Manjak vozača kamiona riješit će se automatiziranom vožnjom u koloni

Autor: Borivoje Dokler , 18. listopad 2018. u 22:00
Automatiziranom vožnjom trebala bi se povećati sigurnost u prometu

Uz automatizaciju, drugo područje u kojem se očekuje veliki razvoj je elektrifikacija, a za oba se predviđa dvoznamenkasti rast tržišta u sljedećem desetljeću.

Prema procjenama stručnjaka, cestovni prijevoz robe do 2040. povećat će se za 50 posto. Zbog toga se kao jedno od gorućih pitanja cestovne politike nameće ono što možemo učiniti da bismo smanjili utjecaj cestovnog prijevoza na okoliš, ljude i cestovnu mrežu.

Tome se intenzivno bave vodeće tehnološke kompanije u svijetu razvijajući rješenja koja se prilagođavaju takvoj cestovnoj budućnosti. Ona nude veću učinkovitost gospodarskih vozila, smanjuju potrošnju goriva, kao i emisije CO2 i dušikovih oksida. Rolf Bulander, predsjednik poslovnog područja Monility Solutions društva Robert Bosch ističe kako će razvoj pogonskih sklopova gospodarskih vozila još dugi niz godina uključivati nekoliko disciplina te se stoga njihovoj elektrifikaciji treba pristupiti s tehnološki otvorenim umom. U 2025. godini 80 do 90 posto svih kamiona imat će dizelsko napajanje. No do 2030. jedno od četiri nova gospodarska vozila diljem svijeta i jedno od tri u Kini imat će električni pogon.

"Nitko tko teškim kamionima želi osigurati budućnost ne može si priuštiti isključivanje mogućnosti proizvodnje alternativnih goriva s pomoću električne energije iz obnovljivih izvora, takozvanih sintetskih goriva", rekao je Bulander te istaknuo kako si je Bosch zadao cilj da bude predvodnik na svjetskom tržištu elektromobilnosti.  "U tu svrhu društvo nudi prikladna rješenja te ima široki asortiman za elektrifikaciju gospodarskih vozila, primjerice baterije od 36 volta za električne teretne bicikle, e-osovinu za dostavna vozila te pogonske sklopove s gorivim člancima za kamione od 40 tona. Bosch posljednje razvija u partnerstvu s američkom razvojnom tvrtkom Nikola Motor Company. Osim toga, Bosch je sklopio strateško partnerstvo s tvrtkom Weichai Power, kineskim proizvođačem motora za gospodarska vozila, da bi promovirao uporabu gorivih članaka.

 

Heyn

Težimo povezivosti da bi prijevoz bio što produktivniji i i da smanjimo opterećenje.

Međutim, Bosch ne osigurava samo električni pogon na novim vozilima, nego nudi i elektromobilnost kao nadogradnju: elektrificiranu osovinu koja se može integrirati u poluprikolice. To znači da mogu proizvesti električnu energiju pri kočenju i prenijeti je u jedinice napajanja prikolice. Bosch procjenjuje da kod rashladnih prikolica to može dovesti do godišnje uštede do 10.000 eura", tvrdi Bulander te navodi kako je, uz elektrifikaciju, drugo veliko područje u kojem se očekuje veliki razvoj automatizacije gospodarskih vozila. U oba se područja očekuje dvoznamenkasti rast tržišta u sljedećem desetljeću. Bosch smatra pomoć u vožnji korakom na putu prema automatiziranoj vožnji. 

Manje prometnih nesreća
"Kada kamioni sudjeluju u nesrećama, rizik od smrtnih slučajeva dvostruko je veći. Za Bosch je to dovoljan razlog za upotrebu sustava pomoći vozaču, da bi životi vozača kamiona bili jednostavniji, a ceste sigurnije. Pomoćnik pri skretanju, prepoznavanje mrtvog kuta te sustav predviđanja naglog kočenja pomažu spriječiti kamionske nesreće, a Bosch, između ostalog, nudi i potrebne radarske senzore", smatraju u Boschu.  Automatizacija vožnje gospodarskih vozila također predstavlja dodatne izazove za prijevoznu industriju: čak i sada u Sjedinjenim Američkim Državama postoji manjak od 50.000 vozača kamiona, a ta će se brojka vjerojatno utrostručiti u roku deset godina. Europa je u sličnoj situaciji. U odgovoru na ove izazove veliki potencijal leži u automatizaciji 'od čvora do čvora':  kamioni bez vozača koji putuju od skladišta do skladišta. 

 

50 tisuća

vozača kamiona trenutno nedostaje u SAD-u, a slično je i u Europi

Problem regulative
Ova tehnologija ima potencijal odjednom riješiti nekoliko problema prijevozne industrije, povećavajući ekonomsku učinkovitost logističkih tvrtki, obujam prijevoza te sigurnost. Vožnja u konvojima ili automatizirana vožnja kamiona u zavjetrini logični daljnji korak u automatizaciji. To ne štedi samo troškove rada, nego i gorivo. Međutim, to znači da zakoni, tehnologija i infrastruktura moraju zadovoljiti strože zahtjeve.  Danas je gotovo svaki novi kamion u Europi i Sjedinjenim Američkim Državama dio interneta.

U tom kontekstu Bosch opskrbljuje proizvođače kamiona telematskim platformama koje omogućuju ažuriranje softvera ili prediktivnu dijagnostiku, što također otvara novo poslovanje u povezanim uslugama.  Servisni centri društva već sada upotrebljavaju relevantne sustave senzora da bi stalno nadzirali stanje osobito kritičnih dostava robe, uključujući robu od velike važnosti kao što je krvna plazma.  Svake godine upravljački centri nadziru gotovo 40.000 visokovrijednih tereta kamiona u prijevozu. Bosch također upotrebljava internet stvari za automatizaciju praćenja dostave: senzori na robi i spremnicima prenose na oblak informacije o položaju, temperaturi i vibraciji. Početno iskustvo u tom području pokazuje da ta logistička rješenja u stvarnom vremenu znače da otpremnici mogu smanjiti posao oko potrage i inventarizacije za više od pola. 

Ta rješenja ujedno povećavaju i raspoloživost spremnika za višekratnu upotrebu za 30 posto. "Bosch teži povezivosti da bi cestovni prijevoz robe bio što produktivniji i da bi se smanjilo opterećenje za cestovnu mrežu. Bilo putem elektrifikacije, automatizacije ili povezivosti, Boscheva rješenja pomažu osigurati da cestovni prijevoz robe ne dođe do granice rasta", kazao je Markus Heyn, član upravnog odbora društva Robert Bosch u kojem se očekuje da će porast prodaje od svakodnevnog poslovanja u području mobilnosti od četiri posto, što znači da će nastaviti rasti dvostruko brže od proizvodnje motornih vozila. 

Komentirajte prvi

New Report

Close