Zaboravite sve što ste naučili o poslovanju, pravila igre se mijenjaju

Autor: Poslovni.hr , 07. svibanj 2015. u 07:00
Foto: Thinkstock

Glavno pitanje više ne glasi kakav proizvod mogu prodati, nego što moji kupci uistinu žele i kako im to mogu ponuditi kroz intuitivnu uslugu.

Svijet prolazi kroz potpunu transformaciju poslovanja koja se događa jednom u sto godina, tvrdi Tien Tzuo, predsjednik uprave uspješne tvrtke Zuora.

Na postavljeno pitanje: 'Kakav savjet biste dali nekome tko pokreće vlastiti posao?', Tzuo je odgovorio vrlo konkretno.

'Zaboravite sve što ste naučili u poslovnim školama ili ih uopće ne upisujte. Svijet prolazi kroz potpunu transformaciju poslovanja koja se događa jednom u sto godina i koja odbacuje sva dosad utvrđena pravila. To uključuje i sve ono što studente uče na prestižnim poslovnim sveučilištima', dodao je.

'Posljednjih 100 godina, temeljna premisa uspješnog poslovanja bila je napraviti hit proizvod koji bi potom pokušali prodati u što više fizičkih primjeraka kako bi zarada bila što veća. Ti dani su prošlost. Trenutno, stvari funkcioniraju drugačije. Svijet se okreće prodaji pretplata za razliku od prodaje fizičkih proizvoda a u takvoj 'ekonomiji pretplate', tvrtke su fokusirane na generiranje prihoda koji im se vraća i isplaćuje kroz duži period.

Cilj takve vrste poslovanja više nije u zaradi od pojedinačne prodaje već se potrošačima nastoji pružiti određena vrijednost kako bi zadržali postojeću uslugu koja se konstantno razvija.

Glavno pitanje više ne glasi kakav proizvod mogu prodati, nego, što moji kupci uistinu žele i kako im to mogu ponuditi kroz intuitivnu uslugu.

Tko odgovori na to pitanje, napravio je pola posla,čio je na kraju.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Gospodin Tzuo, a i urednik ove rubrike su očito u zaostatku za poslovnom filozofijom barem pedesetak godina. Prodajna orjentacija, proizvedi- prodaj napuštena je još pedestih godina prošlog stoljeća. Zamijenila ju je filozofija marketinga : Istraži šta potrošać želi-proizvedi-prodaj.Predpostavljam da nema ozbiljnije poslovne škole u svijetu i kod nas na kojoj se nebi predavala teorija i praksa marketinga.

New Report

Close