Pula papirnatu birokraciju šalje u povijest

Autor: Stjepan Škramić , 04. svibanj 2011. u 14:10

U prostorijama Komunalne palače u Puli svečano je obilježen početak primjene elektroničkog potpisa (e-potpis) u poslovanju gradske uprave, čime je Pula postala prva javna uprava u Hrvatskoj koja je omogućila primjenu e-poslovanja u cijeloj gradskoj upravi.

Gradonačelnik Boris Miletić naglasio je da grad na ovaj način potvrđuje vodeću poziciju u primjeni novih tehnologija te iskazuje veliku otvorenost za prihvaćanje novih znanja. Naglasio je da ovo može i drugim javnim upravama poslužiti kao povod za uvođenje novih tehnologija koje u razvijenim zemljama predstavljaju standard uobičajenog poslovanja.

Miletić je istaknuo brojne prednosti e-poslovanja kao što su bolja organizacija rada, veća učinkovitost te cjelokupna percepcija poslovanja u upravi. Posebno je naglasio kako se na ovaj način u središte interesa stavljaju građani čime je gradska uprava potpuno na usluzi svojim građanima, što je njena najvažnija uloga. a Gradonačelnik se osvrnuo se i na transparentnost rada ove uprave koja je u tom pogledu prva u Istarskoj županiji i osma u Hrvatskoj. Postižu se značajniji učinci s manje zaposlenih dok je istovremeno broj uspješno realiziranih projekata veći i kvalitetniji.

Nenad Stojiljković iz Swing informatike smatra taj potez krunom četverogodišnjeg napora u organizaciji elektroničkog upravljanja predmetima i dokumenata Za Pulu je to značajan razvojni iskorak, a na razini Hrvatske riječ je o apsolutnoj inovaciji, jer nitko još nema ništa slično u svom poslovanju.

Krešo Perica iz IBM-a Hrvatska izrazio je zadovoljstvo jer Grad Pula prati trendove i pozvao druge javne uprave da slijede ovaj primjer koji svakako pridonosi informatizaciji i napretku Hrvatske.

Prisutnima je prezentiran cjelokupni projekt e-poslovanja. Proces je započeo 2008. godine uvođenjem sustava za elektroničko upravljanje dokumentima u Gradsku upravu koji je omogućio elektroničko kolanje dokumentacije između gradskih odjela s ciljem bržeg, točnijeg i efikasnijeg poslovanja. Tijekom 2009. godine uveden je ISO 9001:2008 standard, a krajem 2009. puštena je u rad nova web stranica putem koje su omogućene dvije nove usluge: pregled predmeta i info SMS, a u tijeku je uvođenje standarda za informacijsku sigurnost ISO 27001. Uvođenje elektroničkog potpisa je završna faza razvoja projekta. Razvoj ovog projekta omogućen je donošenjem nove Uredbe o uredskom poslovanju tijekom 2010. godine, a rezultirao je implementacijom elektroničkog potpisa i elektroničkih isprava u rad gradske uprave.

Prednosti e-poslovanja su povećanje efikasnosti rada, smanjenje troškova poslovanja, dostava zahtjeva e-poštom, praćenje statusa rješavanja predmeta, preuzimanje elektronske isprave putem interneta i nepotrebna javnobilježnička ovjera e-isprave. U pulsku gradsku upravu uveden je tzv. napredni elektronički potpis koji pouzdano jamči identitet potpisnika i koji udovoljava posebnim odredbama utvrđenim Zakonom o elektroničkom potpisu.

Komentirajte prvi

New Report

Close