Premija premašila 10,5 mlrd. kuna, ali godišnji rast usporen

Autor: Ana Blašković , 14. siječanj 2020. u 22:00
Direktor Hrvatskog ureda za osiguranje Hrvoje Pauković/Dalibor UrukaloviĆ/PIXSELL

Osiguravatelji lani ugovorili veći broj polica, ostvarili veće prihode, ali i šire ‘odriješili kesu’ za likvidaciju šteta.

Iza domaćih osiguravatelja još jedna je iznimno dobra godina; u 2019. bruto zaračunata premija premašila je 10,5 milijardi kuna.

Riječ je o rekordnom, po prvi puta dvoznamenkastom iznosu koji je za gotovo 690 milijuna kuna veći nego lani, iako je rast blago usporio tempo prošlogodišnjih 8,8 na 7 posto.  Osiguravajuće kuće lani su ugovorile veći broj polica, ostvarile veće prihode, ali i šire "odriješile kesu" za likvidaciju šteta. Broj prijavljenih šteta porastao je za oko 675 tisuća na čije ime je osiguranicima isplaćeno oko 6 milijardi kuna, 459 milijuna kuna više nego 2018.

Među glavnim igračima nema bitnih pomaka u rangu, ali ima u veličini njihovog tržišnog kolača. Lider je i dalje Adrisovo Croatia osiguranje koja je u godina dana ostala bez dva postotna boda tržišta spustivši se na 25,7 posto udjela u ukupnoj zaračunatoj premiji. Allianz s 12,9%, Euroherc s 12,1%, Wiener s 8,8% te Generali sa 7,6%, redom bilježe povećanje svojih udjela. Ostali osiguravatelji bore se za preostalu trećinu tržišta. 

Motor rasta osiguravateljnog biznisa ostaju, bez puno iznenađenja, neživotna osiguranja u kojima je premija porasla za 11,3 posto dosegnuvši 7,5 milijardi kuna. Segment života pod baražnom je vatrom niskih kamatnih stopa, osiguravatelji i dalje očito muku muče što ponuditi klijentima a da im bude interesantan paket.  Da još traže rješenje ilustrira pad premije od 67,2 milijuna kuna (-2,1%) na 3,07 milijardi kuna. Prema riječima direktora Hrvatskog ureda za osiguranje (HUO) Hrvoja Paukovića taj pad "nije dramatičan" i posljedica je niskih kamatnih stopa.

Skok kasko premija
Za razliku od domaćeg tržišta na kojem su osiguranja za većinu još uvijek "nužno zlo" na koje sili zakonodavac Hrvatska s 347 eura uplaćene premije po stanovniku Hrvatska daleko je iza europskog prosjeka od 2170 eura. Ne čudi, stoga, da su osiguravatelji iskoristili financijsku putovnicu i iskoračili na lukrativnija zapadna tržišta. "Hrvatsko osiguranje postalo je izvozni proizvod, u smislu izvoza naših financijskih usluga na tržišta članica EU-a, na to smo posebno ponosni", rekao je Pauković. 

Tako je od 10,5 milijardi kuna premije van granica Lijepe naše zarađeno gotovo 435 milijuna kuna, 85 posto više nego lani. Prednjače Austrija koja im je donijela oko 248 milijuna kuna, slijede Slovenija sa 162 milijuna i Italija s premijom od 18 milijuna kuna, najviše zahvaljujući kasku te osiguranjima od automobilske odgovornosti.  Pogleda li se pobliže segment neživotnih osiguranja, od 7,5 milijardi kuna premije, glavninu čine automobilska osiguranja – kasko i osiguranje od automobilske odgovornosti.

Dok je za AO police uplaćeno nešto manje od 2,3 milijarde kuna, 5,5 posto više nego lani, znatan skok bilježi kasko. U godini dana uplaćeno je 200-tinjak milijuna kuna više, odnosno 1,25 milijardi, što reflektira skok flotnih prodaja automobila, redom financiranih na leasing kojem je zakonski uvjet postojanje police kaska.  U segmentu neživota, vrijedi istaknuti relativno najveći rast premije za osiguranje kredita (+47,5%), na oko 383 milijuna kuna.

Lukrativna niša – zdravlje
Iz godine u godinu raste niša zdravstvenog osiguranja na krilima pada povjerenja u javno zdravstvo. Lani su osiguravatelji naplatili 606 milijuna kuna premije, 16,5 posto više nego 2018., a s očekivanjima da će se taj trend nastaviti osiguravatelji aktivno rade poslovne planove.

Za dopunsko osiguranje premija je porasla na 400-tinjak  milijuna kuna, a kod dodatnog na oko 190 milijuna kuna.  Pritom se u statistiku HUO-a ne uračunavaju premije dopunskog osiguranja koje građani plate državnom HZZO-u, dominantnom u tom segmentu, a kojeg osiguravateljna branša smatra nelojalnom konkurencijom i traži da napokon počne poslovati po pravilima struke.

Komentirajte prvi

New Report

Close