezasićenosti tržišta golemom ponudom, iznosi, prošla su relativno nezapaženo. El Corte je zainteresiran za nastavak poslovne suradnje s tvrtkama, čiji su proizvodi dobro prihvaćeni, ali uz spremnost na dugotrajnija zajednička marketinška ulaganja u izabrane proizvode. U lipnju slijede konkretniji razgovor hrvatskih tvrtki s upravom španjolskog trgovca o daljnjoj suradnji, najavljuje Mikac.

Slane grickalice, čokolade, keksi, tjestenine, voćni sok i flaširana izvorska voda, proizvodi hrvatske prehrambene industrije, osvojili su Španjolce i Portugalce i otvorili šansu za izvoz na tržišta čiji potencijal premašuje 50 milijuna kupaca. Dogodilo se to kroz nastup osam tvrtki (Franck, Gavrilović, Istravino, Jamnica, Klara Marić, Kraš, Maraska, Zvečevo) na sajmu “Prehrambeni proizvodi Europe – Gourmet Food”, koji se u organizaciji najvećega španjolskog trgovačkog lanca El Corte Ingles održavao od 26. veljače do 5. travnja.

Nezapažena vina
Aranžman s tvrtkom El Corte pun je pogodak, ocjenjuje Slobodan Mikac, ravnatelj Agencije za promicanje izvoza i ulaganja, jedan od autora projekta, u čiju se realizaciju uključilo Ministarstvo gospodarstva (financijskom potporom) i Veleposlanstvo RH u Madridu te počasni konzulat u Barceloni. “Nadmašena su očekivanja, ideja testiranja ukusa budućih kupaca potvrdila se toliko dobrom da odustajemo od tradicionalnih nastupa na sajmovima prehrambene industrije po svjetskim destinacijama i okrećemo se izravnim kontaktima s velikim trgovcima. To je nova strategija Agencije u potpori poduzetnicima za veći izvoz”, ustvrdio je Mikac, navodeći tek kratko da je već otvorena komunikacija s trgovačkim lancima iz Njemačke, Velike Britanije, Francuske i Austrije. Pojedine skupine proizvoda odlično su se prodavale unatoč financijskoj krizi koja je zahvatila i Španjolsku u kojoj je samo u supermarketima El Corte zabilježen pad prodaje prehrambenih proizvoda 20-30% u odnosu na lani. Mikac posebno izdvaja da su kupcima atraktivni bili Franckov Tip Top snack s okusom pizze i hamburgera, Kraševa Jaffa Dorina čokolada i čokoladne napolitanke, tjestenina Klara Marić proljetni ljiljani i šurle sa šparogama te Maraskin sok od višnje. Alkoholna pića i vina zbog prezasićenosti tržišta golemom ponudom, iznosi, prošla su relativno nezapaženo. El Corte je zainteresiran za nastavak poslovne suradnje s tvrtkama, čiji su proizvodi dobro prihvaćeni, ali uz spremnost na dugotrajnija zajednička marketinška ulaganja u izabrane proizvode. U lipnju slijede konkretniji razgovor hrvatskih tvrtki s upravom španjolskog trgovca o daljnjoj suradnji, najavljuje Mikac.

Uspjeh tjestenine
“Kraš, osim sudjelovanja u projektu El Corte, istodobno razgovara s nekoliko španjolskih trgovaca o plasmanu svog asortimana. Teško je otvoriti novo tržište, procesi traju dugo”, kaže Marica Vidaković. Klara Marić, vlasnica istoimene tvrtke za proizvodnju tjestenine iz istarskog Kanfanara, zadovoljna je podatkom o prodaji 80 posto količina isporučenih u El Corte. Godišnje proizvodi 500 tona tjestenine, u lipnju ide na pregovore o izvozu. Cijena ugovorena s El Corte za startnu pošiljku prihvatljiva je i vrlo je zainteresirana za dugoročniju suradnju. Voljna je, kaže, širiti proizvodnju i količinom i asortimanom. Taj mali obiteljski obrt sa 15 zaposlenika tjesteninu već uspješno izvozi u Sloveniju, Austriju i SAD.

Trgovina

Rast izvoza u Španjolsku
Hrvatska je u Španjolsku u prvom tromjesečju 2009. izvezla proizvoda za 116,5 milijuna kuna, što je 57% bolji rezultat od izvoza realiziranog u istom razdoblju 2008. godine. U obratnom pravcu stigla je roba u vrijednosti 464,3 milijuna kuna ili 82% od uvoza iz prvog tromjesečja 2008. godine. Novi kanal izvoza, kroz police El Corte Inglesa, mogao bi smanjiti negativnu bilancu.

Autor: Božica Babić
19. svibanj 2009. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close