Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Radimo spotove za Disney, Microsoft, Oscar, ali i za varaždinsko kiselo zelje

Autor: Barbara Matejčić
18. siječanj 2009. u 22:00
Podijeli članak —

U anketi o najboljim domaćim televizijskim reklamnim spotovima među najčešće spominjanim radovima bio je niskobudžetni spot agencije Luminus za Prehranino ‘Varaždinsko kiselo zelje’

Nepretenciozni i domišljati uradak očigledno skromnog budžeta jako se razlikuje, kao uvjerljiv i jednostavan domaći kratki dokumentarac od hollywoodskog blocbustera, od onog po čemu je Luminus najpoznatiji – uvodnim špicama za dodjelu Oscara. Kada su 2006. godine prvi put radili za Američku filmsku akademiju, to se stvarno činilo kao realizirani američki san. Mladi kreativci iz Zagreba, uz pomoć prijatelja koji živi u Americi, dobili su priliku da njihov rad gledaju milijuni ljudi koji su pratili dodjelu Oscara. Za taj su animirani film nazvan “Oscar City” te godine dobili i najugledniju američku televizijsku nagradu Emmy, u kategoriji dizajna uvodne špice.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Zadovoljna Akademija
U koliko jakoj globalnoj konkurenciji (primjerice u istoj kategoriji bile su nominirane kuće HBO i CBS), ne treba posebno ni napominjati. Šira domaća javnost tada je zapravo prvi put čula za Luminus. Dakle, istovremeno kada i svjetska. A čelni ljudi Luminusa, zagrebačke produkcijske i kreativne kuće koja radi sve, od ideje do postprodukcije, surađuju već godinama iako službeno pod kapom Luminusa rade od 2005. godine. Danas Luminus zapošljava dvadesetak ljudi. Radili su za MTV, Disney, NBA, ABC, Microsoft, Hewlett-Packard, T-com, Plivu, Toyotu, RTL i Novu TV te brojne druge. Kreativni direktor Renato Grgić, koji uz Igora Miholjevića, Kristijana Petrovića i Hrvoja Boljkovca čini jezgru Luminusa, kaže da mu je osobno ipak od svega najdraži njihov prvi veći projekt, onaj iz 2002. godine kada su za Microsoft WinDays radili uvodnu špicu. Za to su na HypeFestu dobili prvu nagradu u kategoriji animacije. Nakon toga je uslijedio niz nagrada i danas imaju bitno više inozemnih priznanja nego domaćih. Iako vrijeme ne dijele na ono prije i poslije Oscara – a nakon prve uvodne špice zvali su ih da rade ponovno pa su napravili i uvodnu špicu za dodjelu Oscara 2008. godine – Grgić kaže da im je to iskustvo donijelo neku vrstu mira i mogućnost da sagledaju cjelinu posla na tako visokoj razini, o čemu su prije imali samo mutne predodžbe. S druge strane to ih je na neki način i stigmatiziralo jer se poslije od njih očekivalo da upotrebljavaju istu tehniku kao onu kojom su impresionirali gledatelje. Konkretno je riječ o rotoskopiji, koju su primijenili u špici za Oscara, pa je onda poslije Američka filmska akademija tražila da to ponove za 80. dodjelu Oscara iako im je Luminus predložio niz drugih, inovativnih rješenja.

Nepretenciozni i domišljati uradak očigledno skromnog budžeta jako se razlikuje, kao uvjerljiv i jednostavan domaći kratki dokumentarac od hollywoodskog blocbustera, od onog po čemu je Luminus najpoznatiji – uvodnim špicama za dodjelu Oscara. Kada su 2006. godine prvi put radili za Američku filmsku akademiju, to se stvarno činilo kao realizirani američki san. Mladi kreativci iz Zagreba, uz pomoć prijatelja koji živi u Americi, dobili su priliku da njihov rad gledaju milijuni ljudi koji su pratili dodjelu Oscara. Za taj su animirani film nazvan “Oscar City” te godine dobili i najugledniju američku televizijsku nagradu Emmy, u kategoriji dizajna uvodne špice.

Zadovoljna Akademija
U koliko jakoj globalnoj konkurenciji (primjerice u istoj kategoriji bile su nominirane kuće HBO i CBS), ne treba posebno ni napominjati. Šira domaća javnost tada je zapravo prvi put čula za Luminus. Dakle, istovremeno kada i svjetska. A čelni ljudi Luminusa, zagrebačke produkcijske i kreativne kuće koja radi sve, od ideje do postprodukcije, surađuju već godinama iako službeno pod kapom Luminusa rade od 2005. godine. Danas Luminus zapošljava dvadesetak ljudi. Radili su za MTV, Disney, NBA, ABC, Microsoft, Hewlett-Packard, T-com, Plivu, Toyotu, RTL i Novu TV te brojne druge. Kreativni direktor Renato Grgić, koji uz Igora Miholjevića, Kristijana Petrovića i Hrvoja Boljkovca čini jezgru Luminusa, kaže da mu je osobno ipak od svega najdraži njihov prvi veći projekt, onaj iz 2002. godine kada su za Microsoft WinDays radili uvodnu špicu. Za to su na HypeFestu dobili prvu nagradu u kategoriji animacije. Nakon toga je uslijedio niz nagrada i danas imaju bitno više inozemnih priznanja nego domaćih. Iako vrijeme ne dijele na ono prije i poslije Oscara – a nakon prve uvodne špice zvali su ih da rade ponovno pa su napravili i uvodnu špicu za dodjelu Oscara 2008. godine – Grgić kaže da im je to iskustvo donijelo neku vrstu mira i mogućnost da sagledaju cjelinu posla na tako visokoj razini, o čemu su prije imali samo mutne predodžbe. S druge strane to ih je na neki način i stigmatiziralo jer se poslije od njih očekivalo da upotrebljavaju istu tehniku kao onu kojom su impresionirali gledatelje. Konkretno je riječ o rotoskopiji, koju su primijenili u špici za Oscara, pa je onda poslije Američka filmska akademija tražila da to ponove za 80. dodjelu Oscara iako im je Luminus predložio niz drugih, inovativnih rješenja.

Izvorno hrvatsko
Akademija je prvi put bila iznimno zadovoljna pa su drugi put igrali na sigurno. No općenito uspoređujući suradnju s domaćim i inozemnim klijentima, Grgić kaže da ih je na početku iznenadilo koliko je sličnosti – “homo sapiens je i ovdje i tamo” – a glavna je razlika u veličini projekata, koji generiraju veću odgovornost i stres, ali i u tome što su vani, zbog velike konkurencije, spremniji su odabirati hrabra rješenja. Svojedobno su razmišljali o odlasku u inozemstvo, ali su odlučili ostati jer im je izazov bilo participirati na tržištu koje se tek formiralo, “dovlačiti” ovdje poslove umjesto obrnuto i, u konačnici, “biti doma”. Za sada zbog te odluke ne žale jer kažu da ionako tehnički sve mogu raditi ovdje (cijeli rad za Oscara je “izvorno hrvatski”), da su im nova znanja zahvaljujući razvoju tehnologije dostupna i da imaju dovoljno posla.

promotivni crtić

Čarobni Varaždin
Iako je animacija njihov znak prepoznatljivosti – pa su tako nedavno za grad Varaždin napravili petominutni animirani film “Čarobna škrinja”, ipak je ona samo jedan od alata kojim se koriste. Nakon prvotnog buma, interes za animaciju je počeo stagnirati pa i Renato Grgić kaže da je Luminus napravio svjestan otklon od animacije iako animacija zna biti vrlo zahvalna zbog dobrog efekta i racionalizacije troškova, što se potvrdilo i s filmom za Varaždin. Zanima li ih animacija koja nije promidžbena? “Apsolutno”, odgovara Grgić i otkriva da već neko vrijeme rade na animiranom filmu “za vlastite potrebe”.

Autor: Barbara Matejčić
18. siječanj 2009. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close