Polovica banaka u Hrvatskoj želi biti poput Amazona

Autor: Bernard Ivezić , 08. travanj 2016. u 10:28
Michal Panowicz, stariji potpredsjednik Nordee/Sanjin Strukić/PIXSELL

Budućnost je u pretraživanju transakcija kao u Googleu i kupnji bankarskih proizvoda kao na Amazonu.

Možda izgleda kao da će telekomi imati veliki utjecaj na razvoj bankarstva u jugoistočnoj Europi, ali u idućih nekoliko godina ključnu promjenu u bankama izazvat će tvrtke poput Googlea i Amazona, moglo se doznati na konferenciji New Banking Vision koja se u četvrtak održala u Zagrebu.

Svaka druga banka u Hrvatskoj (46 posto) već je krenula u digitalnu transformaciju, navodi se u istraživanju koje je proveo organizator konferencije IT tvrtka Asseco SEE. Ta transformacija pretvorit će postojeće sustave digitalnog bankarstva u Hrvatskoj u aplikacije, kako web tako i mobilne, s mogućnostima kakve nude poznati internetski servisi. Michal Panowicz, stariji potpredsjednik za digitalno bankarstvo u najvećoj nordijskoj bankarskoj grupaciji Nordei, kaže da je kroz takav proces prošla mBanka u Poljskoj.

 

46posto

banaka u Hrvatskoj krenulo u digitalnu transformaciju

"To znači nuditi sve usluge online i prodavati sve usluge online", kaže Panowicz. mBanka, u kojoj je prethodno vodio digitalnu transformaciju, tako omogućuje pretraživanje uplata i isplata kao u Gmailu. Uplate i isplate su izlistane poput mailova, a tražilica omogućuje da se jednostavno pronađe točno određena transakcija. Zatim se ona jednostavno može ponoviti ili izmjeniti prije ponovnog izvođenja. Sustav, nadalje, svaku transakciju označava kao izdatak za hranu, dom, gorivo, režije, zabavu ili neku drugu kategoriju koju korisnik sam odredi. Jednako tako automatski označava i sve izvore prihoda pa automatski radi grafikone i pomaže klijentu u analizi osobnih financija.

Poljska mBanka to je nadogradila s mogućnosti budžetiranja, odnosno planiranja potrošnje, a njena realizacija isto se automatski osvježava. Panowicz pojašnjava da je sve to temelj da se korisnicima ponudi šira usluga i da ih se snažnije poveže s bankom. "Unutar rješenja je trgovina s bankarskim proizvodima, gdje korisnik može kupiti sve online od nove kartice, kredita, osiguranja, pa sve do investicijskih proizvoda", kaže Panowicz. Dodaje da osim online kupnje odmah, kao na Amazonu, svaki klijent može o proizvodu dogovoriti dodatne, prilagođene uvjete izravno preko video chata. "Na taj način se može značajno optimizirati mreža poslovnica, a s druge strane takvim pristupom banke imaju adekvatan odgovor na fintech startupe", kaže Panowicz. Navodi da je mBanka sve to uvela u roku kraćem od dvije godine, a slično će napraviti i Nordea. "To nije pitanje tehnologije već promjene načina poslovanja", zaključuje Panowicz.

Komentirajte prvi

New Report

Close