Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Prekooceanske izložbe HGK Be CROative više izleti nego biznis

Autor: Jadranka Dozan; Mirela Klanac
20. travanj 2009. u 22:00
Podijeli članak —

Meta posljednje promotivne akcije, Australija, u ukupnom izvozu Hrvatske čini tek jedan promil, a dvije prethodne, Čile i Argentina, ni 0,1 promil

Nakon serije izložbi Be CROative u Europi te Sjevernoj i Južnoj Americi izaslanstvo Hrvatske gospodarske komore prošli se tjedan s projektom promocije Hrvatske i njezinih brendova otisnulo u još jedno egzotično odredište za našu ekonomiju – Australiju. U promoviranju kvalitetnih hrvatskih proizvoda (Izvorno hrvatsko, Hrvatska kvaliteta) te “Hrvatske kao zemlje inovativnih i kreativnih ljudi” Be CROative je od 16. do 19. travnja upriličen u Sydneyu (Sydney’s Overseas Passanger Terminal).

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Upitan prioritet
Komora je tom prilikom predstavila 41 hrvatski proizvod, a svih 208 sa znakom Hrvatska kvaliteta i 104 proizvoda Izvorno hrvatsko prezentirano je promotivnim spotovima. U HGK-u ističu kako je Australija odabrana “kao zemlja potencijalnog tržišta za kvalitetne hrvatske proizvode, ne samo zbog brojne (oko 250.000) i aktivne hrvatske iseljeničke zajednice zainteresirane za pomoć pri promociji Hrvatske i njezina gospodarstva nego i zato što je to zemlja s kojom Hrvatska bilježi stalni suficit u robnoj razmjeni od 2005. godine”. Doduše, unatoč brojnom iseljeništvu i suficit i sama trgovinska razmjena Hrvatske s Australijom vrlo su skromni. U Australiju je lani izvezeno robe za 16,2 milijuna USD (18 posto više nego 2007.), dok je uvoz bio vrijedan 9,8 milijuna USD. Ukratko, u ukupnom izvozu Hrvatske Australija čini tek jedan promil. A s obzirom na njezinu udaljenost, ne nameće se baš kao prioritet na popisu tržišta s velikim potencijalom rasta za hrvatske proizvode. Trošak australske “ekspedicije” Komore sigurno nije bio mali, i to je jasno već iz grubih računica. Uz putne i smještajne troškove 10-člane delegacije u njih treba uračunati i one za izložbene materijale, opremu, izložbeni štand od 170 četvornih metara te prateće sadržaje izložbe poput promocije hrvatske gastronomije Okusi Hrvatsku “u poznatom restoranu (Wildfire)”, uz moderiranje gastronomada Renea Bakalovića.

Nakon serije izložbi Be CROative u Europi te Sjevernoj i Južnoj Americi izaslanstvo Hrvatske gospodarske komore prošli se tjedan s projektom promocije Hrvatske i njezinih brendova otisnulo u još jedno egzotično odredište za našu ekonomiju – Australiju. U promoviranju kvalitetnih hrvatskih proizvoda (Izvorno hrvatsko, Hrvatska kvaliteta) te “Hrvatske kao zemlje inovativnih i kreativnih ljudi” Be CROative je od 16. do 19. travnja upriličen u Sydneyu (Sydney’s Overseas Passanger Terminal).

Upitan prioritet
Komora je tom prilikom predstavila 41 hrvatski proizvod, a svih 208 sa znakom Hrvatska kvaliteta i 104 proizvoda Izvorno hrvatsko prezentirano je promotivnim spotovima. U HGK-u ističu kako je Australija odabrana “kao zemlja potencijalnog tržišta za kvalitetne hrvatske proizvode, ne samo zbog brojne (oko 250.000) i aktivne hrvatske iseljeničke zajednice zainteresirane za pomoć pri promociji Hrvatske i njezina gospodarstva nego i zato što je to zemlja s kojom Hrvatska bilježi stalni suficit u robnoj razmjeni od 2005. godine”. Doduše, unatoč brojnom iseljeništvu i suficit i sama trgovinska razmjena Hrvatske s Australijom vrlo su skromni. U Australiju je lani izvezeno robe za 16,2 milijuna USD (18 posto više nego 2007.), dok je uvoz bio vrijedan 9,8 milijuna USD. Ukratko, u ukupnom izvozu Hrvatske Australija čini tek jedan promil. A s obzirom na njezinu udaljenost, ne nameće se baš kao prioritet na popisu tržišta s velikim potencijalom rasta za hrvatske proizvode. Trošak australske “ekspedicije” Komore sigurno nije bio mali, i to je jasno već iz grubih računica. Uz putne i smještajne troškove 10-člane delegacije u njih treba uračunati i one za izložbene materijale, opremu, izložbeni štand od 170 četvornih metara te prateće sadržaje izložbe poput promocije hrvatske gastronomije Okusi Hrvatsku “u poznatom restoranu (Wildfire)”, uz moderiranje gastronomada Renea Bakalovića.

Važna je egzotika
Koliko je novca stajala posljednja akcija HGK nije poznato, no ukupan trošak vjerojatno se ne mjeri promilima vrijednosti hrvatskoga godišnjeg izvoza u zemlju klokana. Još zanimljivija troškovna računica ispala bi s dvama lanjskim dalekim odredištima izložbe Be CROative – Argentinom i Čileom, u koje je Hrvatska lani izvezla robe za 1,05 milijuna USD (Argentina), odnosno 182.000 USD (Čile). U prva dva ovogodišnja mjeseca izvoz u Argentinu dosegnuo je simboličnih 25.000 dolara ili samo petinu lanjskog učinka, dok je ovogodišnji dvomjesečni skor izvoza u Čile bio devet puta veći nego lani, no to i dalje znači neozbiljnih 250.000 dolara. Iako u HGK-u ističu kako su originalnost promocije izložbe BeCRoative prepoznali Vlada i Ured predsjednika RH, naglašavajući tako njezine nemjerljive posredne koristi, teško se oteti dojmu da je u odabiru svjetskih, prekooceanskih pohoda HGK s hrvatskim brendovima važniji kriterij egzotičnost odredišta nego korist za članove Komore, kojima je njezino financiranje obveza, a ne izbor. Na upit o brojnosti i sastavu “australskog tima”, u HGK-u su odgovorili su da ga je predvodila potpredsjednica HGK Dunja Konjevod, a uz Trpimira Župića iz Centra za kvalitetu te direktoricu Sektora za trgovinu Milicu Rakušu-Martulaš ostatak desetorke činili su “informatori”, što god to značilo. Među njima je bila i bivša TV voditeljica Tanja Tomić, danas tajnica u HGK.




Autor: Jadranka Dozan; Mirela Klanac
20. travanj 2009. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close