Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Kako popraviti odnos sa šefom i izbjeći otkaz

Autor: Ozren Podnar
16. veljača 2009. u 22:00
Podijeli članak —

Nije se lako održati u sedlu ako vaša kompanija mora kresati radnu snagu, ali jedan od osigurača posla je prijateljstvo s nadređenim, preporučuje Stephen Viscusi, autor knjige ‘Bulletproof Your Job’

U vrijeme recesije menadžeri učvršćuju svoj ugled kod vlasnika i dioničara ako otpuštaju ljude. Kad god poslodavac dobije priliku da sam odredi tko će otići, jedan od bitnih kriterija su osobni odnosi. Većina šefova ne voli otpuštati ljude, jer je to neudobna životna situacija.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Zato im je najlakše otpustiti one koje ne poznaju osobno. U modernom poslovnom svijetu, ne moramo poslodavcu reći jesmo li u braku, imamo li djece, čime se bavimo u slobodno vrijeme i što se događa u našem životu. No, propisi koji štite našu privatnost ujedno nas čine strancima pred našim nadređenima. Rukovoditelji nerado otpuštaju osobu koju osobno znaju ili koju osjećaju da razumiju. Mnogo je teže nekoga otpustiti ako znate da ima tešku obiteljsku situaciju ili je ozbiljno bolestan, poručuje Viscusi. Ako i nije uputno otvoriti dušu pred nadređenim, potrebno je legitimirati se kao ljudsko biće i osoba. Naglasite svoju iskričavu osobnost tako da on znade tko ste, nauči nešto o vašemu životu i, što je najvažnije, zavoli vas. Međutim, nije lako sprijateljiti se s osobom koja potpisuje vašu plaću i koja u rukama drži moć određivanja tko će biti otpušten. Većina zaposlenika želi biti u dobrom odnosu sa šefom, ali pritom je potrebno održati ravnotežu između profesionalnosti i patetičnog laskanja.

U vrijeme recesije menadžeri učvršćuju svoj ugled kod vlasnika i dioničara ako otpuštaju ljude. Kad god poslodavac dobije priliku da sam odredi tko će otići, jedan od bitnih kriterija su osobni odnosi. Većina šefova ne voli otpuštati ljude, jer je to neudobna životna situacija.

Zato im je najlakše otpustiti one koje ne poznaju osobno. U modernom poslovnom svijetu, ne moramo poslodavcu reći jesmo li u braku, imamo li djece, čime se bavimo u slobodno vrijeme i što se događa u našem životu. No, propisi koji štite našu privatnost ujedno nas čine strancima pred našim nadređenima. Rukovoditelji nerado otpuštaju osobu koju osobno znaju ili koju osjećaju da razumiju. Mnogo je teže nekoga otpustiti ako znate da ima tešku obiteljsku situaciju ili je ozbiljno bolestan, poručuje Viscusi. Ako i nije uputno otvoriti dušu pred nadređenim, potrebno je legitimirati se kao ljudsko biće i osoba. Naglasite svoju iskričavu osobnost tako da on znade tko ste, nauči nešto o vašemu životu i, što je najvažnije, zavoli vas. Međutim, nije lako sprijateljiti se s osobom koja potpisuje vašu plaću i koja u rukama drži moć određivanja tko će biti otpušten. Većina zaposlenika želi biti u dobrom odnosu sa šefom, ali pritom je potrebno održati ravnotežu između profesionalnosti i patetičnog laskanja.

Ne pričajte samo o poslu
Jedan od ciljeva je pokazati mu da ste zanimljiva osoba i na privatnom planu, ne samo u profesionalnom smislu. Razgovor o poslu, oglašavačkim strategijama i pritužbama kupaca može ga samo podsjetiti da vam je šef, a ne prijatelj. No, uvedete li neku osobnu temu, kao što je omiljeni klub, najdraži restoran i vrhunsko mjesto za ljetovanje, navodite vodu na svoj mlin. Nastojte usmjeriti komunikaciju prema temama koje imaju primjesu osobnosti i prirodnosti, umjesto službenosti i usiljenosti. Dotaknite se malih stvari, jer tako se međusobno ophode prijatelji. Čak i ako vas osobito ne zanima kako ide šefovom sinu u 1. razredu, ta je tema važna njemu. Stoga spomen djetetovog rođendana, školskog uspjeha i omiljenih hobija može donijeti prevagu u vašu korist. Ključ je biti prirodan u pristupu. Ne možete li pronaći priliku za nenametljivo započinjanje teme koja bi vas približila šefu, privremeno odustanite i pričekajte bolji trenutak. Ako mu iznebuha utrpate skupi poklon za dijete, bit će mu preočigledno da su vaša nastojanja sebična i neiskrena. Ista će spoznaja sinuti i vašim kolegama. Svatko se teži družiti s ljudima koji vole slične stvari. Rukovoditelji su skloni osobama prema kojima osjećaju neku prisnost i s kojima nalaze dodirne točke.

Uđite u njegov svijet
Želite li ga smekšati pokušajte se zbližiti s njime izvan ureda. Kolege s radnog mjesta najlakše se udružuju u sportskoj dvorani, na igralištu ili lokalu, pri čemu ne mislimo na zajedničko opijanje. Barem u prvoj fazi poznanstva. Upuštanje u prijateljske aktivnosti izvan ureda sa šefom dobar je način za izgradnju odnosa koji nije utemeljen na hijerarhiji, već na drugarstvu, kao i uobičajena prijateljstva. Budite osoba s kojom je lagano ophoditi se i surađivati. Poslodavci ne vole ljude koje je teško održavati, kao skupocjenu opremu. Osobe koje se žale na svoj stol, smještaj, računalo i temperaturu ili koje ne znaju rukovati uređajima teške su za održavanje. I imaju većih izgleda izletjeti kad dođe do rezanja kadrova. Čini se da nadređeni vole ljude koji vole poduzeće. Žele da poštujete dostignuća kompanije. Ljudi vole pohvale, a tipovi na vrhu još i više od ostalih. Laskanje otvara mnoga vrata i pomaže u zadržavanju posla.

Kako se ne zamjeriti
Koje greške zaposlenici najčešće prave? Evo nekoliko naputaka o postupcima koje trebate izbjeći. Za početak, u vrijeme krize nije pogodno raditi na daljinu, osim ako niste raspoređeni u podružnicu ili predstavništvu pa se takav status podrazumijeva. Izreka “daleko od očiju, daleko od srca” odnosi se i na profesionalne odnose, kaže Viscusi. Obrnuto, povoljno biti pred očima rukovodećeg kadra i izgledati jako zauzeto. Za ovo potonje možete izvesti i malu predstavu. Dovoljno je da ostajete bar pet minuta poslije rukovoditelja, čak i ako u “produžetku” ne napravite ništa korisnoga. To jest predstava, ali vam može sačuvati zaposlenje. Suzdržavajte se od tračeva vezanih za osobe iz radne sredine, a ako vam šef nametne takvu konverzaciju nemojte je poticati i širiti. Povjeri vam li neku nepovoljnu informaciju o kolegi, primjerice da mu predstoji otkaz, teško ćete se nositi s tom spoznajom. Pored toga, dozna li ekipa da dobivate informacije o njima s vrha hijerarhije, počet će vas se kloniti.

savjeti

Male stvari
Nastojte usmjeriti komunikaciju prema temama koje imaju primjesu osobnosti i prirodnosti, umjesto službenosti i usiljenosti. Dotaknite se malih stvari, jer tako se međusobno ophode prijatelji

Buđenje suosjećanja
Rukovoditelji nerado otpuštaju osobu koju osobno znaju ili koju osjećaju da razumiju. Mnogo je teže nekoga otpustiti ako znate da ima tešku obiteljsku situaciju ili je ozbiljno bolestan

Prijateljstvo i posao
Razgovor o poslu, oglašavačkim strategijama i pritužbama kupaca može ga samo podsjetiti da vam je šef, a ne prijatelj

Bez opijanja
Kolege s radnog mjesta najlakše se udružuju u sportskoj dvorani, na igralištu ili lokalu, pri čemu ne mislimo na zajedničko opijanje. Barem u prvoj fazi poznanstva

Važne teme
Čak i ako vas osobito ne zanima kako ide šefovom sinu u 1. razredu, ta je tema važna njemu. Stoga spomen djetetova rođendana, školskog uspjeha i omiljenih hobija može donijeti prevagu u vašu korist.

Autor: Ozren Podnar
16. veljača 2009. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close