Može li HŽ srezati previsoke plaće

Autor: Poslovni.hr , 15. ožujak 2009. u 22:00

Uoči prošlih izbora Vlada nije ni naslućivala da će izbiti ekonomska kriza, pa je sa sindikatima željezničara potpisala izdašan kolektivni ugovor

Recesija je i kriza i svi moramo štedjeti, pa tako i javna poduzeća. No, kako uštedjeti u jednom javnom poduzeću koje je toliko ovisno o sredstvima iz državnog proračuna da bi bez njih potpisalo kapitulaciju? Kako uštedjeti u tvrtki koja ima milijune i milijune kuna u robnim zalihama, milijarde kuna vrijedne nekretnine, a svake godine zbraja samo gubitke?

Naravno, radi se o Hrvatskim željeznicama. No, HŽ, ako ćemo iskreno, odavno “štedi”. Ne ulaže se dovoljno u nove moderne vagone kakve viđamo na prugama EU. Pruge su, s druge strane, među najsporijima u Europi, jer je i njih zaobišao val investicija. Za sve te “luksuze” zasad nema dovoljno sredstava iz proračuna. No, uoči prošlih parlamentarnih izbora Vlada nije ni slutila da će izbiti kriza, pa je sa sindikatima željezničara potpisala vrlo izdašan kolektivni ugovor koji im je zajamčio povišice. Iako je Svjetska banka negodovala i upozoravala da bi zbog te “nepromišljenosti” mogli izgubiti PAL II, Vlada se nije zabrinjavala jer su glasovi bili osigurani. No, PAL je pao, a došla je i kriza, pa je trebalo kresati gdje ste stigne, makar i na plaćama. Plan štednje mora osmisliti Zoran Popovac, novi predsjednik Uprave. Ukinut će se neke linije, rasprodat će se neke nekretnine, rezat će se nepotrebni troškovi, a možda će se i revidirati ugovori s posebnim ovlastima i koeficijentima koje su “zaslužili” neki sindikalisti, kazao je Popovac. Kako mediji već dugo nagađaju da HŽ-om vladaju upravo sindikati, Popovac sada mora dokazati zna li upravljati HŽ-om ili je za dolazak na funkciju presudilo nešto drugo. Ustraje li u štednji na plaćama sindikalista i drugih “menadžera”, možda HŽ konačno postane likvidan.

Komentirajte prvi

New Report

Close