Allianz: Alkohol i nekorištenje pojasa veliki problemi za sigurnost u prometu

Autor: Poslovni.hr , 28. lipanj 2011. u 15:20
Christoph Lauterwasser

U Hrvatskoj čak 30 posto prometnih nesreća uzrokovao alkohol, dok samo 46 posto vozača koristi sigurnosni pojas

Više od 45 predstavnika iz cijeloga svijeta, okupljenih na globalnoj konferenciji Allianzova centra za tehnologiju (ATZ), koja se ove godine održava u Zagrebu od 28. do 30. lipnja, razmijenit će svoja iskustva te saznati novitete iz područja motornih vozila. Okupljajući stručnjake sa svih krajeva svijeta, Allianz osigurava da se saznanja proizašla iz najnovijih AZT-ovih istraživanja o raznim vrstama šteta na motornim vozilima uključe u praksu svih zemalja, ističu iz te osiguravateljske tvrtke.

”Svaki dan više od 3.000 ljudi pogine u prometnim nesrećama diljem svijeta a 30.000 ljudi bude ozbiljno ozlijeđeno. S obzirom na rast prometnih nesreća očekuje se da će se ova brojka udvostručiti do 2020. godine. No, većina nezgoda se može spriječiti. Kao najveća svjetska osiguravateljna tvrtka u području osiguranja imovine i osiguranja od nezgode, Allianz osigurava više od 50 milijuna automobila diljem svijeta te već 40 godina putem AZT-a radi na smanjenju učestalosti i ozbiljnosti nesreća”, kazao je prigodom otvorenja konferencije Christoph Lauterwasser, generalni direktor ATZ-a.

”U Hrvatskoj je postignut značajan uspjeh u devedesetim, no broj poginulih u prometnim nesrećama ostaje dosta visok, posebice kad je riječ o mladim vozačima, s oko 30 poginulih vozača u dobi od 18 do 25 godina na 1.000 osoba. U Hrvatskoj je veliki problem alkohol. U čak 30 posto prometnih nesreća vozač je bio pod utjecajem alkohola, dok je drugi ozbiljan problem vezivanje sigurnosnog pojasa. U Hrvatskoj je samo 46 posto vozača vezano, što je iznimno malo u usporedbi sa zapadnom Europom gdje su brojke veće i od 90 posto”, komentirao je Lauterwasser.

Allianzov centar za tehnologiju već dugi niz godina surađuje s autoindustrijom u području alternativnih motornih sustava. ‘’Poznati proizvođači automobila najavljuju dolazak velikog broja novih električnh i hibridnih automobila na tržište u idućih 5 do 10 godina. Hibridni i električni automobili naravno nisu novost, no moramo se pripremiti za njihov dolazak na ceste. Novi hibridni automobili imaju doseg od čak 500 kilometara, što u usporedbi s električnim automobilima, koji imaju doseg od samo 60 kilometara, pokazuje izniman napredak. Stoga se u AZT-u već godinama pripremamo na sve veći broj automobila s alternativnim motornim sustavima na cestama radeći za autoindustriju crash testove, detaljna ispitivanja sigurnosti vozila, posebne edukacije za njihovo servisiranje i slično’’, kazao je Carsten Reinkemeyer, direktor istraživanja sigurnosti u AZT-u.

Iako je u Hrvatskoj u posljednje tri godine broj novoprodanih automobila pao za čak 56 posto, motorna vozila i dalje predstavljaju najvažniji segment tržišta osiguranja u Hrvatskoj. ‘’Bruto premija tržišta osiguranja prošle je godine iznosila preko 9,24 milijarde kuna, dok je osiguranje motornih vozila činilo čak 41 posto navedenog iznosa. Hrvatsko tržište stagnira, više nije tržište novih motornih vozila i tržište leasinga, već je postalo tržište starih vozila s prosječnom starosti automobila od 11 godina. No, udio premije u bruto društvenom proizvodu je još uvijek nizak s oko 2,8 posto, dok se u razvijenom dijelu Europe kreće oko 8 posto. Ovaj segment smatramo iznimno važnim i kontinuirano ulažemo u njegov razvoj prilagođavajući se novim uvjetima. Navike potrošača su se promjenile, oni traže transparentnost, jednostavnost i dostupnost informacija te žele kvalitetniju uslugu’’, komentirao je situaciju na hrvatskom tržištu Slaven Dobrić, član Uprave Allianza Zagreb.

Ove je godine u AZT-u posebna pažnju posvećena sigurnosti u prometu djece starije od 5, a mlađe od 12 godina, koja i prema Hrvatskom zakonu o sigurnosti u prometu moraju koristiti posebno postolje za sjedanje i biti u njemu vezana. Prema podacima Ministarstva unutarnjih poslova samo u prvih 5 mjeseci ove godine na hrvatskim cestama je poginulo troje djece, a više od 400 ih je ozlijeđeno. Carsten Reinkemeyer upozorio je na istraživanja AZT-a koja pokazuju kako bi velika većina ozljeda i tragičnih gubitaka života bila spriječena da su nastradala djeca bila vezana u primjerene dječje autosjedalice pravilno učvršćene u vozilu, najčešće obiteljskom automobilu. ‘’Iako uporaba pojasa kod djece smanjuje rizik od ozljeda za 60 posto, dok uporaba sjedalice smanjuje rizik čak i do 90 posto, europske statistike nažalost pokazuju da čak 6 od 10 djece putuje u pogrešno okrenutim sjedalicama, dok više od dvije trećine roditelja pogrešno veže pojas. Sve ovo dokazuje da je stalna edukacija nužna’’, zaključuje Reinkemeyer.

(pd)

Komentirajte prvi

New Report

Close