Mundus animirao svijet, hrvatski proizvod žele Australci

Filip Hercig (drži igrajuću ploču) s kolegama iz tima -Luka Dumančić, Matija Fućek i Fran ZekanGORAN STANZL/PIXSELL Filip Hercig (drži igrajuću ploču) s kolegama iz tima -Luka Dumančić, Matija Fućek i Fran ZekanGORAN STANZL/PIXSELL

Zagrebački startup s ‘miksom’ klasične i virtualne mobilne igre ima obrazovnu misiju.

Danas su virtualne igre zamijenile one klasične kao što su ‘Čovječe ne ljuti se’ ili ‘Monopoly’, ali kada se klasično spoji s digitalnim nastane pametna društvena igra – Mundus. Ljubav prema tehnologiji ono je što dijeli troje srednjoškolaca iz V. gimnazije u Zagrebu i jedan student zagrebačkog FER-a. U toj formaciji djeluju već dvije godine, a njihov projekt je Mundus. Društvene igre danas su podcijenjene, slažu se ovi dečki, a iako bi stručnjaci iz industrije mogli reći kako njihov projekt nije uvelike tehnološki zahtjevan, činjenica je da su oni u startup svijet došli iz školskih klupa te su učili paralelno s razvojem projekta.

“Morali smo kombinirati dotad nama nepoznata znanja. Ali s obzirom na to da volimo učiti i razvijati tehnologiju, nije nam bilo teško”, započeo je jedan od Mundusovaca i idejni začetnik Filip Hercig. Ideja za Mundus nastala je sasvim spontano još krajem 2015. kada je Hercig, zadužen za razvoj poslovanja, za natjecanje mladih tehničara i smotru mladih poduzetnika napravio prvi koncept ove pametne društvene igre. Ime je mijenjala nekoliko puta - u najranijoj fazi zvala se Zabavan put Hrvatske, a nakon toga i Svijet na dlanu.

Materijalizacija znanja

“Za ljeto 2017. godine, kada smo došli u tvrtku CROZ razvijati svoje ideje, odlučili smo skratiti ime Svijet na dlanu samo na Svijet, no kako nam to nije zvučalo dobro, odlučili smo prevesti na latinski. I tako je nastao Mundus”,rekao je Filip Hercig. Čini se da to nije tek obična društvena igra, a fokus projekta je danas na primjeni ove tehnologije u formalnom obrazovanu. Riječ je o edukacijskom sustavu, a igra je tek jedno od rješenje na kojem tim radi. Mobilni uređaj je svojevrstan posrednik igre, na njemu igrači biraju temu za igru te pokreću kviz, a sve ostalo odvija se na igraćoj ploči. “Pitanja im se postavljaju na mobitelu, dok se dinamika igre odvija na samoj ploči. Igrači za cilj imaju materijalizirati svoje znanje odgovarajući na pitanja te zauzimajući polja na ploči. Kroz razne dinamike poput gamemodova, powerupova i svih mogućnosti pametnih telefona, činimo društvene igre ponovno zanimljivima. S obzirom na to da je u pozadini odgovaranje na pitanja, Mundus ima širok spektar primjene u obrazovanju. Kroz periodično ponavljanje pitanja, maskiramo učenje u igru, a raznim nagradama ga gejmificirano”, dodao je Hercig. Mundus kao startup postoji od ljeta 2017., no stvari su postale ozbiljnije u rujnu 2018. s osvajanjem startup natjecanja Good Game Liftoff. Tada su se susreli s poznatijim hrvatskim poduzetnicima poput Nenada Bakića, Mate Rimca ili Tomislava Cara, a njihovi komentari bili su im podstrek za dalje.

“Odabrali su nas kao najbolji startup te osim povjerenja povjerili i 100 tisuća kuna. Tu ne smijemo izostaviti tvrtku Good Game Global koja je zapravo organizirala natjecanje i prikupila sredstva za nagradu”, istaknuo je Hercig.

 

Ostvarenje potencijala

Ove godine osnivamo tvrtku i u rujnu planiramo kampanju financiranja na Kickstarteru

Također, imamo feedback iz nekoliko obrazovnih ustanova gdje su naši krajnji korisnici. Voljeli bismo tako nešto vidjeti kod sebe. Naravno, bilo je i puno kritika koje u većini slučajeva nama puno više znače nego pohvale. Prema njima unaprjeđujemo proizvode te nastojimo osigurati što bolje korisničko iskustvo”, kaže.

Surađuju s već 48 škola u hrvatskoj

Nakon osvajanja Good Game Liftoffa, ostvarili su brojne suradnje, trenutačno rade sa 48 škola u Hrvatskoj, a interes za igrom prelazi i granice naše zemlje.

“Postoji interes na australskom i novozelandskom tržištu, konkretno, u edukacijskom sektoru. Trenutačno radimo testiranja koja su preduvjet za ozbiljne poteze na tim tržištima’’, rekao je Hercig. Mundus je zapravo još uvijek neprofitna organizacija, objašnjava Hercig, a upravo 2019. trebala bi biti ona kada će početi djelovati i kao tvrtka.

“Orijentirani smo na suradnju s obrazovnim institucijama, no naravno da ne zatvaramo opciju kupnje za privatne korisnike. Tu također imamo potencijala, a kako bismo najbolje istražili masovno tržište, planiramo Kickstarter kampanju u rujnu 2019. godine”, zaključuje Filip Hercig.

Komentari (1)
Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana
Pogledaj sve