Nepretenciozni i domišljati uradak očigledno skromnog budžeta jako se razlikuje, kao uvjerljiv i jednostavan domaći kratki dokumentarac od hollywoodskog blocbustera, od onog po čemu je Luminus najpoznatiji – uvodnim špicama za dodjelu Oscara. Kada su 2006. godine prvi put radili za Američku filmsku akademiju, to se stvarno činilo kao realizirani američki san. Mladi kreativci iz Zagreba, uz pomoć prijatelja koji živi u Americi, dobili su priliku da njihov rad gledaju milijuni ljudi koji su pratili dodjelu Oscara. Za taj su animirani film nazvan “Oscar City” te godine dobili i najugledniju američku televizijsku nagradu Emmy, u kategoriji dizajna uvodne špice.
Zadovoljna Akademija
U koliko jakoj globalnoj konkurenciji (primjerice u istoj kategoriji bile su nominirane kuće HBO i CBS), ne treba posebno ni napominjati. Šira domaća javnost tada je zapravo prvi put čula za Luminus. Dakle, istovremeno kada i svjetska. A čelni ljudi Luminusa, zagrebačke produkcijske i kreativne kuće koja radi sve, od ideje do postprodukcije, surađuju već godinama iako službeno pod kapom Luminusa rade od 2005. godine. Danas Luminus zapošljava dvadesetak ljudi. Radili su za MTV, Disney, NBA, ABC, Microsoft, Hewlett-Packard, T-com, Plivu, Toyotu, RTL i Novu TV te brojne druge. Kreativni direktor Renato Grgić, koji uz Igora Miholjevića, Kristijana Petrovića i Hrvoja Boljkovca čini jezgru Luminusa, kaže da mu je osobno ipak od svega najdraži njihov prvi veći projekt, onaj iz 2002. godine kada su za Microsoft WinDays radili uvodnu špicu. Za to su na HypeFestu dobili prvu nagradu u kategoriji animacije. Nakon toga je uslijedio niz nagrada i danas imaju bitno više inozemnih priznanja nego domaćih. Iako vrijeme ne dijele na ono prije i poslije Oscara – a nakon prve uvodne špice zvali su ih da rade ponovno pa su napravili i uvodnu špicu za dodjelu Oscara 2008. godine – Grgić kaže da im je to iskustvo donijelo neku vrstu mira i mogućnost da sagledaju cjelinu posla na tako visokoj razini, o čemu su prije imali samo mutne predodžbe. S druge strane to ih je na neki način i stigmatiziralo jer se poslije od njih očekivalo da upotrebljavaju istu tehniku kao onu kojom su impresionirali gledatelje. Konkretno je riječ o rotoskopiji, koju su primijenili u špici za Oscara, pa je onda poslije Američka filmska akademija tražila da to ponove za 80. dodjelu Oscara iako im je Luminus predložio niz drugih, inovativnih rješenja.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu