Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

U Hrvatskoj deset glavnih maloprodajnih lanaca drži 77 posto tržišta

Autor: Biserka Ranogajec
14. svibanj 2009. u 22:00
Podijeli članak —

U Hrvatskoj, Poljskoj i Srbiji po jedan vodeći lanac

Hipermarketi, supermarketi i diskonteri vodeći su lanci trgovina u središnjoj i istočnoj Europi. U njima gotovo 70% kupaca potroši najviše novca za nabavu hrane, stoji u istraživanju GfK Shopping monitora CEE 2009.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Istraživanje je pokazalo da se tržište maloprodaje za hranu i svakodnevne potrepštine uglavnom stabiliziralo iako i dalje ima spajanja i akvizicija. Najveća je koncentracija u Sloveniji gdje 99% tržišta drži prvih 10 lanaca koji predstavljaju glavno mjesto kupnje. Slijede Mađarska i Slovačka (88%), te Hrvatska i Češka (77%). Najmanja koncentracija je u Ukrajini (50%) i Bugarskoj (43%).Dok Hrvatska, Poljska i Srbija imaju po jedan izrazito vodeći lanac (Konzum, Biedromka i Maxi), u ostalim je državama više izbalansirana struktura trgovaca unutar prvih 10 lanaca. Neki veliki međunarodni lanci također su se vrlo dobro pozicionirali. Primjerice, Metro je u 10 zemalja, Billa i Spar u 7, a Kaufland i Lidl u 6. Nadalje, u svih 12 zemalja obuhvaćenih istraživanjem pokazalo se da su pri izboru mjesta kupnje vodeći kriteriji širina asortimana i povoljna cijena. Čak 60% Slovenaca automobilom ide u kupnju, a 20% to čini pri velikim nabavama. Na drugom su mjestu Hrvati koji u 46% slučajeva automobilom idu u kupnju, 20% njih ide samo pri velikim kupnjama, a slijede ih Česi. Najmanje se voze Ukrajinci, Bugari i Poljaci.

Hipermarketi, supermarketi i diskonteri vodeći su lanci trgovina u središnjoj i istočnoj Europi. U njima gotovo 70% kupaca potroši najviše novca za nabavu hrane, stoji u istraživanju GfK Shopping monitora CEE 2009.

Istraživanje je pokazalo da se tržište maloprodaje za hranu i svakodnevne potrepštine uglavnom stabiliziralo iako i dalje ima spajanja i akvizicija. Najveća je koncentracija u Sloveniji gdje 99% tržišta drži prvih 10 lanaca koji predstavljaju glavno mjesto kupnje. Slijede Mađarska i Slovačka (88%), te Hrvatska i Češka (77%). Najmanja koncentracija je u Ukrajini (50%) i Bugarskoj (43%).Dok Hrvatska, Poljska i Srbija imaju po jedan izrazito vodeći lanac (Konzum, Biedromka i Maxi), u ostalim je državama više izbalansirana struktura trgovaca unutar prvih 10 lanaca. Neki veliki međunarodni lanci također su se vrlo dobro pozicionirali. Primjerice, Metro je u 10 zemalja, Billa i Spar u 7, a Kaufland i Lidl u 6. Nadalje, u svih 12 zemalja obuhvaćenih istraživanjem pokazalo se da su pri izboru mjesta kupnje vodeći kriteriji širina asortimana i povoljna cijena. Čak 60% Slovenaca automobilom ide u kupnju, a 20% to čini pri velikim nabavama. Na drugom su mjestu Hrvati koji u 46% slučajeva automobilom idu u kupnju, 20% njih ide samo pri velikim kupnjama, a slijede ih Česi. Najmanje se voze Ukrajinci, Bugari i Poljaci.

Autor: Biserka Ranogajec
14. svibanj 2009. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close