Mora biti zabavna situacija u kojoj predstavnik PIK-a poslovno razgovara s Dancima. Lijepo se predstavi, po mogućnosti pokaže baš onu reklamnu kampanju sa sloganom ‘Ljubav na prvi pogled’, a oni se neprofesionalno smijulje. PIK-ovom poslovnjaku ništa nije jasno, sve je lijepo rekao, a Danci se misle je li to slučajno ili je ta tvrtka toliko luda da je baš namjerno izabrala takvo ime, i to još za mesnu industriju s kobasicama. Ne znaju oni da je PIK jednostavno poljoprivredno industrijski kombinat, jer na danskome je pik ni manje ni više nego, da prostite, penis, i to u onoj vulgarnijoj jezičnoj varijanti. Kao da su im pythonovci za dansko tržište smišljali marketinšku strategiju.
Danas se tom problematikom u Hrvatskoj bavi konzultantska tvrtka specijalizirana baš za kreaciju imena brenda, koja se zove, a kako drugačije – Nomen est omen. Hrvatski Nomen je dio međunarodne grupacija sa sjedištem u Parizu i podružnicama u Europi, SAD-u, Japanu i Kini. Oni potpisuju potrošačima dobro poznata imena kao što su Toyota Yaris, Volkswagen Touran, Fait Stilo, Armani Mania, ali i brojna domaća – TDR iNovine, Studena GO, Adris grupa, a među novijima je Dukat Sensia. Kako to izgleda kada se radi na imenu nekog novog proizvoda velike svjetske korporacije, pitali smo direktoricu Nomena Nelu Milijić. Sve podružnice istovremeno kreiraju svoje prijedloge, i to po 200 imena. U konačnici se po svakom projektu stvori oko šest tisuća imena, koja se onda provlače kroz marketinško, jezično i pravno ‘sito’, da bi se naručitelju predstavilo 100 do 150 imena. Na koncu tek šest do osam imena ulazi u finalnu prezentaciju. A koje bitne karakteristike mora zadovoljavati dobar naziv proizvoda?
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu