Od poslovnog modela cvjećara možete naučiti fantastične stvari

Autor: Filip Jelić , 06. svibanj 2013. u 13:14
Ilustracija, snimio: Goran Jakus/PIXSELL

Ovog tjedna kao temu smo odabrali konkretnu djelatnost (cvjećare koji kupuju cvijeće te ga potom prodaju na tržištu u svom izvornom obliku ili u obliku cvjetnog aranžmana) koja skriva mnoge specifičnosti.

Ovog tjedna kao temu smo odabrali konkretnu djelatnost (cvjećare koji kupuju cvijeće te ga potom prodaju na tržištu u svom izvornom obliku ili u obliku cvjetnog aranžmana) koja skriva mnoge specifičnosti kako bi vam pomogli u svakodnevnom poslovanju kroz egzaktna primjer jedne uobičajene djelatnosti.

Uz poštivanje Čl. 12. Zakona o trgovini koji se odnosi na minimalne tehničke te opće sanitarne i zdravstvene uvjete (potrebno je pribaviti rješenje o zadovoljavanju navedenih uvjeta od nadležnog ureda), trgovinu na malo cvijećem mogu obavljati sljedeći subjekti:

– pravne i fizičke osobe koje su registrirane za obavljanje djelatnosti trgovine na malo cvijećem

– pravne i fizičke osobe registrirane za proizvodnu djelatnost uz uvjet da svoje proizvode prodaju u trgovini na malo

– nositelji i članovi seljačkog gospodarstva

Bitno je napomenuti da trgovci koji prodaju cvijeće i cvjetne aranžmane vode poslovne knjige i evidencije kao i ostali poduzetnici koji se bave prodajom neke druge vrste robe.  Članak 16. Zakona o trgovini nalaže da je trgovac dužan nadležnom inspektoratu osigurati podatke o stanju robe u prodavaonici (ukoliko se traženi podaci ne nalaze u prodavaonici, trgovac ih je dužan dostaviti tijelu koje ih je tražilo najkasnije u roku od 24 sata). Iako Zakon o trgovini više ne propisuje obvezu vođenja knjige popisa, trgovci su uglavnom zadržali takav način praćenja poslovanja zbog jednostavnosti vođenja i dostupnosti podataka. Kako se u knjigu popisa unose podaci o zaduženju i razduženju robe, trgovac je dužan sastaviti određenu ispravu kojom je robu „zadužio“ (kalkulacija) sa podacima o vrsti robe, količini te o maloprodajnoj cijeni. Maloprodajna cijena svakog pojedinačnog artikla (cvijet, buket, vijenac ili druga vrsta aranžmana) mora biti jasno istaknuta u prodavaonici na vidljivom mjestu.

Prema Pravilniku HGK trgovcima na malo cvijećem zbog ograničenog roka trajanja biljaka dopušten je manjak u visini od 5% na rezano cvijeće i 3% na lončanice u odnosu na ukupnu količinu prodanog cvijeća u obračunskom razdoblju.

Kao što je već ranije spomenuto trgovci cvjećari prodaju pojedinačno cvijeće, ali ih i sjedinjuju  u bukete ili aranžmane. Tako oblikovan proizvod uglavnom je skuplji od pojedinačnih artikala koji ga sačinjavaju, a razliku čini vrijednost usluge aranžiranja. U tom slučaju javlja se problem kod razduženja knjige popisa za artikle koji se nalaze u buketu ili aranžmanu. Postoji nekoliko načina kako knjigu popisa zadužiti ra razliku u cijeni:

– dodatno zadužiti  knjigu popisa za vrijednost razlike u cijeni

– u knjizi popisa stornirati svaki pojedinačni artikl koji se nalazi u buketu ili aranžmanu te zadužiti knjigu za vrijednost buketa ili aranžmana

– svaki artikl fakturirati zasebno po maloprodajnoj cijeni, a na računu dodati uslugu aranžiranja.

*takva usluga aranžiranja ne unosi se u knjigu popisa, nego se posebno evidentira. Cijenu takve usluge trgovac je dužan posebno istaknuti u svom prodajnom prostoru.

U vođenju evidencija budite temeljiti i ažurni, a ukoliko želite postići potpunu transparentnost poslovanja savjetujemo vam da razne ukrasne vrpce, spužve, ljepilo, spajalice, zelenilo te ostali materijal koji vam služi za aranžiranje ne zadužujete u knjizi popisa već vodite kao potrošni materijal. Takav materijal u prodavaonici mora biti posebno izdvojen te mora biti na neki način obilježen kao potrošni materijal. U tom ćete slučaju vrlo lako dokazati nadležnom tijelu da tako evidentiran materijal nije predmet prodaje. 

Autor članka Filip Jelić stručnjak je koji radi za tvrtku Fidestum.

Komentari (1)
Pogledajte sve

[emo_palacg]

New Report

Close