Hipermarketi, supermarketi i diskonteri vodeći su lanci trgovina u središnjoj i istočnoj Europi. U njima gotovo 70% kupaca potroši najviše novca za nabavu hrane, stoji u istraživanju GfK Shopping monitora CEE 2009.
Istraživanje je pokazalo da se tržište maloprodaje za hranu i svakodnevne potrepštine uglavnom stabiliziralo iako i dalje ima spajanja i akvizicija. Najveća je koncentracija u Sloveniji gdje 99% tržišta drži prvih 10 lanaca koji predstavljaju glavno mjesto kupnje. Slijede Mađarska i Slovačka (88%), te Hrvatska i Češka (77%). Najmanja koncentracija je u Ukrajini (50%) i Bugarskoj (43%).Dok Hrvatska, Poljska i Srbija imaju po jedan izrazito vodeći lanac (Konzum, Biedromka i Maxi), u ostalim je državama više izbalansirana struktura trgovaca unutar prvih 10 lanaca. Neki veliki međunarodni lanci također su se vrlo dobro pozicionirali. Primjerice, Metro je u 10 zemalja, Billa i Spar u 7, a Kaufland i Lidl u 6. Nadalje, u svih 12 zemalja obuhvaćenih istraživanjem pokazalo se da su pri izboru mjesta kupnje vodeći kriteriji širina asortimana i povoljna cijena. Čak 60% Slovenaca automobilom ide u kupnju, a 20% to čini pri velikim nabavama. Na drugom su mjestu Hrvati koji u 46% slučajeva automobilom idu u kupnju, 20% njih ide samo pri velikim kupnjama, a slijede ih Česi. Najmanje se voze Ukrajinci, Bugari i Poljaci.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu