‘Obični’ mobiteli nisu za otpis, pružaju nam digitalni detoks

Autor: Sergej Novosel Vučković , 15. ožujak 2018. u 22:00
Himbele pokriva poslovanje u 28 država/Goran Stanzl/PIXSELL, REUTERS

Tomislav Himbele, šef marketinga HMD Globala za istočnu i srednju Europu, o mobilnoj industriji u Hrvatskoj i svijetu i povratku Nokije na scenu.

Cijeli je svijet prošle godine bio u nemalom šoku, kad je, kao kakav 'flashback' iz prošlosti, predstavljena Nokia 3310, koja je početkom (n)ove ere bila jedan od najpopularnijih mobitela, s desecima milijuna prodanih komada. I premda je tvrtka HMD Global iz Finske, korisnik brenda Nokia, tad plasirala tek minimalno osvježenog nasljednika kultnog modela, i takva 3310 je na nekim svjetskim tržištima bila najprodavaniji 'obični' telefon 2017., zaprijetivši i moćnim brendovima pametnih telefona.

U HMD-u su nedavno izabrali najbolje mjesto i vrijeme za svjetske premijere novih perjanica Nokije, koje su sve samo ne obični ili 'starinski' uređaji. Tako su na Mobile World Congressu u Barceloni, najvećem svjetskom sajmu mobilne industrije, predstavili i model 8810 4G, koja se također 'fura' na retro stil nekadašnje 'banane', no koja je moderna i konkurentna po funkcionalnosti.  U Barceloni je bio i Tomislav Himbele, voditelj marketinga HMD Globala za CEE, odgovoran za komunikaciju i marketing kompanije u 28 zemalja od Rusije do Izraela, uključujući i Hrvatsku.

Ističe da je kompanija unazad godinu dana izdala desetak pametnih telefona koji se žele prepoznati po kvaliteti, dizajnu i izdržljivosti koji su krasili Nokiju nekad. "Nokia je oduvijek odudarala od konkurencije. Osim izbora materijala i načina izrade, donosimo kvalitetu izrade u niže cjenovne segmente, što je dosad bilo rezervirano samo za high end uređaje. To su i 'čisti' Androidi, bez bilo kakvih unaprijed instaliranih aplikacija, čime dajemo korisnicima na izbor koje aplikacije će instalirati, umjesto da ih namećemo, a što donosi i optimiziranije trošenja baterije, više raspoložive memorije i mogućnost dobivanja nadogradnji softvera bez čekanja", objašnjava Himbele, vezan s Nokijom, kaže, još od vremena Nokije (prvi mu je mobitel bio jednako slavni model 3210), preko Microsofta do HMD-a. 

Još smo dominantno operatorsko tržište 
Namjera HMD Globala jest, kako ističe, omogućiti korisnicima da za cijenu nižu od premium mobitela konkurenata dobiju cijeli portfelj uređaja vrhunskih značajki koje pariraju upravo takvim high end uređajima. To su, primjerice, i Nokia 8 i Nokia 8 Sirocco, najjači aktualni modeli u ponudi. A Himbele vjeruje i da se time, kao i Nokijinom izdržljivošću i dugotrajnošću, mogu približiti i mlađoj publici.

"Te karakteristike dobro rezoniraju kod svih dobnih skupina potrošača, svi želimo vrijednost za svoj novac, a ta vrijednost kod Nokije se očituje kroz činjenicu da će uređaj biti 'svjež' kroz godine, odnosno pouzdan, ne samo izdržljiv". Kako je on na svojoj poziciji zadužen za golemi dio Europe, s državama koje su i različite kupovne moći i navika, naš čovjek u vrhu HMD Globala drži da i Hrvatska ima specifičnosti.

"Hrvatska je još uvijek dominantno operatersko tržište, dakle većina telefona prodaje se preko operatera, dok se u nekim zemljama taj trend pomalo mijenja i korisnici sve veći i veći broj uređaja kupuju online ili u drugim prodajnim kanalima, poput dućana elektronikom. Sto se tiče udjela pametnih telefona kao i načina korištenja, te zahtjeva korisnika, mislim da prevelike razlike nema u odnosu na bilo koje drugo razvijeno tržište".

A čini se da tržišta dobro reagiraju i na 'obične' telefone poput 3310 i sličnih. "Iako je vjerojatno općenito mišljenje da tržište običnih telefona opada, ono posljednjih par godina ne stagnira, već je stabilno i pruža daljnje mogućnosti za inovacije, te je još uvijek značajne veličine. Prema našim saznanjima, osim korisnika koji 'obične' telefone koriste kao primaran uređaj, veliki je broj i onih koji ih koriste kao sekundarni uređaj, bilo u privatne ili u poslovne svrhe. Također, mi komuniciramo 3310 i kao 'digital detox' uređaj; što sve više zauzima pažnju medija i korisnika", kaže šef marketinga HMD Globala za CEE. 

Svijetla budućnost
Ta je kompanija, reći će, i najveći startup, jer se njeni telefoni koriste u više od 170 zemalja u svijetu, te jedinstveni startup i po tome što su vrlo mlada kompanija koja koristi naslijeđe jednog od najcjenjenijih brendova u industriji.  Himbele ističe da dio zaposlenih u HMD Globalu jesu stariji 'nokijaši', ali da imaju i sve više ljudi koji dolaze i iz drugih industrija, koji time unose nova razmišljanja i načine pristupanja tržištu mobilne telefonije.

Cilj je kompanije, čiji su temelj poslovanja partnerstva, primjerice s Googleom i Nokijom (njen je predstavnik i u Upravi HMD Globala), opet postati jedan od vodećih proizvođača mobitela. "To bi značilo biti među prvih pet, ili čak i bolje u sljedećih tri do pet godina. S novonajavljenim uređajima pokrivamo sve cjenovne segmente, što također čini naše ambicije realnima. Prošla 2017. godina bila je uistinu ohrabrujuća za nas, što pokazuju i prvi rezultati", optimističan je Tomislav Himbele, koji jednako gleda i na budućnost globalnog razvoja mobilne industrije.

"Mislim da prostora za pametne telefone još uvijek ima, i to tako da novi uređaji postaju 'inteligentni', trend koji već sada počinjemo primjećivati. Noviji dizajn, AI i AR, inovacije u kamerama, procesorima, operativnim sustavima…, načini na koji, primjerice, otključavamo telefone, sigurnost… Što se tiče cjenovnih segmenata, također primjećujemo sve veću koncentraciju u srednjem cjenovnom segmentu; vodeći brendovi izlaze iz segmenta ispod sto do 150 eura. Usto, dolazi i sve veći broj proizvođača mobilnih telefona iz Kine, a oni svojim agresivnijim cjenovnim pristupom zauzimaju sve veći udio europskog tržišta", upozorava šef marketinga finske tvrtke za srednju i istočnu Europu.

Komentirajte prvi

New Report

Close