U sljedećih deset dana trebalo bi se sazvati Vijeće za obranu, na kojem će se nakon desetak godina ‘guranja problema pod tepih’, odlučiti o sudbini hrvatskog zrakoplovstva, piše Novi list.
Prema neslužbenim pričama, zakulisne se igre pojačavaju kako je dan odluke sve bliže. Hrvatska trenutno ima samo dvije fiskalno moguće opcije za očuvanje lovačkog zrakoplovstva, navodi Novi list. Jedna je remont aviona u Rumunjskoj, a druga je remont s kupnjom dodatnih MIG-ova 21 u Ukrajini. S obzirom na to da je riječ o poslu čija se vrijednost procjenjuje na 20 milijuna eura, sasvim je jasno da se zainteresirani nastoje izboriti za svoj dio kolača.
Rumunjski lobi u Hrvatskoj je jak i to još od vremena kad se 2002. godine umjesto u Izrael, 12 aviona poslalo na remont upravo u Rumunjsku. Rumunjski lobi sada pritišće sve one koji su uključeni u donošenje odluka, neslužbeno se doznaje da je najveća doza lobiranja potrošena na predsjednika Ivu Josipovića.
Struka unutar Oružanih snaga je protiv takve solucije jer je remont iz 2002. godine pokazao kako Rumunji nisu dobar odabir. Naime, na remontiranim je avionima bilo previše pogrešaka i dodatnog posla pa unutar HRZ-a i danas vlada nezadovoljstvo tim poslom.
(pd)
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu