Tržište vam je vrlo teško, porezi se pojavljuju niotkuda

Allison Kirkby Allison Kirkby

Predsjednica Uprave Tele2 grupe o poslovanju i planovima u Hrvatskoj.

Tele2 je u Hrvatskoj otvorio drugačiji prostor za natjecanje na tržištu poslovnih korisnika. Umjesto klasičnih usluga namijenjenih lokalnoj potrošnji, uveo je izvozno orijentiranu telekomunikacijsku uslugu M2M namijenjenu domaćim proizvođačima koji žele ili su već zakoračili u internet stvari i u tome imaju regionalne ili globalne planove. Malin Holmberg, predsjednica Uprave Tele2 u Amsterdamu nam je pokazala da u tome ima punu podršku središnjice.

Štoviše, novoj predsjednici Uprave Tele2 grupe Allison Kirkby, koja je tu funkciju preuzela prije tri mjeseca, situacija na jugoistoku Europe dobro je i osobno poznata. Kirkby svoju je karijeru započela kao direktorica financija P&G-a za Balkan. I nije samo po tome neobična šefica jednog telekoma. Karijeru je dugo gradila u FMCG industriji radeći i za Virgin media, Shine group, 21st Century Fox i Greggsa. U Amsterdamu smo s Allison Kirkby popričali i o poslovanju Tele2 u Hrvatskoj.

Tele2 je u Nizozemskoj predstavio prvu isključivo 4G mrežu na svijetu, ali u Hrvatskoj se držite 3G tehnologije. Zašto?
U Hrvatskoj ulažemo u infrastrukturu koja je spremna za 4G tehnologiju. Prebacujemo se sa Ericssonove na tehnologiju Huaweija. Nova infrastruktura pruža jako dobre mogućnosti za surfanje po mobilnom internetu već na 3G tehnologiji i zato nema potrebe da odmah prijeđemo na 4G. No, lansirat ćemo 4G kad za to bude pravi trenutak.

Kako ste zadovoljni s poslovanjem Tele2 u Hrvatskoj?
Hrvatsko je tržište vrlo teško. Kod vas se porezi pojavljuju niotkuda, što jako otežava planiranje poslovanja i profitabilnosti. No, jako sam ponosna na ono što je napravila Uprava Tele2 Hrvatska i kako se nosi sa takvim izazovima. Posebno stoga što su postigli jako dobre rezultate iako u odnosu na konkurenciju nije bila najbolja. No, to se sada s investicijama, koje Tele2 radi u infrastrukturu, ubrzano mijenja.

Pričalo se da bi Tele2 mogao na hrvatskom tržištu pronaći model suradnje s Telenorom, čak na taj način izaći s našeg tržišta. Gdje surađujete s Telenorom?
Jedino u Švedskoj. Nigdje drugdje. Tele2 je izazivač i kao takav nastupa samostalno svuda, pa i u Hrvatskoj.

Kako se pripremate za izazove jedinstvenog digitalnog tržišta?
U posljednjih nekoliko godina konsolidirali smo poslovanje na devet tržišta. Krenuli smo od toga da je važno utvrditi i ojačati pozicije na tržištima gdje smo dosad bili jaki. Usto, mnogo smo uložili u tržišta gdje vidimo mogućnost velikog rasta, kao u Nizozemskoj i Kazahstanu. Hrvatska je jedno od tih tržišta i u Hrvatskoj zato ulažemo u novu infrastrukturu. Ulažemo i u Austriji. Očekujem da ćemo već dogodine moći vidjeti prve financijske učinke tih investicija. 

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana Pogledaj sve