Bankari smatraju da će im posao uzeti financijski startupi

Autor: Poslovni dnevnik , 08. kolovoz 2016. u 22:01
Konkurenciju banaka i startupova polako zamjenjuje izravna suradnja/Thinkstock

Financijski startupovi počeli su izravno pristupati klijentima i potpuno zaobilaze banke.

Većina bankara smatra da glavna prijetnja njihovu poslovanju nisu ni loši krediti ni niske kamatne stope već razvoj financijskih tehnologija (FinTech), proizlazi iz istraživanja konzultantske kuće PricewaterhouseCoopers (PwC).

Čak 76 posto ispitanika iz bankarskog sektora smatra da dio njihovog poslovanja u opasnost dovode FinTech poduzeća. Svjedoče situaciji u kojoj financijski startupovi izravno pristupaju krajnjem korisniku i potpuno zaobilaze banke. Ne iznenađuje da se u bankarskom sektoru gubitak udjela na tržištu i pritisak na maržu smatraju ključnim prijetnjama. Tri četvrtine ispitanika u istraživanju smatra da je sve veća usredotočenost na klijenta najveći učinak koji financijske tehnologije imaju na njihovo poslovanje. Iako i dalje slaba točka tradicionalnih banaka, orijentacija prema klijentima jedna je od prednosti startupova.

 

76posto

bankara FinTech kompanije doživljava kao prijetnju

Novopridošlice na tržište percipiraju frustracije klijenata kao priliku za izradu prikladnih rješenja, dok tradicionalne banke i dalje zaostaju u postupnim poboljšanjima usluge. Time bi se mogla objasniti činjenica da konkurenciju između banaka i startupova polako zamjenjuje izravna suradnja. Banke su od svih financijskih sektora najaktivnije u pogledu sklapanja partnerstava s FinTech poduzećima. U istraživanju je 42 posto ispitanika iz bankarskog sektora izjavilo da sklapaju zajednička partnerstva i uspostavljaju investicijske fondove za financiranje FinTech poduzeća.

Manoj Kashyap, globalni voditelj zadužen za usluge sektoru financijskih tehnologija PwC-a, smatra da, unatoč važnosti suradnje tradicionalnih banaka i startupova, još uvijek je prerano za njezino ostvarivanje, a dogovor oko optimalnih načina rada mogao bi potrajati. "U međuvremenu bi banke trebale početi pojednostavljivati svoje proizvode i usluge kako bi olakšale usporedbe s drugim sudionicima tržišta i smanjile nedoumice klijenata", ocjenjuje Kashyap. 

Komentirajte prvi

New Report

Close